Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:29

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Eind oktober zijn mijn vrouw en ik vertrokken naar Zuid Afrika voor een vakantie van drie weken. We begonnen in Stellenbosch en zijn vervolgens via Kaapstad, de Garden Route, Port Elizabeth, Durban en Drakensberg richting het Krugerpark gereisd. Voor mij de eerste grote reis sinds de aanschaf van mijn Sony A7 III van de zomer en speciaal voor deze vakantie had ik een Sigma 100-400 (EF) met een MC-11 gekocht. Beiden zijn zeker zeer goed bevallen d:)b (al staat de Sigma alweer op V&A, weet niet wat ik er in Nederland mee moet.) De A7 III deed het fantastisch; vooral de high-iso-performance was erg welkom wegens de vele bewolkte dagen en late gamedrives en de eye-af wist prima raad met al die katten.

Vooral het safari-deel smaakt zeker naar meer. Helaas was de regenperiode net begonnen toen wij aankwamen, dus de condities waren vaak wat grauw. Van de paar duizend gemaakte foto's hebben uiteindelijk ongeveer 300 foto's de eindstreep gehaald. Hier een kleine selectie van de verschillende beesten die we gezien hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109866292_84db584552_z.jpg1 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109671006_cbce5616b3_z.jpg2 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109866322_a747aa60a2_z.jpg3 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109866162_78893f2df3_z.jpg4 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109671121_4d4073945b_z.jpg5 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109165183_5436e5bd3b_z.jpg6 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109671611_94167d7cc7_z.jpg7 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109866237_2e5bcd1391_z.jpg8 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109671681_079c5fef8e_z.jpg9 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109165553_cea439c37c_z.jpg10 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109165588_94f0fd4bea_z.jpg11 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109867282_9f15cff83e_z.jpg12 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109671836_8c5cf59401_z.jpg13 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109914642_c12ef80797_z.jpg14 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109719561_e34359bc92_z.jpg15 by Wout Funnekotter, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49109914732_6dab8096ac_z.jpg16 by Wout Funnekotter, on Flickr

[ Voor 26% gewijzigd door WoutF op 23-11-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Zou je je foto's kunnen nummeren? Dat maakt het wat makkelijker om te reageren, aangezien je om en nabij de 30 foto's hebt ;)

Overigens zegt het beleid dat test- en showcases maximaal 12 foto's mogen bevatten, maar doe daarmee wat je wilt :P

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 23-11-2019 13:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:17:
Zou je je foto's kunnen nummeren? Dat maakt het wat makkelijker om te reageren, aangezien je om en nabij de 30 foto's hebt ;)

Overigens zegt het beleid dat test- en showcases maximaal 12 foto's mogen bevatten, maar doe daarmee wat je wilt :P
En ik had nog wel zo netjes eerst dit topic doorgelezen: Beleid rondom test- en showcases, daar vond ik niks over een maximum aantal. Ik zal wel wat snoeien en nummertjes aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
WoutF schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:32:
[...]

En ik had nog wel zo netjes eerst dit topic doorgelezen: Beleid rondom test- en showcases, daar vond ik niks over een maximum aantal. Ik zal wel wat snoeien en nummertjes aanbrengen.
Het zij je vergeven, ik moest zelf ook even zoeken voordat ik het in F&V Beleid tegenkwam ;)

Alhoewel ik denk dat de maximaal-12-foto's regel in je voordeel zal werken, wat mij betreft in ieder geval. Want los zijn de meeste foto's prima, maar er zat voor mij wel wat veel herhaling waardoor ik halverwege het al wel redelijk gezien had eigenlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:25

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat mij betreft laat je het op 15 stuks, voor deze keer vind ik het niet storend (we willen vooral een fotodump voorkomen). Prachtige foto's, dat sowieso....die wel echt voordeel hebben van " groter bekijken", gelukkig zijn ze klikbaar. Maar de foto's hier zijn 640 pixels, waar 800 pixels ook nog gewoon kan qua opmaak...maar dat is nu wat veel werk om voor 160 pixels extra aan te passen.

Ik weet dat je het licht daar niet altijd voor het uitkiezen hebt, maar wat maakt het een hoop uit voor de foto en de sfeer. Foto's als 1,6 en 8 vind ik juist het licht/weer zoveel toevoegen, dat je dat eigenlijk op alle foto's zou willen zien. Maar die keuze is er gewoon niet altijd.

Foto 14 doet mij het minst...het beest is prachtig, maar de foto zelf niet zo voor mij.
Foto 1 en 6 zijn wel echt mijn favorieten, erg mooi gedaan.

Sowieso geven de foto's sterk het gevoel " ik wil ook naar Z-Afrika" en dat is alleen al een compliment waard :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

Allemaal heerlijke platen! Mooi werk Wout!
Nummer 11 vind ik wel een van de mooiste.

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:05
Mooie foto's. Kunnen er nooit genoeg zijn :)

Ooit nog plannen om weer terug te gaan of is 1 keer voldoende?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
wodkabuikje schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:27:
Mooie foto's. Kunnen er nooit genoeg zijn :)

Ooit nog plannen om weer terug te gaan of is 1 keer voldoende?
Niet per se naar Zuid Afrika, maar we willen nog zeker een keer terug naar het continent voor nieuwe safari's :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 18:30

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie platen hoor.

Zag inderdaad je 100-400 voorbij komen op V&A. In NL kun je toch ook wel leuke dingen doen op 400mm? Of zijn herten, vossen en zeearenden niet exotisch genoeg? ;)

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
sys64738 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:02:
Mooie platen hoor.

Zag inderdaad je 100-400 voorbij komen op V&A. In NL kun je toch ook wel leuke dingen doen op 400mm? Of zijn herten, vossen en zeearenden niet exotisch genoeg? ;)
Dat klinkt wellicht een beetje bot, maar ja. Ik voel niet de behoefte om hier in Nederland dieren op de plaat te gaan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Mooie set foto's! Goed gebruik gemaakt van de 100-400 zie ik. En door hem nu te verkopen, heb je een goedkope huur gehad 😉

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mooie serie. #1 is mijn favoriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
WoutF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:03:
[...]

Dat klinkt wellicht een beetje bot, maar ja. Ik voel niet de behoefte om hier in Nederland dieren op de plaat te gaan zetten :)
Ik zou dat juist wel doen. Zo'n vakantie is leuk, maar je kan nooit concurreren met mensen die daar praktisch iedere dag kunnen komen. Vergeleken met het topmateriaal uit Zuid-Afrika zijn jouw foto's hooguit middelmatig, leuke vakantiekiekjes, en beter dan dat wordt het niet. Als je een goede foto van een Nederlands tafereel maakt, heb je een foto die door 99,9% van de fotografen op deze aardbol niet gemaakt kan worden. Juist met bijzondere foto's uit Nederland kan je je onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Arumes schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:12:
[...]

Ik zou dat juist wel doen. Zo'n vakantie is leuk, maar je kan nooit concurreren met mensen die daar praktisch iedere dag kunnen komen. Vergeleken met het topmateriaal uit Zuid-Afrika zijn jouw foto's hooguit middelmatig, leuke vakantiekiekjes, en beter dan dat wordt het niet. Als je een goede foto van een Nederlands tafereel maakt, heb je een foto die door 99,9% van de fotografen op deze aardbol niet gemaakt kan worden. Juist met bijzondere foto's uit Nederland kan je je onderscheiden.
Fotografie is voor veel mensen geen wedstrijd ;) En blijkbaar vindt WoutF Nederlandse taferelen niet interessant, prima toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:17:
[...]

Fotografie is voor veel mensen geen wedstrijd ;)
Proberen een onderscheidende foto te maken is toch niet meteen een wedstrijd? Je kan op een georganiseerde safari gaan en met precies dezelfde middelmatige foto's thuiskomen als duizenden andere toeristen. Of je kan de polder in fietsen en echt een unieke plaat online slingeren.
En blijkbaar vindt WoutF Nederlandse taferelen niet interessant, prima toch?
Natuurlijk, dat moet hij helemaal zelf weten, maar het is ook niet verboden om te proberen hem op andere gedachten te brengen. Ik heb ook een fase gehad waaron ik likkebaardend keek naar foto's uit IJsland, en Death Valley, Grand Canyon, Noorwegen, Schotland, Afrika, Amalfi, etc... Je kan een flinke checklist opstellen als je alle mooie foto's van internet wil kopiëren. Maar meer dan een kopie wordt het vaak niet, omdat je geen gelegenheid hebt om je eigen karakter in de foto te leggen. Om de foto precies te maken zoals jij dat wilt, vanuit jouw standpunt, met het licht dat jij in gedachten hebt. Dus uiteindelijk maak ik de beste, meest onderscheidende foto's binnen onze eigen grenzen. Want als het licht vandaag even niet meezit, of als ik denk een goede foto te hebben die bij nader inzien toch iets anders had gemoeten, sta ik er de volgende dag gewoon weer, en weer, en weer, net zo lang tot ik precies de foto heb die ik in gedachten had. Dat is heel wat anders dan "nu afdrukken want de auto rijdt zo door."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Arumes schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:10:
[...]

Proberen een onderscheidende foto te maken is toch niet meteen een wedstrijd?
Jij hebt het over concurreren, vergeleken met, onderscheidend, komt bij mij over alsof je het allemaal ziet als een wedstrijd ;) Wat je overigens helemaal zelf mag weten, ik wou alleen even aangeven dat niet iedereen hetzelfde naar fotografie kijkt als jij.
[...]

Natuurlijk, dat moet hij helemaal zelf weten, maar het is ook niet verboden om te proberen hem op andere gedachten te brengen.
Verboden is een groot woord, en doe wat je moet doen, maar ik vind het wel flink offtopic in dit topic eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 26-11-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:13:
[...]
Jij hebt het over concurreren, vergeleken met, onderscheidend, komt bij mij over alsof je het allemaal ziet als een wedstrijd ;)
Tsja, daar kan ik dan ook niks aan doen.
Wat je overigens helemaal zelf mag weten, ik wou alleen even aangeven dat niet iedereen hetzelfde naar fotografie kijkt als jij.
Dat heb je bij deze gedaan. Had je de eerste keer ook kunnen schrijven, dan waren we snel klaar geweest. Al is het zo vanzelfsprekend dat zelfs dat eigenlijk niet nodig was geweest.
Verboden is een groot woord, en doe wat je moet doen, maar ik vind het wel flink offtopic in dit topic eigenlijk.
Ik reageer direct op een bericht van de topicstarter zelf. Dan kan je mij moeilijk kwalijk nemen dat het off-topic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:13:
maar ik vind het wel flink offtopic in dit topic eigenlijk.
Daar heb je zelf dan ook wel een significant aandeel in. ;)

Maar ik ben het met analyse eens, dit topic is bedoeld als showcase dus laten we het primair over de foto's hebben. :)

@WoutF mooie platen, met name foto's als nummer 6 vind ik altijd erg sfeervol.
Bij foto 7 lijkt het luipaard flink te hijgen, kan dat? Alleen zijn romp oogt namelijk wat onscherp terwijl kop en boomstam wel strak zijn.

Weet je overigens nog welke preset van je 100-400 uiteindelijk het lekkerste werkte? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:14:
[...]

Daar heb je zelf dan ook wel een significant aandeel in. ;)

Maar ik ben het met analyse eens, dit topic is bedoeld als showcase dus laten we het primair over de foto's hebben. :)

@WoutF mooie platen, met name foto's als nummer 6 vind ik altijd erg sfeervol.
Bij foto 7 lijkt het luipaard flink te hijgen, kan dat? Alleen zijn romp oogt namelijk wat onscherp terwijl kop en boomstam wel strak zijn.

Weet je overigens nog welke preset van je 100-400 uiteindelijk het lekkerste werkte? :P
Die luipaard lag/stond daar heel....lui te zijn :P En de foto is gemaakt met een sluitertijd van 1/500e. Ik denk dat het de vacht is die de illusie van onscherpte wekt. En de lens is uiteindelijk niet van de preset af geweest die wij ingesteld hadden, dat was 2 volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-clips
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:14
Vette mazzel @WoutF, leeuwen, cheeta's en luipaarden....
Ik ben een keer of zes in Kruger geweest en nooit een luipaard gezien, dat is dus al bijzonder op zich, of je hem nu met of zonder ondergaande zon en gazelle in zijn mond de boom in ziet klimmen.
1,2 en 16 vind ik het meest aanspreken.

12 Augustus 2026 weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
WoutF schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:03:
Die luipaard lag/stond daar heel....lui te zijn :P En de foto is gemaakt met een sluitertijd van 1/500e. Ik denk dat het de vacht is die de illusie van onscherpte wekt.
Nu ik op een serieus scherm zit te kijken lijkt het daar meer op inderdaad. Was zelf ook nog te lui om de EXIF te bekijken. :+
En de lens is uiteindelijk niet van de preset af geweest die wij ingesteld hadden, dat was 2 volgens mij?
Je had er één redelijk gebalanceerd en één voor video, ik gok dat je die eerste gewoon continu gebruikt hebt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:31
#1 is mijn favoriet, heel mooi zo met die gradient van de zon in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Safari O+

Voor mij:
nr 1, blijft mooi dit soort shots en de struisvogel is goed herkenbaar.
nr 2, mooi doorkijkje (Meerkant Adventures in Oudtshoorn?).
nr 6, Afrikaanse zonsondergangen blijven iets magisch. Ik zou nog wel even die 2 (telefoon?)palen weg klonen.
nr 8, goede sfeer met die regen! Perfecte moment blijft natuurlijk als ze zich droog schudden, maar dat heb je niet voor het kiezen (en hij/zij komt erg dicht tegen die rechter boom aan, maar dat blijft lastig in KNP)

nr5, zou wat croppen om dat felle takje rechts weg te krijgen.
nr7, komt op mij onnatuurlijk over, met name de kop, is in nabewerking vast nog wat mee te doen.
nr16, dat takje rechtsboven en het grote boom oppervlak leiden me af, zou die krapper maken.
algemeen, weet dat het in KNP lastig is (deed precies hetzelfde), maar het is veel dier in het midden en weinig er om heen. Vind het persoonlijk ook mooi om het landschap (Afrika!) om je onderwerp te tonen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Speedy schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:03:
Safari O+

nr 2, mooi doorkijkje (Meerkant Adventures in Oudtshoorn?).
Juistem :)
nr 8, goede sfeer met die regen! Perfecte moment blijft natuurlijk als ze zich droog schudden, maar dat heb je niet voor het kiezen (en hij/zij komt erg dicht tegen die rechter boom aan, maar dat blijft lastig in KNP)
Toen de gids op de radio hoorde waar deze cheetah zaten, waren we al tot aan het bot doorweekt en het kwam nog steeds met bakken uit de hemel. Toen we ze uiteindelijk vonden hebben we dus slechts heel kort stilgestaan; de rest van de auto wilde volgens mij al lang terug naar het kamp en de gids was bang dat de jeep bij te lang stilstaan vast zou komen te zitten in de modder. Uitgebreid de jeep verplaatsen voor een betere hoek was er dus helaas niet bij.
Algemeen, weet dat het in KNP lastig is (deed precies hetzelfde), maar het is veel dier in het midden en weinig er om heen. Vind het persoonlijk ook mooi om het landschap (Afrika!) om je onderwerp te tonen.
Daar heb ik best mee geworsteld, want het was toen wij er waren lange tijd gortdroog geweest dus de hele bush was kaal en grijs. Afgezien van sommige momenten in de middag tijdens golden hour was de omgeving dus niet heel inspirerend. Bij een mogelijke volgende safari zullen we echt op een ander seizoen mikken en zullen de wijdere lenzen hopelijk ook gebruikt worden :) Bedankt voor je feedback d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Mooie serie hoor @WoutF! Kan me voorstellen dat het een diepe indruk op je heeft gemaakt, ondanks dat dit niet mijn genre is wil ik toch ook wel graag een keer die kant op om dit te doen :) .

Mijn favorieten zijn 8, 11 en 12!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Prachtige serie, voor mij steken nummer 6 en 11 eruit!

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:54
Arumes schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:10:
[...]
Want als het licht vandaag even niet meezit, of als ik denk een goede foto te hebben die bij nader inzien toch iets anders had gemoeten, sta ik er de volgende dag gewoon weer, en weer, en weer, net zo lang tot ik precies de foto heb die ik in gedachten had. Dat is heel wat anders dan "nu afdrukken want de auto rijdt zo door."
Hoewel ik een eind kan meegaan in je gedachte, wil ik toch opmerken dat het niet altijd zo is. Sure het kost wat meer dan op je fiets door de polder. Maar een safari hoeft niet per se in een jeep met andere toeristen zijn. Je kunt ook prima op eigen gelegenheid door Kruger rijden en zo vaak naar dezelfde plek teruggaan als je wilt. (been there, done that, got the picture I wanted). En ja.. Er bestaan ook mensen uit die omgeving die al 30 jaar lang maandelijks een bezoek brengen en nog nooit Wilde Honden hebben gezien. Terwijl er ook toeristen zijn die binnen 30 minuten na eerste binnenkomst zich al omringt weten door een pack. Het draait uiteindelijk ook om een dosis geluk.

@WoutF Plaat 1 springt er voor mij echt uit. Bij de overige is het standpunt vaak net niet optimaal. Bij 3 bijvoorbeeld, had ik liever een iets lager standpunt gezien.Wat voor mij echt het nadeel is, als je in zo'n jeep gaat rondtoeren. Ze parkeren dat ding lukraak neer. Met je eigen huurauto kun je toch vaak wat meer manoevreren voor dat perfecte plaatje.

P.s. Als je een echte Kruger addict wil worden, een overnachting in Sable hide (hoewel die nu onder water staat) en/of een meerdaagse wandelsafari kan ik je van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Grappig, volgens mij waren we gelijktijdig in het Krugerpark (ik ben net terug van huwelijksreis naar Zuid-Afrika). Ik heb met een geleende DSLR ook wat foto's geprobeerd te maken maar als ik dit vergelijk met jouw kiekjes lijkt het net alsof ik met een Iphone 1 heb staan schieten.. 7(8)7

Prachtige foto's en zo te zien ook de gehele big 5 gespot? Bizar hoe mooi je het jachtluipaard (hebben wij helaas niet gezien) hebt kunnen vastleggen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:31
Volgens mij zie ik "maar" 2 van de 5 op de foto's hoor? Buffel, olifant en neushoorn ontbreken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Hielko schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:08:
Volgens mij zie ik "maar" 2 van de 5 op de foto's hoor? Buffel, olifant en neushoorn ontbreken volgens mij.
Klopt, maar ik ging er eigenlijk van uit dat hij die wel gezien heeft aangezien het jachtluipaard veruit het moeilijkst te spotten is.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Grimmie187 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:12:
[...]

Klopt, maar ik ging er eigenlijk van uit dat hij die wel gezien heeft aangezien het jachtluipaard veruit het moeilijkst te spotten is.. :P
Idd :) Die anderen leverden alleen niet de meest bijzondere foto's op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Grimmie187 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:12:
[...]

FYI, het jachtluipaard aka cheetah is geen lid van de big 5 (neemt niet weg dat ze in KNP lastig te spotten zijn :))

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1