Mijn vraag:
Ik wil graag een fotoprinter kopen.
Ik wil graag weten waar ik op moet letten. Welke eigenschappen zijn belangrijk?
Voor mij is belangrijk:
Minder belangrijk:
A3 is leuk maar ik kan ook met A4 leven.
Voorkeur voor Canon, misschien Epson.
Ik vind HP als merk geen fijn idee; met name al die rechtzaken en dat geld dat ze steken in het onmogelijk maken van bijvullen zegt mij dat ze meer bezig zijn met hun verdienmodel dan met kwaliteit. Gewoon geen HP als het even kan!
Onbelangrijk:
Afdruksnelheid. Ik heb de tijd.
Scanner, of hoe goed hij zwart-wit brieven afdrukt. Ik heb al een laserprinter + scanner. Deze nieuwe mag echt speciaal voor fotos zijn en hij hoeft verder niets te kunnen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux. Een driver voor linux is een pre.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben naar de fotozaak geweest en daar heb ik geleerd dat ik moet zoeken naar een echte fotoprinter, niet naar een multifunctional-die-ook-kleur-kan.
De IP8750 zit in mijn prijsrange.
Ik heb alleen geen idee of er echt fotokwaliteit uit komt, of dat de inkt elke week leeg is, of dat de kop snel uitdroogt ...
Is hij goed?
Misschien heeft iemand deze IP8750 gehad, en heeft hem bij het grofvuil gezet. Dan hoor ik graag waarom!
Misschien dat iemand een Epson heeft, die goedkoper is, beter afdrukt en waarvan de inkttanks navulbaar zijn. Dan zou ik het graag horen!
Ik wil graag een fotoprinter kopen.
Ik wil graag weten waar ik op moet letten. Welke eigenschappen zijn belangrijk?
Voor mij is belangrijk:
- Kwaliteit van de afdrukken is in de categorie zoals bij de fotograaf - niet dat je denkt 'komt uit een 4-kleuren printertje'. Niet dat iemand zegt 'leuke foto, jammer van de afdruk'.
- . Het moet goed genoeg zijn.
- Inkt graag betaalbaar, navulbaar of in merkloze alternatieve cardridges. En graag met losse inkttanks.
- Tussen de €100 en €300.
Minder belangrijk:
A3 is leuk maar ik kan ook met A4 leven.
Voorkeur voor Canon, misschien Epson.
Ik vind HP als merk geen fijn idee; met name al die rechtzaken en dat geld dat ze steken in het onmogelijk maken van bijvullen zegt mij dat ze meer bezig zijn met hun verdienmodel dan met kwaliteit. Gewoon geen HP als het even kan!
Onbelangrijk:
Afdruksnelheid. Ik heb de tijd.
Scanner, of hoe goed hij zwart-wit brieven afdrukt. Ik heb al een laserprinter + scanner. Deze nieuwe mag echt speciaal voor fotos zijn en hij hoeft verder niets te kunnen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux. Een driver voor linux is een pre.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben naar de fotozaak geweest en daar heb ik geleerd dat ik moet zoeken naar een echte fotoprinter, niet naar een multifunctional-die-ook-kleur-kan.
De IP8750 zit in mijn prijsrange.
Ik heb alleen geen idee of er echt fotokwaliteit uit komt, of dat de inkt elke week leeg is, of dat de kop snel uitdroogt ...
Is hij goed?
Misschien heeft iemand deze IP8750 gehad, en heeft hem bij het grofvuil gezet. Dan hoor ik graag waarom!
Misschien dat iemand een Epson heeft, die goedkoper is, beter afdrukt en waarvan de inkttanks navulbaar zijn. Dan zou ik het graag horen!