Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zomaar 970gb van mijn 1tb schijf verdwenen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pcbuilder05
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb 1 jaar geleden een 1TB toshiba canvio HDD gekocht. Hij werkte gewoon zonder problemen.
Nu heb ik hem een paar maanden niet gebruikt, en opeens verdwijnt er gewoon 970gb van mijn schijf.

https://gyazo.com/4481fc9cb8dc3a703dedd996a1a2ef93

Ik heb hem ook gebruikt als een usb om windows op een bepaalde schijf te installeren, waar uiteindelijk niks van gekomen is. Ik merk nu ook dat het icoon en de naam van mijn schijf is veranderd maar dat heeft volgens mij met die windows installer te maken. Ik heb al geprobeerd om minder schijfruimte toe te wijzen aan de schijf in Systeembeveiliging, maar die schijf liet zich daar niet eens zien.
Dus wat moet ik nu doen om die 970gb terug te krijgen?

Beste antwoord (via pcbuilder05 op 06-12-2019 16:57)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24
Diskpart
List disk
Disk uitzoeken
Sele disk <nummer van disk>
Clean
Create part prim
Assign
Formatteren maar! Tenminste, dan ga ik er van uit dat de data niet belangrijk is.

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
rechtklikken en drukken op formatteren --> schijf zou weer ok moeten zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24
Diskpart
List disk
Disk uitzoeken
Clean
Create part prim
Assign
Formatteren maar! Tenminste, dan ga ik er van uit dat de data niet belangrijk is.

• pcbuilder05
Archie_T schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:27:
Diskpart
List disk
Disk uitzoeken
Clean
Create part prim
Assign
Bedankt, maar als ik wil formatteren, kan ik als capaciteit alleen 32.0GB kiezen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

pcbuilder05 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:37:
[...]

Bedankt, maar als ik wil formatteren, kan ik als capaciteit alleen 32.0GB kiezen.
Klinkt alsof je niet de manier hebt geprobeerd van de persoon die je quotte, maar gewoon handmatig formatteren. Als je een partitie van 32GB formatteert blijft deze uiteraard zo groot als de partitie al is.

Gebruik anders eens Minitool partition Wizard, dan kan je zo de hele schijf zien en de boel formatteren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• pcbuilder05
MsG schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:38:
Klinkt alsof je niet de manier hebt geprobeerd van de persoon die je quotte, maar gewoon handmatig formatteren. Als je een partitie van 32GB formatteert blijft deze uiteraard zo groot als de partitie al is. Gebruik anders eens Minitool partition Wizard, dan kan je zo de hele schijf zien en de boel formatteren.
Bedankt, ik heb het geinstalleerd en nu zie ik dat er 900gb van de schijf unallocated is wat nu?

[ Voor 67% gewijzigd door pcbuilder05 op 23-11-2019 17:53 . Reden: quote vergeten ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Volg ff alle stappen van Archie_T en dan komt het goed.

while (! ( succeed = try ()));

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 21:24
een bestaande partitie kun je uitbreiden met de unallocated ruimte.

Echter: Was er een partitie aanwezig welke nu verdwenen is? En is de schijf ingesteld met een MBR of met GPT?

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 17:19
Je zegt dat deze schijf gebruikt is om windows te installeren.
Bij het downloaden van de installer wordt er specifiek aangegeven dat alle data op de schijf verwijderd wordt en er geformateerd wordt. Daarbij wordt 1 partitie van 32 GB aangemaakt.

Om te herstellen zoals eerder al gezegd is via diskpart alles verwijderen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Met minitool kan je dat ook 😉

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1