Subwoofer RCA ingang met twee bronnen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-10 12:25
Mijn MJ Acoustics Reference 1 MkII subwoofer heeft 1 set RCA inputs, zie foto 1.
Hierop is nu een 3,5mm jack vanaf een AV receiver aangesloten, zie foto 2.
Mijn nieuwe Panasonic TX-55GZW2004 OLED, heeft een 3,5mm poort naar een subwoofer, zie foto 3.

Wat ik wil, is beide bronnen op de RCA inputs aansluiten, zodat ik ofwel mijn 5.1 set vanaf de receiver kan gebruiken, of de ingebouwde tv speakers, aangevuld met de subwoofer, nooit gelijktijdig.

Ik kan geen optie bedenken om deze op 1 set RCA inputs aan te sluiten. Heeft iemand suggesties?
De subwoofer heeft nog wat andere ingangen, zie foto 1. Valt hier een 3,5mm jack op aan te sluiten, via adapter o.i.d.?

Alvast dank voor eventuele tips. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eYa2JdI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hK9gSRJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C3IZKc5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Colossi op 23-11-2019 15:07 ]

Beste antwoord (via Colossi op 24-11-2019 15:52)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Colossi schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:04:
Dat zal geen 3,5 mm jack zijn, eerder RCA. 3,5 mm jack zie je eigenlijk nooit op audio apparatuur in dit deel van de markt. Maar dat terzijde.
Ik kan geen optie bedenken om deze op 1 set RCA inputs aan te sluiten. Heeft iemand suggesties?
De subwoofer heeft nog wat andere ingangen, zie foto 1. Valt hier een 3,5mm jack op aan te sluiten, via adapter o.i.d.?
Ik zie eigenlijk geen gevaar in twee bronnen op de subwoofer aansluiten. Je zal alleen wel de Y Splitter (foto 1) op moeten offeren. Niet dat dat iets brengt dus dat is sowieso geen probleem. Als het toch een probleem zou kunnen zijn om twee bronnen aan te sluiten kan je de surround set eventueel nog High Level aansluiten. Maar Low Level zou mijn voorkeur hebben en ik zie dus geen gevaar om twee bronnen tegelijkertijd aan te sluiten.

Edit:
Wat dacht jij van leestekens? Dit leest echt niet fijn op deze manier.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 23-11-2019 19:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-02-2022
hoi wat dacht je van een da converter kost niet veel bij ali
ga je met toslink (glas) naar audio dingen kan je krijgen met meerdere ingangen en je aarde grappen heb je niet
mischien een idee

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Colossi schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:04:
Dat zal geen 3,5 mm jack zijn, eerder RCA. 3,5 mm jack zie je eigenlijk nooit op audio apparatuur in dit deel van de markt. Maar dat terzijde.
Ik zie eigenlijk geen gevaar in twee bronnen op de subwoofer aansluiten. Je zal alleen wel de Y Splitter (foto 1) op moeten offeren. Niet dat dat iets brengt dus dat is sowieso geen probleem. Als het toch een probleem zou kunnen zijn om twee bronnen aan te sluiten kan je de surround set eventueel nog High Level aansluiten. Maar Low Level zou mijn voorkeur hebben en ik zie dus geen gevaar om twee bronnen tegelijkertijd aan te sluiten.

Edit:
Wat dacht jij van leestekens? Dit leest echt niet fijn op deze manier.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 23-11-2019 19:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Precies wat @FeaR zegt; ene bron op linker input en andere bron op rechter input. Een subwoofer is monio uiteraard, dus die telt die twee signalen electronisch op. Dus ook als beide apparaten aanstaan, en dus hun beider outputs actief zijn, gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
ok sorry
als je y splitter gebruikt.
is de ohmse waarde ik denk de helft.
je tv heeft een toslink aansluiting.
wat ik dus doe
is ga met toslink naar een ali da converter.
dat glas link dus geen aardlus
naar mn stereo sys ,werkt aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
lengte van aarde kabels kan vervelende brom op leveren op 50 hz
bij oude beeldbuis tv s was dat lol aarde is daar 110 volt tov van rand aarde
voorbeeld meet je ohmse waarde van je Ziggo /kpn aarde even met rand aarde in je huis,
daar sta je verbaasd van

[ Voor 66% gewijzigd door miepz op 23-11-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

@miepz op de digitale uitgang komt geen subwoofer signaal, dus is voor dit doel niet bruikbaar.

@Colossi ik heb het ook zo aangesloten, zowel mijn receiver als mijn tv op de subwoofer. Let wel dat het inregelen moeilijker wordt. Je moet waarschijnlijk eerst je subwoofer op tv volume inregelen en daarna in je receiver het signaal zo instellen dat het daar ook goed klinkt qua volume.
Ik heb overigens beide signalen met een zelfgeknutseld y-kabel met weerstanden samen laten komen en daarna weer een y-splitter gebruikt naar de stereo-ingang omdat mijn subwoofer zo netter met het signaal uit stand-by komt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
hmm raar
normaal zit er filter in sub die je op frq kan afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

@miepz klopt, maar die wil je niet gebruiken als je de sub ook aan je receiver hebt gekoppeld. Dus is het veel slimmer met een simpele kabel de dedicated subwooferuitgang van de tv te gebruiken en daarmee het filter van de tv te gebruiken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
wat je in principe zegt klopt wel
ohmse waarden weerstanden dan wat c tjes om te ontkoppelen
let ook op je aardes :P
probeer eens ingang 100nf mkt uitgang, 10 nf en das dan singal en aarde
dingen kosten 10 cent ofzo

[ Voor 41% gewijzigd door miepz op 23-11-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@miepz doe alsjeblieft iets aan de manier waarop je post. Dit is niet leesbaar. Het is GoT, geen twitter of facebook :X

Ontopic: ik ga er stiekem vanuit dat die subwoofer / headphones ingang ook apart ingeschakeld moet worden. Als dat zo is heb je er eigenlijk weinig aan. Immers, dan kun je als je beter geluid wilt net zo goed ineens je stereo bijschakelen. En je TV op mute.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
uhh doe ik ook sorry dislexy probeer mn best te doen
btw dat ding heeft xlr ingangen dus das wat anders
en als ik het over c s heb bedoel ik condensators en waardes worden uit gegeven op farads en nano is nano
MKT is een poly condensator met metaal gedampt op plastic film zeer stabiel.

[ Voor 81% gewijzigd door miepz op 23-11-2019 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

miepz schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:59:
uhh doe ik ook sorry dislexy probeer mn best te doen
btw dat ding heeft xlr ingangen dus das wat anders
en als ik het over c s heb bedoel ik condensators en waardes worden uit gegeven op farads en nano is nano
MKT is een poly condensator met metaal gedampt op plastic film zeer stabiel.
Je hoeft er helemaal geen condensatoren tussen te zetten :+. En die impedantie die halveert helemaal ook niet. Zoals gebruikelijk heeft die sub een dubbele (stereo) lijn ingang. Die twee inputs worden electronisch opgeteld tot 1 signaal. Je maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld en verwarrend in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-10 12:25
Allen bedankt voor de reactie en tips. Helemaal duidelijk zo!
Pagina: 1