Zakelijk laptop HP of Lenovo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Voor een nieuw op te starten bedrijf, ben ik op zoek naar 4 nieuwe zakelijke laptops.

Wat ga je met je laptop doen?

Uitsluitend zakelijk gebruik. We gaan bijna alles online doen voor de zaak. Online werkplek (incl. office etc) boekhouden online etc. We zullen dus niet veel op de laptop opslaan etc.

Wat is je budget?

Gezien de nieuwe opstart en het feit dat we vooral online zullen werken, niet te gek. Mac €1000 incl btw. Liefst rond de €750 incl.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Vooral gebruik op kantoor of thuis. Nooit echt onderweg. We reizen vooral met de auto, dus werken in openbaar vervoer etc zal ook niet voorkomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Tot nu toe zakelijk alleen maar met HP laptops gewerkt. Nu kon mijn huidige werkgever dan ook de Elitebooks veroorloven :).

Zelf al wel goed gekeken en uiteindelijk zijn er 2 laptops over gebleven:

Lenovo E950
pricewatch: Lenovo ThinkPad E590 20NB002BMH

HP probook 450 G6
pricewatch: HP ProBook 450 G6 6MR59EA

Voorzover ik kan zien hebben ze dezelfde specs. De Lenovo heeft echter een 512gb ssd en is ook goedkoper in de aanschaf. Neig daarom naar de Lenovo.

Maar hoe is de aftersales bij Lenovo? Als ik hierop google dan krijg ik weinig tot geen hits. De enige reviews die er zijn (trustpilot) zijn voornamelijk negatief. Maja aan de andere kant zijn dat er niet veel en kan me niet voorstellen dat Lenovo niet heel veel verkoopt 😜.

Daarnaast twijfel ik nog of ik voor de laptop (ongeacht HP of lenovo) extra onsite garantie bij moet nemen. Klinkt allemaal leuk de volgende dag een monteur, maar kan je voor dat geld niet de gok nemen dat je ooit snel een nieuwe moet kopen? En dan de oude te laten repareren.

Welke zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtince op 23-11-2019 23:19 ]

Beste antwoord (via Xtince op 29-11-2019 23:27)

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:04
Wij gebruiken al jaren allerlei Lenovo E5x0 modellen binnen het (MKB) bedrijf. In die tijd van de 20-25 laptops variërend van E540 tot E590 nooit problemen mee gehad, dus ook geen ervaring met de aftersales. Qua laptop erg fijn, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding met een zeer degelijke bouwkwaliteit en vanaf de E570 of E580 zijn ze een stuk dunner en lichter geworden waardoor ze er ook nog eens strak ogen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Ik mis de specs die je wilt. De usecase die je nu hebt kan zowat elke laptop zijn. De gekozen HP valt duidelijk buiten budget.

categorie: Laptops

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:04
Wij gebruiken al jaren allerlei Lenovo E5x0 modellen binnen het (MKB) bedrijf. In die tijd van de 20-25 laptops variërend van E540 tot E590 nooit problemen mee gehad, dus ook geen ervaring met de aftersales. Qua laptop erg fijn, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding met een zeer degelijke bouwkwaliteit en vanaf de E570 of E580 zijn ze een stuk dunner en lichter geworden waardoor ze er ook nog eens strak ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
PcDealer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:58:
Ik mis de specs die je wilt. De usecase die je nu hebt kan zowat elke laptop zijn. De gekozen HP valt duidelijk buiten budget.

categorie: Laptops
Minimale specs:
i5
8gb geheugen
ssd
hdmi, displayport, usb-c
min 2x usb
15,6”

HP is idd wat duurder, maar is wel de minimale versie van de HP die we zouden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Schermgrootte maakt dus niet uit?
HP is idd wat duurder, maar is wel de minimale versie van de HP die we zouden moeten hebben.
Waarom? Dus je budget is EUR ~900,00 (inclusief BTW)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
PcDealer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:54:
[...]

Schermgrootte maakt dus niet uit?

[...]

Waarom? Dus je budget is EUR ~900,00 (inclusief BTW)?
Min. specs aangevuld met 15,6”.

Zei al rond de 1000€ Incl. budget, maar liefst rond de €750 incl. willen uitgeven.

Kom niet echt een goedkopere zakelijke HP laptop tegen met die specs.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtince op 23-11-2019 23:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb bij Lenovo 2x garantie moeten regelen voor een klant: 1x met een E series, die wordt door UPS opgehaald, gaat naar Teleplan Duitsland en is dezelfde week terug en 1x een B50-70... dat gaat via Medion, informatie summier, "reparatie" duurde wat langer en was daarnaast slecht uitgevoerd. Denk dat de vele klachten van Lenovo dan ook over de Essentials en Ideapad series gaan.

Maargoed, bij HP zal er ook enig verschil zitten tussen een Probook en Pavillion qua afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Logico schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:09:
Dank! Ik denk ook voor de Lenovo ga, aangezien de HP ook niet op voorraad is.

Ik zie ook nog de E595. pricewatch: Lenovo ThinkPad E595 20NF0006MH

Ipv i5 zit er de AMD ryzen 5. Ik lees wel dat de ryzen 5 wel beter is. Maar zou ik het merken voor hetgeen ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Xtince schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:31:
[...]

Dank! Ik denk ook voor de Lenovo ga, aangezien de HP ook niet op voorraad is.

Ik zie ook nog de E595. pricewatch: Lenovo ThinkPad E595 20NF0006MH

Ipv i5 zit er de AMD ryzen 5. Ik lees wel dat de ryzen 5 wel beter is. Maar zou ik het merken voor hetgeen ik nodig heb?
Je merkt het hoogstwaarschijnlijk niet, maar beter mee dan om verlegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn ervaring met garantie bij Lenovo is goed. Ik had een T440s en daarvoor is twee keer een monteur op locatie geweest, die de problemen heeft verholpen. De ThinkPad kwam met drie jaar next business day on-site.
Als je dat niet hebt zou ik een reservelaptop bestellen die je direct kunt inzetten. Gezien je bedrijf vooral online werkt, ben je daarmee in korte tijd weer up to speed. Dat is goedkoper dan een dag of langer niet kunnen werken.

De monteur die bij mij op de werkplek kwam, vertelde dat hij voor alle grote zakelijke merken werkte. Bij Lenovo waren ze volgens hem het soepelst in de voorwaarden. Hij kreeg makkelijker akkoord om een onderdeel zoals een scherm of moederbord te vervangen bijvoorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 24-11-2019 17:01 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom kiezen tussen HP of Lenovo?
Juist Dell levert al jaren echt *heel* fijne laptops, ook voor dat budget.

De instap Latitudes zijn stiekem prima laptops, met toetsenbord verlichting, etc.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
unezra schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:03:
Waarom kiezen tussen HP of Lenovo?
Juist Dell levert al jaren echt *heel* fijne laptops, ook voor dat budget.

De instap Latitudes zijn stiekem prima laptops, met toetsenbord verlichting, etc.
Dell stond eerst nog wel in het rijtje, maar er waren wat partijen die mij een Dell af hebben geraden. Niet ten aanzien van de kwaliteit maar meer van de aftersales van Dell. Vandaar dat HP en Lenovo over bleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:39
Wat ik persoonlijk bij Lenovo zeer fijn vind, is de update tool om firmware en drivers te updaten.

Bij HP heb ik nog niet zo'n gemakkelijke tool gevonden. Ik moet alles met de hand iedere keer updaten. Bij Lenovo, is het simpel de update tool even draaien, indien die het aangeeft.
Bouw kwaliteit van Lenovo vindt ik persoonlijk ook een stuk beter.

Keuze zou voor mij zeer gemakkelijker zijn en eigenlijk niet eens een keuze... Lenovo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Xtince schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:34:
[...]
Dell stond eerst nog wel in het rijtje, maar er waren wat partijen die mij een Dell af hebben geraden. Niet ten aanzien van de kwaliteit maar meer van de aftersales van Dell. Vandaar dat HP en Lenovo over bleven.
Next business day on-site, lijkt me prima aftersales. :)
Tot nu toe werkelijk nooit problemen mee gehad en de kwaliteit van die dingen is behoorlijk goed.
(Ze blijken ook heel stevig, ik ben al een keer per ongeluk met een auto over een Latitude heen gereden. Hij deed het nog. Enkel wat paarse vlekken in het scherm. Gelukkig viel het onder de accidental damage warranty.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

unezra schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:40:
[...]
Next business day on-site, lijkt me prima aftersales. :)
Afhankelijk van de serie bij meer merken standaard en anders extra aan te schaffen. Niet echt een usp dus.
Gelukkig viel het onder de accidental damage warranty.)
Dat lijkt mij geen standaard garantie en dus specifiek aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PcDealer schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:02:
[...]

Afhankelijk van de serie bij meer merken standaard en anders extra aan te schaffen. Niet echt een usp dus.

[...]

Dat lijkt mij geen standaard garantie en dus specifiek aangeschaft.
Dat het onder garantie viel, ja.
Maar ik was vooral verbaasd dat de laptop het gewoon overleefd heeft en alleen het scherm (en de bezel) vervangen moesten worden.

Punt is vooral, Dell is een prima keuze voor TS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtince
Uiteindelijk toch voor de Lenovo E590 gegaan. Dank all voor het meedenken en advies!
Pagina: 1