Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440p / 144hz desktop voor 1500-1600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oelieboelie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-10 11:22
Dag allemaal,

Het volgende lijstje heb ik na lang onderzoek samengesteld. Tijdens black friday / cyber monday hoop ik toe te kunnen slaan voor wat korting hier en daar.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 489,51€ 489,51
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 55,85€ 55,85
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 83,-€ 83,-
1MonitorenAOC AG271QX Zwart, Rood€ 358,16€ 358,16
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 69,99€ 69,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 124,99€ 124,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.603,45

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en huis, tuin en -keukengebruik. Het gamen wil ik gaan doen op 1440p en 144hz. Inmiddels heb ik een aardige backlog aan games die ik wil doen + wat er nog gaat komen. Het zijn vooral single player games, maar ik ben ook niet vies van wat PUBG en speel met vrienden 7 Days to Die. Denk verder aan onder andere Shadow of the Tomb Raider, Hitman 1+2, GTA V, Cyberpunk, Red Dead Redemption 2, Vampire The Masquerade Bloodlines 2, Assassin's Creed Oddyssey. Ik doe PUBG of welke andere game dan ook niet competitief.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 a 1600 euro voor de systeemkast + monitor. De assemblage zal ik zelf gaan proberen met wat hulp van een kameraad.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, geluidsysteem, headset. De monitor ga ik dus wel vervangen. Een Windows licentie regel ik zelf vrij gemakkelijk.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het laatste half jaar heb ik enorm veel hier rondgekeken en me behoorlijk verdiept in youtube kanalen van Hardware Unboxed en Gamersnexus. Ik wil bang for buck en zo ben ik er achtergekomen dat AMD CPU en GPU voor mij dan het meeste bieden. Daarnaast een 1TB SSD, maar ook nog een HD. Ik ben nog wat ouderwets, maar vind het fijn om foto's, documenten, muziek en films ook een plaats te geven op mijn desktop. 2TB is daar meer dan genoeg voor, want mijn huidige 1TB HD zit voor ongeveer 2/3 vol.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ga gewoon voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben nergens een fanboy van.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- 27 inch monitor.
- RGB vind ik helemaal niks.
- De kast wil ik graag dicht houden.
- Een stil systeem, maar daar hoeft dan weer niet de hoofdprijs voor betaald te worden.
- Een HD naast de SSD.
- Een koeler voor de CPU. Ik weet dat de meningen enorm uiteen lopen, maar ik wil het graag stil hebben en ben bereid daar drie tientjes vantevoren voor neer te leggen. Zeker voor de 3600 omdat die toch minder is dan de duurdere Ryzen CPU's.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb twee echte twijfelpunten en dat zijn de monitor en de GPU. Wat betreft de monitor heb ik denk ik een hele goede optie met deze van AOC, maar ik heb er bar weinig verstand van. Ik sta open voor vergelijkbare suggesties voor een 1440p/144hz monitor. De meerwaarde van curved zie ik niet en ik heb hem graag in hoogte verstelbaar.

Dan de GPU. Sowieso wordt het een 5700 XT. Dan twijfel ik nog tussen de Sapphire Pulse, de Sapphire Nitro+ en de Powercolor Red Devil. De Nitro+ en de Red Devil zijn wat duurder en schijnbaar stiller, maar in hoeverre zijn ze de meerprijs ten opzichte van de Pulse waard. Ik ben benieuwd naar de inzichten / ervaringen van gebruikers en/of mensen die hier meer kennis over hebben.

Als er daarnaast nog andere suggesties zijn dan hoor ik die graag natuurlijk. Het budget zit rond de 1500 a 1600 euro, maar om 100 meer of minder ga ik niet wakker liggen. Gekker dan dat hoeft het niet te worden en goedkoper is alleen maar beter.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Volgens mij een prima build,.

De meerprijs van de Nitro+ ten opzichte van de Pulse is een persoonlijke keuze, prestaties liggen dicht bij elkaar.

Deze monitor komt er goed uit de test bij de buren van hardware.info. En ook de gebruikers reviews die ik gelezen heb zijn overwegend positief. het uiterlijk (achterkant / voet) moet wel je ding zijn.
De pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart is een alternatief wat er iets neutraler uitziet.

De voeding komt hier vaak als aanrader voorbij vanweze zijn prijs/kwaliteit verhouding. Maar voor 1 of 2 tientjes meer zijn er wel stillere voedingen te krijgen.
Aangezien je aangeeft het graag stil te willen hebben, en je een vrij zware processorkoeler kiest zou je dat kunnen overwegen.

[ Voor 21% gewijzigd door --MP-- op 22-11-2019 23:34 ]

• oelieboelie
Dank voor de respons.

De PC komt in een aparte kamer en ik denk dat ik het monitor uiterlijk niet uitermate storend vind. De achterkant zie ik niet en de voet is niet al te lelijk op basis van de youtube videos die ik er van heb gezien. Ik had gezien dat de AOC qua prestaties wel een stukje beter uit de tests komt dan de Iiyama.

Wat zijn je / jullie suggesties qua voedingen? De pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart vermoed ik? Die zie ik met regelmaat voorbij komen, maar ik heb er verder niet veel verstand van.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Bij Corair kom je dan inderdaad in de RM serie, die staat een treetje hoger dan de TX serie.

Maar deze Be quiet zou ook kunnen bijvoorbeeld: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 600W CM

• oelieboelie
Dankjewel voor de reactie, MP. Ik heb de voeding gewijzigd in de originele post. Om die paar tientjes meer ga ik dan niet wakker liggen. Het blijft toch het hart van je PC.

Verder zie ik weinig reacties hier. Mag ik daar uit opmaken dat dit verder een goede build is?