Zoektocht naar een nieuwe printer/scanner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe multifunction printer/scanner/kopiër. Momenteel heb ik een HP Photosmart C6280 die inktcartridges vreet en meestal niet kan printen omdat er weer eens een nieuwe in moet. Dit komt omdat ik niet veel meer print (slechts enkele pagina's per jaar) en vooral het scan gedeelte gebruik. Door telkens automatisch onderhoud wordt er inkt gebruikt waardoor mijn cartridges leeg raken. Ik zoek dus een toestel waar je hiermee geen last hebt en dan kom je volgens mij uit bij laser/led printers met toner.

Wat is je budget?
Budget maakt mij niet zo veel uit, ben bereid om best wat uit te geven als het voor mij de geschikte oplossing is. In eerste instantie heb ik mijn zoektocht gericht op de €200 tot €400 range.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk, maar het moet wel betrouwbaar zijn en toekomstgericht. Met dat laatste bedoel ik dat het mogelijk moet zijn om binnen 10 jaar nog aan inkt/toner te geraken bijvoorbeeld.

Aangezien ik waarschijnlijk bij de grotere laser/led printers uitkom dan misschien ineens maar een aantal opties om het leven makkelijker te maken. Zo wens ik volgende dingen:

• automatisch dubbelzijdig printen
• automatische documentinvoer voor scanner
• automatisch dubbelzijdig scannen
• RJ45 netwerk aansluiting

Van wat ik heb begrepen zou een led printer nog net iets scherper zijn van afdrukkwaliteit, en door minder bewegende delen ook iets betrouwbaarder. Dit heeft dus wel mijn voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een thuisnetwerk waar deze een vast plaatsje gaat krijgen. Moet werken vanaf een windows 7 pc en windows 10 laptop. Ondersteuning voor linux is ook goed meegenomen. Extra mogelijkheden voor tablet/smartphone zijn mooi, maar geen absolute must.

Wat heb ik al gevonden?

Oki MC363dn
Brother MFC-L3770CDW
Oki MC563dn

Ik heb met geen van beide merken ervaring, dus kan hier zelfs niets over zeggen. Is er één van deze toestellen die jullie wel kunnen aanraden (en waarom)? Of is er nog een andere optie waar ik momenteel misschien over kijk?

Volvo Classic Club Belgium

Alle reacties

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40
En, heb je inmiddels je keuze kunnen maken?

Mijn keuze is ook gevallen op de Brother 3770, al heb ik m nog niet aangeschaft.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
@Nightjar Ben uiteindelijk voor de Brother gegaan en ben er tot nu toe heel tevreden mee.

Recto-verso scannen is super handig. En het print gaat vrij snel.

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40
Bij wie heb je de printer gekocht als ik vragen mag?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Jimbolino

troep.com

Beetje mosterd na de maaltijd, maar als je echt weinig print (minder dan 15 pagina's per maand) zou ik een HP printer met instant ink nemen. Dan sturen ze automatisch inkt op als dat nodig is, en als je onder de 15 pagina's per maand blijft, kost het je 0 euro.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
@Nightjar Heb uiteindelijk in januari deze printer gekocht bij 123inkt. Maar zie wel dat ik er toen bijna € 100 minder voor heb betaald.

@Jimbolino Had het eerlijk gezegd ook een beetje gehad met HP.

Pagina: 1