Parkeerschade aan auto, kenteken dader bekend

Pagina: 1
Acties:
  • 15.625 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:01
Dag Tweakers, toen ik vanavond mijn auto wilde gebruiken zag ik een briefje onder de ruitenwisser. Er staat op geschreven dat iemand bij het parkeren tegen mijn auto aan heeft gezeten met daarbij het merk en type auto plus kenteken. Helaas geen naam/adres van de getuige. En inderdaad, ik heb schade aan mijn rechter achterlicht (glazen kapje kapot), tevens wat lakschade. Ik rijd privélease, een Seat Ibiza, met 500 euro eigen risico.

Wat is wijsheid en wat zijn de mogelijkheden in deze situatie? Ik ben zelf geen getuige, maar heb wel het kenteken. Is er een manier om de NAW-gegevens te achterhalen? Zal de politie hier iets mee kunnen?

Iemand ervaring met zo'n situatie?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17

Croga

The Unreasonable Man

Buiten een briefje heb je dus geen enkele vorm van bewijs dat het kenteken op dat briefje de daadwerkelijke dader is..... Kan ik ook wel doen; tegen je auto aanrijden, briefje schrijven met kenteken van de auto die er naast staat.

Ofwel: Eigenlijk heb je helemaal niets. Als het duidelijk is dat de schade door een ander motorvoertuig gemaakt is kun je aangifte doen en je vervolgens met die aangifte melden bij het waarborgfonds. Meer dan dat gaat je niet kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
Je kan inderdaad aangifte doen. Politie vraagt dan de dader of deze het was. Zegt deze nee, dan is het ja tegen nee en is er geen zaak, tenzij je de getuige vindt. Zegt deze of de verdachte ja, dan kan de leasemaatschappij de schade verhalen en betaal jij niet je eigen risico.

Je zal het sowieso moeten melden bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Aangifte doen bij de politie en advies inwinnen bij je verzekeraar.
De politie zal dan langsgaan om te kijken of de auto dat vermeld is op het briefje overeenkomende schade heeft.
Of niet, ik weet niet hoe druk de politie het heeft in jouw woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Met het kenteken is er dus een auto. Alleen nu de vraag hoe je de auto gaat achterhalen en controleren of er inderdaad schade is die overeenkomt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 21:08
PcDealer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:33:
Met het kenteken is er dus een auto. Alleen nu de vraag hoe je de auto gaat achterhalen en controleren of er inderdaad schade is die overeenkomt.
Dat kan alleen de politie.
Ik kan me wel voorstellen dat ze met dat briefje de eigenaar achterhalen en die een paar vragen gaan stellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:32

Nitai

Live the life you love.

Tommie12 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat ze met dat briefje de eigenaar achterhalen en die een paar vragen gaan stellen.
Nou die gaan hier niets mee doen, in een zelfde situatie gezeten. Als je de getuige niet kan vinden, dan kunnen ze hier niets mee en heeft het ook geen prioriteit. Gewoon aan je verzekeringsmaatschappij overlaten, wellicht kunnen zij er iets mee en verder niet je kostbare tijd verdoen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:06
Tommie12 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ik heb dit gehad, maar dan met een getuige die zich wel bekend maakte, en ik heb uiteindelijk mijn schade vergoed gekregen. Zonder die getuige was er echter niets gebeurd.

De politie registreert alleen, verzekering neemt het daarna over: ze stellen de dader in gebreke en de verzekeraars bekijken onderling of de getuige te vertrouwen is. Als dat zo is betaalt de verzekering van de dader uit: een ontkenning van de dader is dan niet belangrijk.

Maar zonder bekende getuige was de verzekering er waarschijnlijk niet eens aan begonnen, ik heb daarmee erg veel geluk gehad. Kan je daar niet een briefje ofzo voor ophangen? Misschien wil de getuige je wel verder helpen - volgens mijn kan dat anoniem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nitai schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:18:
[...] verder niet je kostbare tijd verdoen.
Laat @FreddyFish zelf bepalen hoe kostbaar die is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dank voor het standje, maar was oprecht bedoeld, want als de politie er niets mee doet = zonde van je tijd.
Zelf ook iets vanuit je eigen ervaring toe te voegen dan mij terecht te wijzen?

Zie hierboven nog een ervaring gedeeld, is dat heel anders dan wat ik meld? Had ik niet van je verwacht @PcDealer

[ Voor 23% gewijzigd door Nitai op 23-11-2019 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb het gehad dat opeens de politie bij mijn deur stond omdat ik iemand had aangereden die geparkeerd stond. Politie naar mijn auto laten kijken, en die vonden niks en nadat ik kon laten zien dat ik daar niet eens geweest was om die tijd (dat geloofden ze eerst niet) waren ze weer weg, nooit wat van gehoord.

Vraag me ook af waarom ze mijn kenteken hadden, maar daar geven ze weer geen antwoord op. :?

Maar even on-topic.
Aangifte doen moet altijd. Daar zou ik mee beginnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Wim-Bart op 23-11-2019 22:42 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nitai schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:27:
Tegen onbekend: Dank voor het standje, maar was oprecht bedoeld, want als de politie er niets mee doet = zonde van je tijd.
Zelf ook iets vanuit je eigen ervaring toe te voegen dan mij terecht te wijzen?
Welke terechtwijzing?
Zie hierboven nog een ervaring gedeeld, is dat heel anders dan wat ik meld? Had ik niet van je verwacht @PcDealer
Tegen wie zeg je wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
Allen bedankt voor de vele en vlugge reacties. Stap één wordt dus aangifte doen en maar hopen dat de politie welwillend en niet te druk is. Ook de leasemaatschappij op de hoogte gaan stellen. Ik zal goed danwel slecht nieuws hier weer plaatsen zodra bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Dat de politie hier niets mee doet is een bewering die niet klopt. Wel is het een feit dat de personele bezetting zo laag is en onder druk staat door extra taken dat dit soort aangiftes niet de prioriteit krijgen die wenselijk is.

Je aangifte wordt in behandeling genomen door een rechercheur of agent. De eerste stap die deze zal zetten is de persoon op wiens naam het kenteken staat een brief te sturen om de informatie te vorderen wie er op het moment van de aanrijding de bestuurder was.

Op basis van de reactie daarop, of het uitblijven ervan, wordt er verder gekeken naar een van de volgende oplossingen:
- bemiddeling (bijvoorbeeld in gevallen waarbij de andere partij het mogelijk niet gemerkt heeft)
- vervolging (als er voldoende opsporingsindicaties zijn om een veroordeling haalbaar te maken)
- archiveren (als er te weinig indicaties voor opsporing zijn)

Per eenheid of bureau kan de doorlooptijd verschillen maar je aangifte moet in principe gewoon opgepakt worden.

Veel succes, ik hoop dat de schade netjes geregeld kan worden!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

A-Tray schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:31:
Dat de politie hier niets mee doet is een bewering die niet klopt. Wel is het een feit dat de personele bezetting zo laag is en onder druk staat door extra taken dat dit soort aangiftes niet de prioriteit krijgen die wenselijk is.
Je hebt gelijk, mijn bewering is ongenuanceerd, echter als burger zijnde heeft persoonlijk aangifte doen (online aangifte kon toen nog niet), uren op het politiebureau zitten, spreken met een agent, etc. mij niets opgeleverd, als in dat de dader voor de kosten is opgedraaid. En eerlijk gezegd, lijkt het nu ook triviaal, ze hebben het druk genoeg met belangrijkere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Triviaal is het nooit, dat hoeft niet weggerelativeerd te worden. Het is voor mensen altijd heftig om slachtoffer te worden van een misdrijf, eigenlijk zou elke zaak direct opgepakt moeten kunnen worden.

Helaas plukken we nu de vruchten van jarenlang bezuinigen en wegkijken door de politiek, de bonden waarschuwen hier al jaren voor.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-07 23:37
Vervelend dat dit je is overkomen. Het is een lastige zaak. Ik heb eenzelfde situatie meegemaakt, de getuige heeft zich toen wel bij mij gemeld.

Volgens de Politie was er echter geen bewijs dat de persoon mijn auto heeft aangereden. Ze deden er weken over om ons bij elkaar te brengen. Er was duidelijk te zien dat er nog blauwe sporen van mijn auto op zaten op de zijne zaten.

Uiteindelijk na een lange zit toch gelijk gekregen. Ik moest aantonen geen banden met de getuige te hebben en zelfs toen werd er nog moeilijk over gedaan.

De vraag is, heb je dat ervoor over of kies je eieren voor je geld? Het is wat dat betreft krom geregeld in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Wim-Bart schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:40:
.

Vraag me ook af waarom ze mijn kenteken hadden, maar daar geven ze weer geen antwoord op. :?
.
Vaak zijn opvolgende kentekens bij dezelfde dealer uitgegeven.
Als de getuige zich een nummertje heeft vergist bijv. 89 ipv. 88 , kan het zomaar eens hetzelfde type auto zijn.

Een dealer meldt meestal een x aantal auto's tegelijk aan voor een nieuw kenteken, als je dus een populaire auto Hebt waar er heel veel van verkocht zijn, kan de volgende dat ook heel goed zijn.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:15
Getuigen is heel belangrijk. Het kan erg goed kunnen dat het vals is. Ik ken iemand die een ongeluk had gekregen maar de meneer op papier valse informatie had doorgegeven en die persoon dacht dat het klopte nooit meer iets van gehoord door hem en de gegevens waren vals op dat papiertje.

Ik heb ook één foute gemaakt. Je moet altijd getuigen en meteen een schade formulier invullen en vooral onder tekenen, want ik had niet meteen onder tekend waardoor die leugenaar een andere scenario had opgemaakt dat ze stil stond en ik achteruit kwam. We raakte elkaar midden op de weg en die was ook achteruit gegaan. Gelukkig had ik foto's genomen en bewijzen van de gezamenlijke formulier zonder onder tekenen en heb ik aangevochten bij de verzekeraar. De verzekeraar gelooft eerst haar kant maar ik kwam met bewijzen maar was niet ecgt geldig omdat het niet ondertekend was en ik had hun schade formulier niet eens onder tekend. Uiteindelijk geloofde de verzekeraar en heb ik 50% mee betaald voor iets dat misschien niet mijn schuld was want ik ging stapvoets achteruit de schade bij tegenpartij was €650 en dat kan nooit dan had mijn auto total loss moeten zijn. Ik kreeg ook de helft van mijn schade van de tegenpartij €10,- een Aygo stapvoets achteruit tegen een grote katkat Opel familie-auto die auto brengt veel meer schade op dan mijn zeer lichte auto.

Wat ook niet eerlijk is geweest dat ze de expert rapport pas na 9 maanden is opgemaakt. Heeft die misschien onder tussen andere ongeluk gehad kan.

Het wordt een lastige zaak voor jou

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 24-11-2019 12:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 10:43
Even snel doorgescand, maar niet alles gelezen.

Vul 't schadeformulier in en geef daarbij de gegevens op van de tegenpartij voor zover je die hebt (kleur/type auto en kenteken). Verzekering zal ook zeker contact opnemen met verzekering tegenpartij.

Zal niet de eerste zijn die bij deze confrontatie door VZ toch tot inkeer komt.
Dan heb je nog schadewaarborgfonds, maar dan moet je wel kunnen aantonen (getuigen) dat je de auto ongeschonden daar hebt geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou op de site van de RDW adhv het kenteken kunnen controleren of dat merk en type daarmee klopt, daar kun je ook de kleur van de auto zien, ik weet niet of je aan de schade die je hebt de kleur van de dader kunt zien. Als dat allemaal klopt heb je in ieder geval een idee of het briefje klopt of niet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

FreddyFish schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:08:
Allen bedankt voor de vele en vlugge reacties. Stap één wordt dus aangifte doen en maar hopen dat de politie welwillend en niet te druk is. Ook de leasemaatschappij op de hoogte gaan stellen. Ik zal goed danwel slecht nieuws hier weer plaatsen zodra bekend.
Over 3 weken krijg je een email dat ze niets kunnen doen voor je.
Maar die aangifte is nodig voor de verzekering.
Zo nuttelloos allemaal.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003

Rmg

Doe online aangifte, meld het bij de leasemaatschappij, laat het fixen.

In januari of februari, mogelijk zelfs maart, doordat kerst en oud en nieuw er tussen zit, krijg je een rekening van je eigen risico.

Daarmee stap je naar je wagenparkbeheerder leasemaatschappij zeg je "jow ik heb aangifte gedaan, er is een kenteken bekend, ik ga het niet betalen, ga opzoek naar de andere partij".

Je wagenparkbeheerder gaat een tijdje lopen steggelen met de leasemaatschappij, je krijgt nog 1 of 2 keer te horen dat je echt moet betalen. Neem ondertussen contact op met je rechtsbijstand en laat die een briefje tikken dat ze het moeten verhalen op de dader en je niet van plan bent om te betalen.

Met een beetje mazzel ben je mei of juni 2020 er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53

Reptile209

- gers -

MrMonkE schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:34:
[...]

Over 3 weken krijg je een email dat ze niets kunnen doen voor je.
Maar die aangifte is nodig voor de verzekering.
Zo nuttelloos allemaal.
Onzin. Bij mij heeft de wijkagent (in Leiden) ook bemiddeld na een geval parkeerschade. De andere partij 'had niks gemerkt', gelukkig een getuige die het kenteken had genoteerd. Na aangifte belde de wijkagent of ze mijn nummer aan de andere partij mochten geven, dan zou die contact opnemen voor de afhandeling. En zo is het ook opgelost.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:15
Bij ons geen getuigen en geen politie. Bij mij heeft het bijna 1 jaar geduurd voordat het opgelost was. Dus snel gaat het niet zo'n zaak en nog was alles op een leugen gebaseerd bij mij tegenpartij, maar heb uiteindelijk maar betaald. Het was machteloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 24-11-2019 12:55 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
Rmg schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:43:
Doe online aangifte, meld het bij de leasemaatschappij, laat het fixen.

In januari of februari, mogelijk zelfs maart, doordat kerst en oud en nieuw er tussen zit, krijg je een rekening van je eigen risico.

Daarmee stap je naar je wagenparkbeheerder leasemaatschappij zeg je "jow ik heb aangifte gedaan, er is een kenteken bekend, ik ga het niet betalen, ga opzoek naar de andere partij".

Je wagenparkbeheerder gaat een tijdje lopen steggelen met de leasemaatschappij, je krijgt nog 1 of 2 keer te horen dat je echt moet betalen. Neem ondertussen contact op met je rechtsbijstand en laat die een briefje tikken dat ze het moeten verhalen op de dader en je niet van plan bent om te betalen.

Met een beetje mazzel ben je mei of juni 2020 er vanaf.
Op zich wel plausibel en het zou mooi zijn als het zo af zou lopen, maar ik heb er toch mijn twijfels bij of ik in de positie wil zitten waarin de leasemaatschappij mij de rekening stuurt en ik slechts een aangifte zonder getuigen heb om mee te schermen.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om aangifte te doen. Stel, de kentekenhouder bekent, dan wordt het een makkelijk verhaal. Maar bij ontkenning en geen duidelijke overeenkomende schade op de andere auto, sta ik gewoon met lege handen. Die aangifte is voor de leasemaatschappij/verzekeraar in dat geval dan ook waardeloos, lijkt mij.

Aangifte doen gaat zeker gebeuren, maar om bovenstaande reden ben ik toch gaan nadenken over een andere manier. Ik heb vandaag de kans gehad om de schade in daglicht nog eens goed te bekijken, en het lijkt me dat dit voor relatief weinig geld (buiten de leasemaatschappij om) gerepareerd kan worden. Het kapje van het achterlicht zal moeten worden vervangen, maar aan de lakschade hoeft misschien niets te gebeuren. Immers, bij de eindcontrole na verstrijken van de leasetermijn worden volgens leaseovereenkomst bepaalde kleine lakschades en deukjes getolereerd. Ik begrijp dat het via de leasemaatschappij hoort te verlopen, maar ik zou het zonde vinden om hier honderden euro's aan kwijt te zijn, vanwege het overspuiten wat in dat geval wellicht zal gebeuren.

Ik kan alleen zelf niet zo goed een inschatting maken van hoeveel de reparatie (al dan niet via de leasemaatschappij) zal kosten. Kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p09h8TbvmQ07UrOqsuflDXhe/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
FreddyFish schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:57:
Ik heb vandaag de kans gehad om de schade nog eens goed te bekijken bij daglicht
[...]

Op zich wel plausibel en het zou mooi zijn als het zo af zou lopen, maar ik heb er toch mijn twijfels bij of ik in de positie wil zitten waarin de leasemaatschappij mij de rekening stuurt en ik slechts een aangifte zonder getuigen heb om mee te schermen.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om aangifte te doen. Stel, de kentekenhouder bekent, dan wordt het een makkelijk verhaal. Maar bij ontkenning en geen duidelijke overeenkomende schade op de andere auto, sta ik gewoon met lege handen. Die aangifte is voor de leasemaatschappij/verzekeraar in dat geval dan ook waardeloos, lijkt mij.

Aangifte doen gaat zeker gebeuren, maar om bovenstaande reden ben ik toch gaan nadenken over een andere manier. Ik heb vandaag de kans gehad om de schade in daglicht nog eens goed te bekijken, en het lijkt me dat dit voor relatief weinig geld (buiten de leasemaatschappij om) gerepareerd kan worden. Het kapje van het achterlicht zal moeten worden vervangen, maar aan de lakschade hoeft misschien niets te gebeuren. Immers, bij de eindcontrole na verstrijken van de leasetermijn worden volgens leaseovereenkomst bepaalde kleine lakschades en deukjes getolereerd. Ik begrijp dat het via de leasemaatschappij hoort te verlopen, maar ik zou het zonde vinden om hier honderden euro's aan kwijt te zijn, vanwege het overspuiten wat in dat geval wellicht zal gebeuren.

Ik kan alleen zelf niet zo goed een inschatting maken van hoeveel de reparatie (al dan niet via de leasemaatschappij) zal kosten. Kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen?

[Afbeelding]
Lakschade kan je eventueel proberen weg te poetsen door flink wat WD40 overheen te spuiten en daarna met een microvezel doekje weg te poetsen.
Dit kan je uiteraard het beste doen nadat de auto door de wasstraat is geweest, zodat je de krasjes niet eerst erger maakt.

Een kapje laten vervangen door een origineel exemplaar zal door de leasemaatschappij uiteraard niet opgemerkt worden. Verder weet ik uiteraard niet of er een strafbeding is op eigenhandig uit laten voeren van reparaties buiten de leasemaatschappij om. Dus dat is op eigen risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003

Rmg

100 euro voor het achterlicht, plus kosten montage en de kosten lakschade repareren. Laatste punt kan duur uitvallen.

Zon kras wegpoets bedrijf kan het aardig wegwerken voor een euro 100, maar gaan ze die kap opnieuw spuiten dan loopt het aardig in de papieren

[ Voor 46% gewijzigd door Rmg op 25-11-2019 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreddyFish
Positieve ontwikkeling vandaag. Ik wilde online aangifte doen maar omdat er een kenteken bekend is werd ik doorverwezen naar het algemene telefoonnummer van de politie. Daar het verhaal uit de doeken gedaan en zij hebben bemiddeld door de kentekenhouder te bellen. Deze geeft aan inderdaad daar geparkeerd te hebben, maar ontkent schade te hebben gereden. Toch wil hij het geen politiezaak maken en is akkoord gegaan met het uitwisselen van contactgegevens. Een van de komende dagen zal ik contact met hem opnemen, hopelijk komen we er samen uit. Zo nee, dan raadt de politie me aan alsnog aangifte te doen. Dit alles binnen een tijdsbestek van vier uur vandaag. Netjes gehandeld door de politie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb het ook recent gehad, ca 3.500 euro schade aan de zijkant. Gelukkig wel een getuige, dus 2 getuigen (zij en mijn vrouw) + politie aangifte ingediend bij de verzekering die het weer bij het waarborgfonds neerlegd en uiteindelijk vergoed gekregen.
In eerste instantie afgewezen omdat de pipo van de verzekering maar 1 getuige had doorgegeven.. Maar na bellen met waarborgfonds in orde gemaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 30-11-2019 23:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreddyFish
Tijd geleden maar toch nog even verslag van hoe het afgelopen is: Na bemiddeling (contactgegevens verstrekken) door de politie ben ik bij die mensen op bezoek geweest om het te bespreken. De man kwam warrig over en was slecht te verstaan, dus de communicatie verliep stroef. Kreeg ook meerdere sneren van zijn vrouw naar mijn hoofd, ze vonden dat ik er te veel tijd overheen had laten gaan en mijn kans verspeeld had. Ook hielden ze vol dat de man mijn auto niet geraakt heeft. Was dus niet zo'n prettig bezoek, maar we hebben in ieder geval het schadeformulier kunnen invullen en ondertekenen.

Aangezien ze bleven ontkennen en het ook zo zouden noteren op de achterkant van het formulier verwachtte ik eigenlijk niet dat mijn schade vergoed zou worden. Ik had immers nog steeds de contactgegevens van de getuige niet, dus ik stond niet sterk.

Bericht gekregen van de verzekeringsmaatschappij dat ik een afspraak kon maken bij de dealer om de schade te laten repareren. Die man gaf aan dat ik er rekening mee moest houden dat ik het eigen risico zou moeten betalen, want zijn inschatting was dat de verzekeraar van de tegenpartij in zo'n geval echt niet zou uitkeren. Mijn enige kans zou zijn als de tegenpartij toch uiteindelijk in gesprek met de verzekeraar zou bekennen.

Ik heb de auto begin maart laten repareren. Hele delen zijn opnieuw gespoten, tweedaagse klus, dus het is nog een kostbare reparatie gebleken ook. Alleen ik heb tot op heden nog geen rekening gezien en ook geen bericht gekregen. Ik heb dus goede hoop dat de schade toch verhaald is!

Ik zou heel graag willen weten of de schade inderdaad verhaald is maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken indien dit niet het geval is. Dus dat laat ik maar rusten verder. Goede uitkomst zo! Iedereen bedankt voor het meedenken en voor de reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07 21:22

Racing_Reporter

Contentmaker

FreddyFish schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:20:
Tijd geleden maar toch nog even verslag van hoe het afgelopen is: Na bemiddeling (contactgegevens verstrekken) door de politie ben ik bij die mensen op bezoek geweest om het te bespreken. De man kwam warrig over en was slecht te verstaan, dus de communicatie verliep stroef. Kreeg ook meerdere sneren van zijn vrouw naar mijn hoofd, ze vonden dat ik er te veel tijd overheen had laten gaan en mijn kans verspeeld had. Ook hielden ze vol dat de man mijn auto niet geraakt heeft. Was dus niet zo'n prettig bezoek, maar we hebben in ieder geval het schadeformulier kunnen invullen en ondertekenen.

Aangezien ze bleven ontkennen en het ook zo zouden noteren op de achterkant van het formulier verwachtte ik eigenlijk niet dat mijn schade vergoed zou worden. Ik had immers nog steeds de contactgegevens van de getuige niet, dus ik stond niet sterk.

Bericht gekregen van de verzekeringsmaatschappij dat ik een afspraak kon maken bij de dealer om de schade te laten repareren. Die man gaf aan dat ik er rekening mee moest houden dat ik het eigen risico zou moeten betalen, want zijn inschatting was dat de verzekeraar van de tegenpartij in zo'n geval echt niet zou uitkeren. Mijn enige kans zou zijn als de tegenpartij toch uiteindelijk in gesprek met de verzekeraar zou bekennen.

Ik heb de auto begin maart laten repareren. Hele delen zijn opnieuw gespoten, tweedaagse klus, dus het is nog een kostbare reparatie gebleken ook. Alleen ik heb tot op heden nog geen rekening gezien en ook geen bericht gekregen. Ik heb dus goede hoop dat de schade toch verhaald is!

Ik zou heel graag willen weten of de schade inderdaad verhaald is maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken indien dit niet het geval is. Dus dat laat ik maar rusten verder. Goede uitkomst zo! Iedereen bedankt voor het meedenken en voor de reacties :)
Grappig om je topic via Google weer tegen te komen nu ik met bijna een vergelijkbare situatie zit, ik had zelfs hem al eerder gezien en dit bericht geplust :*)

Gisteren net voordat ik bij mijn ouders naar binnen liep in de flat na werk, zat ik even nog in de auto te appen. Stond vrij goed in het midden tussen de auto's. Komt er een mevrouw aan precies in de auto naast me en die butst de deur open..... recht tegen die van mij aan. Hij klonk niet erg hard, maar ze schrok duidelijk. Ze bleef in de auto zitten terwijl ik uitstapte en ik checkte op schade, maarrrr ik keek op het randje van het portier in het donker en zag de echte schade niet die iets verder op zat. Zoveel ervaring mee, not. Ugh. Het is niet mooi, geen extreme jaap, maar wel damage.

Gelukkig heb ik haar kenteken genoteerd just to be sure, zilvergrijze Ford Fiësta vgm, maar ik denk dat ik even de politie ga bellen erover! Als er nog tips zijn, hoor ik het graag!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nog nieuws @FreddyFish ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:16

FreakNL

Well do ya punk?

500 euro ER, dat is niet mals zeg.

Zonder getuige kom je niet ver. Dus of het was een fake actie van degene die het echt gedaan heeft of de getuige was niet zo slim.

Ik ben pas geleden getuige geweest van een parkeer-actie-schade waar politie ook bijkwam. Ik had het kenteken opgeschreven. Eigenaar vd auto had het horen gebeuren, ik had het daadwerkelijk gezien. Schuldige scheurde weg. Politie haalde hem terug maar bleef ontkennen. Ik heb en getuigenverklaring in moeten vullen voor de verzekering (niet politie) en eigenaar heeft geld binnen inmiddels (kreeg een apje.).

/edit
Oh oud topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
Ik heb nog altijd geen rekening ontvangen voor het eigen risico, dus dat is positief. Vermoedelijk is de schade verhaald, maar dit weet ik niet zeker. Ik ga daar ook niet naar vragen.

Toevallig had ik vrij recent op hetzelfde parkeerterrein weer parkeerschade. Ditmaal wat ernstiger, er moest zelfs een portier vervangen worden. Ik was er ook dit keer zelf niet bij, maar gelukkig een briefje onder de ruitenwisser gevonden. Ook hier dus zelf geen kosten hoeven maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-07 11:02
Wat ik niet snap is waarom je zoveel moeite erin wilt steken?
Je moet hoe dan ook je eigen risico betalen...wat boeit het jou of de dader gevonden word of niet?

Voor jou veranderd er niks. Alleen de verzekeraar of leasemaatschappij zou er blij mee worden. Want zij kunnen geld terugvragen\incasseren. Maar voor jou veranderd er niks. Behalve dat je er enorm veel moeite in moet steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topic is al wat ouder, inmiddels een aantal keer gekicked, op verzoek van TS gesloten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.