Na lang twijfelen toch besloten om een nieuwe pc in elkaar te zetten i.p.v. een console/streamingsdienst(stadia) aan te schaffen. Ik heb nu enkel een te oude gaming laptop.
Ik wil de componenten tijdens black friday gaan kopen in de hoop dat er wat leuke aanbiedingen tussen zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op minimaal 60 fps in 1080p, nu op high settings, over 2-3 jaar hopelijk nog op medium settings.
Wellicht koop ik nog een 1080p 144Hz monitor in de toekomst, maar nu nog niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €700. Huidige lijst zit daar iets boven, maar wellicht met black friday aanbiedingen eronder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niks mee behalve randapparatuur. o.a. een 1080p 60Hz 27" monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, pc komt in de woonkamer.
Zwarte, bij voorkeur gesloten, led licht loze kast. Niet te groot.
Liever alles nieuw, het kleine prijsverschil welke ik tot nu toe gevonden heb is mij het risico niet waard.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Huidige lijst is een combi van BBG en andere topics. Graag hoor ik of alle componenten op elkaar aansluiten, zelf heb ik het gevoel van wel.
Wel heb ik graag advies over de videokaart. Na enige research lijkt de 1660 super een mooie prijs-kwaliteit videokaart, maar ik heb 0 verstand welk type goed is. Is de kaart in mijn lijstje een goede keuze? En misschien belangrijker nog, kan ik iedere willekeurige 1660 super kopen die in de aanbieding is op black friday?
Mijn doel is het meeste bang for buck krijgen voor circa €700. Ik denk dat ik al aardig op weg ben, maar ik hoor graag of er nog verbeterpunten zijn.
Extra vraag
Scherm/toetsenbord komt circa 3-4 meter van de pc af te staan. Kan dit gewoon met een lange hdmi/display kabel en een lange usb kabel met hub en dan toetsenbord en muis in dezelfde hub? Er zitten ook 2 usb aansluitingen op het scherm, kan ik deze ook gebruiken voor een muis of zorgt dit voor vertragingen?
Ik wil de componenten tijdens black friday gaan kopen in de hoop dat er wat leuke aanbiedingen tussen zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op minimaal 60 fps in 1080p, nu op high settings, over 2-3 jaar hopelijk nog op medium settings.
Wellicht koop ik nog een 1080p 144Hz monitor in de toekomst, maar nu nog niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €700. Huidige lijst zit daar iets boven, maar wellicht met black friday aanbiedingen eronder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niks mee behalve randapparatuur. o.a. een 1080p 60Hz 27" monitor.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Iiyama X2783HSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | € 50,70 | € 50,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 50,70 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,50 | € 125,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,60 | € 74,60 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 254,90 | € 254,90 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 105,56 | € 105,56 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 707,95 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, pc komt in de woonkamer.
Zwarte, bij voorkeur gesloten, led licht loze kast. Niet te groot.
Liever alles nieuw, het kleine prijsverschil welke ik tot nu toe gevonden heb is mij het risico niet waard.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Huidige lijst is een combi van BBG en andere topics. Graag hoor ik of alle componenten op elkaar aansluiten, zelf heb ik het gevoel van wel.
Wel heb ik graag advies over de videokaart. Na enige research lijkt de 1660 super een mooie prijs-kwaliteit videokaart, maar ik heb 0 verstand welk type goed is. Is de kaart in mijn lijstje een goede keuze? En misschien belangrijker nog, kan ik iedere willekeurige 1660 super kopen die in de aanbieding is op black friday?
Mijn doel is het meeste bang for buck krijgen voor circa €700. Ik denk dat ik al aardig op weg ben, maar ik hoor graag of er nog verbeterpunten zijn.
Extra vraag
Scherm/toetsenbord komt circa 3-4 meter van de pc af te staan. Kan dit gewoon met een lange hdmi/display kabel en een lange usb kabel met hub en dan toetsenbord en muis in dezelfde hub? Er zitten ook 2 usb aansluitingen op het scherm, kan ik deze ook gebruiken voor een muis of zorgt dit voor vertragingen?