Extra dvi-poort met uitbreidingskaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10 18:45
Hallo, ik kwam laatst dit tegen. Een extra dvi-poort op de pci-e bus zonder dat je een hele videokaart hoeft te nemen. Ja je kunt ook een goedkoop videokaartje nemen, dat doe ik waarschijnlijk nog wel, maar ik vind dit wel een eleante oplossing als je ooit nog een zuinig systeem moet maken waar meerdere schermen aan moeten (o.i.d.)

Is zo'n ding universeel? Of althans, redelijk universeel? Gaat het op mijn systeem werken of moet ik dan iets anders nemen?

Ik heb:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC'sHP Compaq Elite 8200 SFF (XL510AV)€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt me juist heel specifiek, in plaats van universeel. Waarschijnlijk zit dit ding in systemen met een IGP en is dit een soort van riser die werkt met de IGP. De kans acht ik heel klein dat je systeem dat zomaar gaat snappen.

Afgezien daarvan heb je volgens mij een low profile kaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Die dingen komen uit ~2004, onboard grafische chip zat toen nog in de chipset verwerkt.
Gaat niet meer werken met huidige generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Ja ik had er inderaad al niet zoveel vertrouwen in dat het zomaar ging werken. Zijn er voor moderne chipsets niet van die kaartjes? Ik kan om de een of andere reden ook niets over vinden. Hoe kom jij aan je info, rdejongjr?

Ja dat ik low profile nodig wist ik al. Ik heb een geluidskaart geïnstalleerd. Opzich was de kaart klein genoeg, maar het low profile bracket zat er niet bij. Ik heb toen zo'n low profile blindplaatje bewerkt. Het resultaat was vrji lelijk maar het zit toch aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Ooit in een ver ver verleden asus barebones verkocht met die uitbreiding als optie.

Als het geen video/grafische toepassing heeft kun je ook een dock/adapter met displaylink proberen, zijn video adapters over usb werkt best aardig onder windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt een displaypoort op het ding zitten. Je zou eens kunnen kijken of die kan daisychainen. Dan kun je ook vrij makkelijk meerdere schermen kwijt :)

Of USB is ook een optie zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
Als je nu eens begint met het beschrijven van de situatie en de volledige hardware (dus inclusief gebruikte schermen en hoe die nu zijn aangesloten), dan kunnen we wat gerichtere hulp geven dan “Nee, dat kaartje werkt niet” of “misschien dit, misschien dat”.

Als je een topic start krijg je
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een scherm lijkt me redelijk relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
M'n inventaris staat eronder....Ik had op moment van schrijven niet de mening dat een scherm relevant was, misschien onterecht, maar ik kan het me nog steeds niet voorstellen. Ook is mijn vraag al beantwoord zonder de door jou gesuggereerde informatie, dus helemaal slecht kan het niet geweest zijn.

Toch bedankt voor de suggestie, ik neem hem mee voor mijn volgende topics.
Pagina: 1