Ik heb een Apple Macbook Air (2015) waar een kop koffie over het toetsenbord heen is gegaan. De boel meteen uitgezet en later vanaf onderen schoongemaakt (alleen backplate losgehaald).
Nu zijn er nog een paar openstaande bugs na deze actie:
- De Z-toets werkt niet
- Het lampje van caps-lock brandt continu (ookal staat capslock uit)
- Zodra je op caps-lock drukt, werkt het hele toetsenbord niet meer tot een reboot
Nu heb ik 2 keuzes volgens mij:
- Toetsenbord 'intern' schoonmaken met contactreiniger
- Nieuw toetsenbord monteren
Eigenlijk wil ik de 1e optie eerst proberen, want om een nieuw toetsenbord te monteren moet die laptop echt helemaal uit elkaar en dat vind ik nogal tricky. De vraag is echter; kan ik zomaar vanaf boven met een flinke berg contactreiniger in het toetsenbord spuiten en goed laten uitlekken / uitdampen etc? Uiteraard even de batterij los halen van te voren.
Nu zijn er nog een paar openstaande bugs na deze actie:
- De Z-toets werkt niet
- Het lampje van caps-lock brandt continu (ookal staat capslock uit)
- Zodra je op caps-lock drukt, werkt het hele toetsenbord niet meer tot een reboot
Nu heb ik 2 keuzes volgens mij:
- Toetsenbord 'intern' schoonmaken met contactreiniger
- Nieuw toetsenbord monteren
Eigenlijk wil ik de 1e optie eerst proberen, want om een nieuw toetsenbord te monteren moet die laptop echt helemaal uit elkaar en dat vind ik nogal tricky. De vraag is echter; kan ik zomaar vanaf boven met een flinke berg contactreiniger in het toetsenbord spuiten en goed laten uitlekken / uitdampen etc? Uiteraard even de batterij los halen van te voren.