Vraag

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:09
Ik zoek een?
Nieuwe budget smartphone. Max hoogte: 152mm

Wat is je budget?
€100 - €130

Toepassing
Nu heeft mijn vriendin een Redmi 6a met 16GB. De meldingen van te weinig opslag worden irritant. Nu kijken naar iets nieuws en vergelijkbaars. Vooral qua fotokwaliteit, formaat, en goede update policy. Update met Android Pie staat klaar. MiUI bevalt ook goed

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur zit bij Xiaomi. Ik heb gekeken naar:
- de mi A2 lite 64GB: alleen ik laa issues met wifi na update Android Pie.
- Alcatel S1 64GB (trage GPS)
- Motorola One 64GB (iets buiten budget).
- Redmi 8 64GB (iets te groot/dik)
- Umidigi One pro (64GB)
- Meizu M8 (64GB)
- Redmi 7a (32GB) : deze heeft maar 2gb ram

Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoe zijn de ervaringen met de mi A2 na upgrade naar Pie?
- Is Umidigi tegenwoordig beter geworden en hoe zit het qua update policy. Nog steeds wegblijven?
- De Meizu M8 is denk ik dermate verouderd dat er geen update te verwachten is. Klopt dat?
- Focus was 64GB ROM. Maar 32GB is opzich ook al een stap vooruit. Is dat ook genoeg bij Xiaomi MIUI of adviseren jullie 64GB.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
De Redmi 6a is toch uitbreidbaar met een microSD kaartje als je ruimte tekort komt? Overigens ben je op zoek naar flashgeheugen, ROM heb je niet zoveel aan als je wat wilt opslaan :)

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11 13:07

• FJP84
Nielson schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:29:
De Redmi 6a is toch uitbreidbaar met een microSD kaartje als je ruimte tekort komt? Overigens ben je op zoek naar flashgeheugen, ROM heb je niet zoveel aan als je wat wilt opslaan :)
Klopt, alleen niet alles gaat helemaal lekker naar de SD kaart. Denk aan Whatsapp media en Spotify. We hadden 2,5gb aan Whatsapp media en 500mb Spotify. Opschonen is ook nog een ding. We gaan eerst een keer naar fabrieksinstellingen en dan nog een kijken hoelang deze de Redmi 6A het uithoudt.

• FJP84
Nog niet. Is het een beetje een prima merk? Hoe is de OTA Policy bij Cubot?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Je geeft aan updates belangrijk te vinden, dan moet je nagaan dat de meeste merken in het budget segment geen of nauwelijks updates leveren, Android One toestellen krijgen 3 jaar na lancering, en Xiaomi MIUI toestellen zijn ook goed ondersteund wat ik lees.

Binnen jou budget is er van Xiaomi wel wat te vinden, maar met lekker veel werkgeheugen en opslag, moet je naar de 160 Euro (hier in Nederland, maar je kunt uiteraard nog bij buitenlandse webshops kijken of die goedkoper zijn):
categorie: Smartphones

• FJP84
swhnld schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:43:
Je geeft aan updates belangrijk te vinden, dan moet je nagaan dat de meeste merken in het budget segment geen of nauwelijks updates leveren, Android One toestellen krijgen 3 jaar na lancering, en Xiaomi MIUI toestellen zijn ook goed ondersteund wat ik lees.

Binnen jou budget is er van Xiaomi wel wat te vinden, maar met lekker veel werkgeheugen en opslag, moet je naar de 160 Euro (hier in Nederland, maar je kunt uiteraard nog bij buitenlandse webshops kijken of die goedkoper zijn):
categorie: Smartphones
Dank. Ik heb zelf nu ook Xiaomi. Dik tevreden. Wat is heden ten dage de updatekwaliteit van Umidigi?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:13

MsG

Forumzwerver

Nielson schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:29:
Dat is bij Android vaak maar heel beperkt bruikbaar. Je moet dan in de apps waar het kan ook handmatig allemaal de opslaglocaties wijzigen. Android heeft het zeer kreupele adoptable storage, waarbij de daadwerkelijk snelle opslag van de telefoon zelf vermengd wordt met de opslag van een relatief trage SD-kaart. Deze samenvoeging gebruik ik zelf ook al een tijd, maar je telefoon wordt er een stuk trager van, ook al neem je een 'snelle' SD-kaart. Ik adviseer iedereen om op Android te zorgen voor genoeg opslag op het systeem zelf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
FJP84 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:51:
[...]

Dank. Ik heb zelf nu ook Xiaomi. Dik tevreden.
[...]
Wat is heden ten dage de updatekwaliteit van Umidigi?
Waardeloos / onbepaald. Zou daar dus niet zoveel op vertrouwen. Geldt voor Qubot ook trouwens.

• FJP84
rens-br schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:22:
[...]

Waardeloos / onbepaald. Zou daar dus niet zoveel op vertrouwen. Geldt voor Qubot ook trouwens.
Dan blijven we mooi bij Xiaomi. Al wacht ik voor mijn eigen telefoon (Redmi 5+) nu wel aardig lang op een update. De Redmi 6a heeft dat nu beter voor elkaar.
Pagina: 1