Bomen/Bos - advies gevraagd. Versterker puur voor muziek.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Hey hallo,

Redelijke noob op dit gebied, maar hopelijk kunnen jullie me een zetje in de goede richting geven.
Een aantal jaar geleden heb ik een Marantz NR1506 aangeschaft en die als episch centrum van mijn setup destijds gebruikt.

Inmiddels zijn we verhuisd en hebben we in de huiskamer vooral behoefte aan een manier om muziek af te kunnen spelen.

De wensen zijn als volgt:

- Een upgrade van het philips stereosetje dat ik nu heb
- Mogelijkheid om 4 boxen aan te sluiten. (en zijn 2 boxen in mijn keuken geinstalleerd door vorige eigenaar, die wil ik wel graag blijven gebruiken).
- Te bedienen zonder scherm. (De Marantz heeft voor het echte gebruikersgemak toch eigenlijk wel vaak een scherm nodig.
- Mogelijkheid om makkelijk spotify of DAB af te spelen.

Ik zie bij veel versterkers dat er ook mogelijkheid voor HDMI aansluiting aanwezig is, maar dat is een beetje overkill voor mij..voor mijn wensen heb ik dat niet echt nodig.

Iemand een tip naar welke units ik zou kunnen kijken?
En wordt het geluid vooral door de versterker of vooral door (goede) boxen bepaald?

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:58
Boxen hebben de grootste invloed. Welke boxen wil je in de woonkamer, en welke merk/type is aanwezig in de keuken? Wil je de muziek tegelijkertijd in woonkamer en keuken laten spelen? Wat is je budget? Heb je nog andere apparaten zoals Cd of platenspeler?

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 23-11-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19
Wil je de spotify in het apparaat geïntegreerd hebben met spotify connect, of is AirPlay o.i.d. ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
martyw schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:10:
Boxen hebben de grootste invloed. Welke boxen wil je in de woonkamer, en welke merk/type is aanwezig in de keuken? Wil je de muziek tegelijkertijd in woonkamer en keuken laten spelen? Wat is je budget? Heb je nog andere apparaten zoals Cd of platenspeler?
Ik zou in de woonkamer mogelijk 2 Dali Concept 6 staande zuilen kunnen overnemen.
In de keuken hangen wat mindere kwaliteit speakers...het merk is me ook niet geheel bekend.
Ik zou graag de muziek tegelijkertijd willen afspelen.
Cd's heb ik nog wel wel maar worden nagenoeg niet afgespeeld.
Plaatje afspelen zou leuk zijn, maar is geen must. In een andere ruimte waar ik de Marantz nu gebruik heb ik een andere platenspeler al aangesloten.
Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste.. dus max 500 zou ik zeggen.
blissard schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:11:
Wil je de spotify in het apparaat geïntegreerd hebben met spotify connect, of is AirPlay o.i.d. ook voldoende?
Momenteel heb ik op het minsetje van Philips een Chromecast audio aangesloten.
Is werkbaar maar geintegreerd zou ook leuk/fijn zijn. Ook voor de DAB+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
mattihafler schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:19:
[...]

Ik zou in de woonkamer mogelijk 2 Dali Concept 6 staande zuilen kunnen overnemen.
In de keuken hangen wat mindere kwaliteit speakers...het merk is me ook niet geheel bekend.
Ik zou graag de muziek tegelijkertijd willen afspelen.
Cd's heb ik nog wel wel maar worden nagenoeg niet afgespeeld.
Plaatje afspelen zou leuk zijn, maar is geen must. In een andere ruimte waar ik de Marantz nu gebruik heb ik een andere platenspeler al aangesloten.
Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste.. dus max 500 zou ik zeggen.

[...]

Momenteel heb ik op het minsetje van Philips een Chromecast audio aangesloten.
Is werkbaar maar geintegreerd zou ook leuk/fijn zijn. Ook voor de DAB+.
Is DAB een must? Internet radio via bijv tune in en cast geeft ook prima radio. Als dat een optie is een stereo versterker de beste oplossing voor je. Deze Pricewatch: Yamaha bijvoorbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 23-11-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19
@martyw mooie keuze. Heeft ook nog digitale ingangen en zelfs nog een platenspeler ingang. Schakelbare impedantie is ook handig als je in 2 zones tegelijk wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
martyw schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:28:
[...]

Is DAB een must? Internet radio via bijv tune in en cast geeft ook prima radio. Als dat een optie is een stereo versterker de beste oplossing voor je. Deze Pricewatch: Yamaha bijvoorbeeld
Die ziet er goed uit! ga ik eens naar kijken.

Via Tunein is ook zeker een optie, maar ingebouwde DAB is wel wat meer dummieproof denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Als je er toch niet uitkomt met Tunein kun je altijd nog een tuner toevoegen zoals bijvoorbeeld Pricewatch:deze
Pagina: 1