Usb diskette drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carterducote
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Bij het opruimen zijn we een hele stapel oude diskettes tegengekomen. Sommige installatie diskettes en sommige die een back-up waren van het een of ander. Sommige heb ik zelfs geen idee van. Ik wil deze graag bekijken en de data op een hdd zetten.

Ik ben daarom opzoek naar een usb diskette drive die werkt onder Windows 10

Er zijn er een paar te vinden op bol.com waarbij in reviews wordt gemeld dat deze niet werken onder Windows 10. Of alleen met prompt.

Kan iemand mij advies geven hoe ik hier het beste mee omga? Welk drive werkt goed en moet dit inderdaad via prompt?

Dat laatste lukt misschien wel hoor, het is alleen wel een tijdje geleden.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:10
Oudere Windows versie gebruiken via Virtualbox?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
En CMD is natuurlijk ook geen rocketscience. Ik zou me daar niet door uit het veld laten slaan ;).
code:
1
copy *.* [doeldirectory]

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 13:59

360Degreez

Typisch weer dit...

Carterducote schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:50:
Bij het opruimen zijn we een hele stapel oude diskettes tegengekomen. Sommige installatie diskettes en sommige die een back-up waren van het een of ander. Sommige heb ik zelfs geen idee van. Ik wil deze graag bekijken en de data op een hdd zetten.

Ik ben daarom opzoek naar een usb diskette drive die werkt onder Windows 10

Er zijn er een paar te vinden op bol.com waarbij in reviews wordt gemeld dat deze niet werken onder Windows 10. Of alleen met prompt.

Kan iemand mij advies geven hoe ik hier het beste mee omga? Welk drive werkt goed en moet dit inderdaad via prompt?

Dat laatste lukt misschien wel hoor, het is alleen wel een tijdje geleden.

Alvast bedankt.
Ik heb er laatst een voor hetzelfde doel besteld bij Ali. Werkt prima op Win10 en voegt (heel nostalgisch) gewoon een A:/ drive toe die je gewoon kunt openen.

Levensduur kan ik natuurlijk niets over zeggen, maar ik heb er iets van 50 uitgelezen en dat ging grotendeels goed. De disks die niet gelezen konden worden waren echt de ouwetjes uit begin 90-er jaren.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer