Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Misinformatie over 5G door huurderbelangenvereniging

Pagina: 1
Acties:

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-01 09:44

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Ik kwam deze week bij vrienden op bezoek die een huis huren van Portaal.

Daar zag ik een redelijk professioneel uitziende folder liggen met de titel "Klinktaal: 5G netwerk onverantwoord?"

Vervolgens gaat de folder drie pagina's lang door met misinformatie en bangmakerij over straling door zendmasten, met belachelijke claims over kanker/onvruchtbaarheid etc.

Ten eerste: waarom kan een huurdersvereniging dit soort spam ongevraagd verspreiden?
Ten tweede: waar kaart ik aan dat het niet het doel is van een huurdersvereniging om 5G straling aan de kaak te stellen?
Als laatste: waar kan ik een melding maken van misleiding? Ik vind het onverantwoord en erger me eraan dat een vereniging dit soort informatie verspreid, vooral omdat veel mensen hierdoor verkeerde informatie ontvangen en dit voor waar zullen aannemen, want "het is van een officiële instantie".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:58
Ten eerste: hoe weet je zo zeker dat de folder van een huurdersvereniging komt en welke is dat dan? Portaal zal zoiets niet verspreiden en is geen huurdersvereniging maar een verhuurder/woningcorporatie.
Ten tweede: zie ten eerste.
Als laatste: als eens gezocht op Google? Wat dacht je van melden bij de reclame codecommissie, de afzender, Portaal (als hun naam wordt misbruikt), de gemeente, etc.?

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:25

odan

The dark side is within all!

Pulse mee voor GoT!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Het gebrek aan concrete wetenschappelijke onderzoeksresultaten is een groot struikelblok in de gezondheidsdiscussie rond 5G. oa uit studie van 2G,3G wijst toch naar gevaar voor gezondheid
https://ntp.niehs.nih.gov...ics/cellphones/index.html 4G en 5G is afwachten, maar zijn extra golven(elektromagnetische velden)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:44
Als het illegaal was om onzin te verkondigen hadden we meer gevangenissen dan supermarkten. Gekkies gonna gekkie. Doe jezelf een plezier en ga wat leuks doen :)

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 04:59
leecher schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:49:
Als het illegaal was om onzin te verkondigen hadden we meer gevangenissen dan supermarkten. Gekkies gonna gekkie. Doe jezelf een plezier en ga wat leuks doen :)
Het helpt niet echt om degenen die het niet zeker weten (net als jij) en wat ongerust zijn "gekkies" te noemen.

• cryptapix
Ah, niet Portaal dus maar een vereniging die stelt de belangen van huurders van portaal te behartigen. Lidmaatschap kost kennelijk 30 cent per maand https://www.hbvdeklink.nl/lid-worden-hbv-de-klink.

Dus TS als die vrienden van je vinden dat dit niet de taak van de klink is, moeten ze dat melden bijde klink. Je kunt portaal ook even bellen om te vragen welke banden zij met de klink hebben en wat ze hier van vinden.

Edit:
Uit het blaadje
A zet de Wifi ’s nachts uit tijdens uw slaap. Kan via een knopje of door tijden in te stellen via het IP-adres van uw modem. Dan kan uw lichaam echt tot rust komen (straling triggert uw lichaam continu);
@leecher Gekkies? :+

Edit2:
Oh na 3x opnieuw lezen denk ik dat ze waarschijnlijk inloggen op het modem bedoelen. Denk wel dat de gemiddelde lezer van het blaadje dat begrijpt en kan ja.

cryptapix wijzigde deze reactie 23-11-2019 19:09 (27%)

• Jeroenneman
  • Laatst online: 25-01 09:44

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Inderdaad een huurders belangenvereniging, niet Portaal zelf.

Ik vind het gewoon heel apart dat je dus lid wordt van een vereniging die jouw belang als huurder dient te vertegenwoordigen, en dat vervolgens de redactie het blijkbaar belangrijker vind om onzin over 5G te verspreiden.

Lijkt me niet de bedoeling.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• cryptapix
Jeroenneman schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:21:
Inderdaad een huurders belangenvereniging, niet Portaal zelf.

Ik vind het gewoon heel apart dat je dus lid wordt van een vereniging die jouw belang als huurder dient te vertegenwoordigen, en dat vervolgens de redactie het blijkbaar belangrijker vind om onzin over 5G te verspreiden.

Tja het belang van huurders kun je natuurlijk heel breed trekken. En onzin, dat zal de schrijver van het blaadje het niet vinden. Maar ik denk dat je dit moet aankaarten bij De Klink of evt. Portaal zelf. Als zij banden hebben met De Klink, zullen ze het vast ook niet fijn vinden dat er van die huismoeders-en-aluhoedjes-op-Facebook-theorieën worden verspreid. Je kunt je ook afvragen of je wel lid wil zijn van zo een vereniging :P

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:31
Hackus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:49:
Het gebrek aan concrete wetenschappelijke onderzoeksresultaten is een groot struikelblok in de gezondheidsdiscussie rond 5G. oa uit studie van 2G,3G wijst toch naar gevaar voor gezondheid
https://ntp.niehs.nih.gov...ics/cellphones/index.html 4G en 5G is afwachten, maar zijn extra golven(elektromagnetische velden)
Geen zin om een discussie te starten. Maar dacht voor geïnteresseerden is dit wel een goed achtergrond artikel. Ook de resultaten van de ntp studie worden behandeld en in perspectief gezet.
https://www.vox.com/2018/...ancer-5g-evidence-studies

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:44
Bart2005 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:01:
[...]

Het helpt niet echt om degenen die het niet zeker weten (net als jij) en wat ongerust zijn "gekkies" te noemen.
Wat ik er van vind is irrelevant. TS vindt het misinformatie, bangmakerij, belachelijke claims en misleiding. Dat vind je op elke hoek van de straat. Ik zeg alleen maar dat de TS zich niet druk moet maken om semi professionele hobbybob folders in kleine oplage want die zijn er nu eenmaal. Nu krijg je het in de brievenbus maar gister 'heb het gewoon op facebook gestaan'. Dit soort verhalen zijn er, worden gedeeld en gezien en de TS gaat nog geen microscopische deuk in dat pak boter slaan door dit ergens te melden. Dat is gewoon zonde van zn tijd.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:11

Rukapul

Moderator General Chat
Jeroenneman schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:21:

Als lid is de oplossing gelukkig eenvoudig: de algemene ledenvergadering van 2 december!

Of het lidmaatschap opzeggen.

Veel mensen schijnen het concept vereniging niet te snappen :P

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Gebrek aan kennis is niet noodzakelijk misinformatie. Maar als de schrijver van dat blad niet inziet dat ze te weinig kennis bezitten is het wel een probleem omdat hun mogelijk foute conclusies klakkeloos worden overgenomen door de gemiddelde lezer.

Lees daarom dit: https://www.cnet.com/news...th-what-you-need-to-know/

Onder de titel: "What does the science say?" geven ze ook gewoon toe dat er nog te weinig onderzoek is gedaan naar de gezondheidsrisico's van 5G netwerken.

Wat je moet weten over 5G is dat je véél meer 5G cell zendmasten nodig hebt omdat het bereik belabberd is. Een enkele boom kan het signaal al zodanig verstoren dat je telefoon weer terug switched naar 4G. Dat wil zeggen: het signaal is erg sterk maar ook erg snel verstoord.

Dan zou je kunnen denken dat een mensenlichaam die achter een raam slaapt welke de volle lading krijgt tijdens de nachtrust mogelijk problematische gevolgen gaat kunnen ondervinden op langere termijn.

Of niet, natuurlijk. Dat kan ook. We weten het gewoon niet.

"Err on the side of caution," vind ik geen slécht idee. Maar ik zou het eerder als motivatie zien om de wetenschap aan te sporen onderzoek te doen. En om via de regering ook te eisen van de 5G installateurs dat ze bijdragen aan onafhankelijk onderzoek.

Laat een batterij PhD studenten aan de TU Delft er eens een jaar of 2 onderzoek naar doen. Pas als hun resultaten vaststellen dat het risico voor mensen nihil is mogen ze de 5G zendmasten aanzetten.

Of als je progressiever wil zijn: de 5G masten mogen nu al aan, maar als NIET wordt vastgesteld dat het schadeloos is voor mensen, dan moeten ze weer uit worden gezet.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:16

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

cryptapix schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:04:
[...]

Ah, niet Portaal dus maar een vereniging die stelt de belangen van huurders van portaal te behartigen. Lidmaatschap kost kennelijk 30 cent per maand https://www.hbvdeklink.nl/lid-worden-hbv-de-klink.

Dus TS als die vrienden van je vinden dat dit niet de taak van de klink is, moeten ze dat melden bijde klink. Je kunt portaal ook even bellen om te vragen welke banden zij met de klink hebben en wat ze hier van vinden.

Edit:
Uit het blaadje

[...]

@leecher Gekkies? :+

Edit2:
Oh na 3x opnieuw lezen denk ik dat ze waarschijnlijk inloggen op het modem bedoelen. Denk wel dat de gemiddelde lezer van het blaadje dat begrijpt en kan ja.
oooh ik hoop dat iedereen 's nachts hun WiFi uit gaat zetten, scheelt weer interferentie voor mij _/-\o_

Weten die mensen ook dat er duizenden radio signalen door de lucht gaan? En de mens steeds langer leeft? Als men echt zeker wilt weten dat er geen radio signalen door je lijf gaan, ga maar in een tentje ergens in groenland liggen ofzo. |:(

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01 14:07
Hackus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:49:
Nee, dat rapport verwijst niet naar een gevaar voor de volksgezondheid. Dat wijst een een gevaar voor mannetjesratten. Dus geen vrouwtjesratten. En ook geen muizen ongeacht geslacht.

Het probleem met onderzoek in de context van iets wat 'de gewone man' wil weten is dat het uiteraard A. onderzocht moet worden, maar dat B. de resultaten ook in die context geïnterpreteerd moeten worden, en afgewogen tegen andere resultaten en onderzoeken. Cherrypicking van een onderzoek is nadrukkelijk niet de bedoeling. Ook wordt de waarde van 'peer review' vaak uit zijn verband getrokken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:47:
[...]

Als lid is de oplossing gelukkig eenvoudig: de algemene ledenvergadering van 2 december!

Of het lidmaatschap opzeggen.

Veel mensen schijnen het concept vereniging niet te snappen :P
Alleen is hij zelf geen lid ;)

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:41
toolkist schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:43:
[...]

Alleen is hij zelf geen lid ;)
Hoeft ook niet :)
ALGEMENE LEDENVERGADERING MAANDAG 2 DECEMBER 2019
OOK NIET- LEDEN ZIJN WELKOM!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True