Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauriceeh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-04 11:50
Hallo mede Tweakers.

Ik heb sinds een aantal weken een beetje een vreemde problemen met mijn RT-AC86U Asus router in combinatie met de Ziggo Connect box. Als ik bijvoorbeeld een Steam game wil downloaden, stopt hij er soms plotseling mee en download hij de laatste 10 (soms 2 soms 5 ligt er echt aan hoe en wat) mb niet. Ook kan ik vaak niet via 192.168.100.1 in het modem komen (krijg dan vaak connection timed out in F12 console te zien) en dan blijft hij eindeloos automatisch refreshen. Ik heb de connect box in bridge modus staan, en dit heeft ook meer dan een jaar zonder problemen gewerkt, qua instellingen heb ik niks aangepast dan eerst.
...

Ik gebruik een ASUS RT-AC86U in combinatie met een Ziggo connectbox.
...

Ik heb al op Google gekeken maar kan een soortgelijk probleem niet echt vinden, heb al factory resets gedaan, heb al een keer een nieuwe connect box gekregen. rechtstreeks op het modem testen lukt niet (krijg geen IP-Adres toegewezen dan op mijn pc in bridge modus)
...

Iemand enig idee wat ik kan proberen / wat het eventueel zou kunnen zijn?

ik hoor het graag!

Groet Maurice.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03 15:02
die ziggo boxen zijn vaar inferieur
Ik heb mijn ziggo in bridge mode gezet en sindsdien geen problemen meer gehad

[ Voor 3% gewijzigd door luitje op 22-11-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauriceeh
luitje schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:40:
die zingt boxen zijn vaar inferieur
Ik heb mijn zingt in bridge mode gezet en sindsdien geen problemen meer gehad
Wat bedoel je precies? ik heb mijn Connect box al in bridgemodus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03 15:02
sorry overheen gelezen, dan heb ik geen tips meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:00
Wacht even.... je krijgt wel een IP-adres op je ASUS, maar niet als je de computer rechtstreeks aan de Connect Box hangt?

Een paar weken terug heb ik mijn Draytek router achter de Connect Box weggehaald en vervangen met een Ubiquiti. Ik kreeg eerst geen IP op de Ubiquiti, maar wel meteen toen ik mijn pc aan de Connect Box hing. Uiteindelijk had ik na 10 minuten ook op de Ubiquiti verbinding.

Als je in bridge mode staat, zou je meteen een IP-adres op je PC moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauriceeh
Dennisweb schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:05:
Wacht even.... je krijgt wel een IP-adres op je ASUS, maar niet als je de computer rechtstreeks aan de Connect Box hangt?

Een paar weken terug heb ik mijn Draytek router achter de Connect Box weggehaald en vervangen met een Ubiquiti. Ik kreeg eerst geen IP op de Ubiquiti, maar wel meteen toen ik mijn pc aan de Connect Box hing. Uiteindelijk had ik na 10 minuten ook op de Ubiquiti verbinding.

Dit werkte een aantal dagen geleden wel op mijn laptop, nu lijk ik geen IP-Adres meer te krijgen. maar dit staat los van het probleem wat ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:21
Dennisweb schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:05:

Dat denk ik niet. Ik denk dat er een tijd overheen gaat voordat een nieuwe apparaat met een ander MAC adres een IP krijgt.

Probeer eens de connectbox terug te zetten in normale modus (als je in oud UPC gebied zit kan je dit zelf) en test dan eens met steam etc. een tijdje.

Je hebt al een nieuwe connectbox gehad. Het kan aan de lijn zelf liggen maar voordat je dat bij Ziggo aangeeft is het goed om met hun apparatuur te testen zodat je goede ammunitie hebt om een monteur te vragen.

Check ook de bekabeling tussen connectbox en AOP. Die mag niet langer zijn dan een meter. Is die kabel van goede kwaliteit? Zit daar een degelijke (geen doe het zelf zaak) plug op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je misschien een tweede DHCP-server in je netwerk? Vergelijk de output van ipconfig eens wanneer je 192.168.100.1 kunt bereiken met de output wanneer je 192.168.100.1 niet kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauriceeh
Hoi mede Tweakers.

Inmiddels meerdere dingen geprobeerd, nieuw modem gekregen van de Ziggo, pc rechtstreeks op het modem van de Ziggo aangesloten gehad, en de firmware van de asus router terug gezet naar een oudere versie. Het resultaat was dat rechtstreeks op het modem nu wel werkte met het nieuwe modem, Helaas heb ik als ik via de Asus router zit nog steeds last van hetzelfde probleem (ook met een oudere firmware versie).

Weet iemand van jullie toevallig nog iets? Zie ik een vreemde instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-05 13:13
Heb je misschien per ongeluk QOS aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:57
Ik heb dit probleem eerder gezien.

Als je inlogt op de router (ASUS) en de log daar bekijkt, zie je dan toevallig ook iets staan dat de link disconnected is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauriceeh
Hoi Mede tweakers.

Het probleem is inmiddels opgelost. PPPOE relay bleek aan te staan bij NAT passthrough, dit uitschakelen bleek de oplossing te zijn. Hoe het precies kan dat dit de oplossing is weet ik ook niet. ik kwam er bij toeval achter en volgens Internet was de optie meestal overbodig vandaar dat ik het uitgezet heb.

Toch bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1