Toon posts:

internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu thuis een netwerk liggen van 2 computers. (komen er binnenkort nog 2 bij) Maar nu wil ik mijn kabel internet gaan delen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de client online te krijgen.
op beide computers staat win 2K.
in de server zit 2 x een 3 com nic (1 voor internet en 1 voor intranet)
client heeft 1 x 3com

server internet
ip 213.93.xxx.yyy
subnetmask 255.255.255.zzz

server intranet
Ip 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0

Client
ip 192.168.0.2
subnetmask 255.255.255.0

TIA

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat voor sharing software ?

Aannames zijn fataal.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Download proksi 1.0 bij www.download.com
Dat is gratis, en supersimpel te configuren.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
ja maar via win 2k moet het toch ook kunnen want daar zit toch een ingebouwde router in.

• Wierdo_NL
Ja, dat klopt, het zit erin, maar hoe dat werkt ? Daar heb ik gewoon geen ervaring mee (nog). Ga lekker wat prutsen, want je hebt kabel zo te zien.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Kan je wel pingen naar het inet vanaf een client? Zo ja, dan moet je waarschijnlijk ff je dns invullen op de client

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

en ook bij client pc gateway ip invullen van de router/server.

I believe what I want to Believe

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

in windows 2000 moet je aangeven bij de TCP-IP eigenschappen van je internetverbinding dat je deze wilt delen. De andere netwerkkaart wordt dan automatisch geconfigureerd om het internet door te delen. Wanneer je je clients aansluit hoef je niet veel meer te doen dan alles in te stellen op automatisch (standaardinstellingen). subnetmasks hoef je volgens mij niet eens op te geven bij de client.

wanneer h.e.e.a. is aangesloten verdeelt de DCHP server vanzelf de ip adressen onder de clients.

Verwijderd

Topicstarter
ok hij doet het ik heb dat progie opgehaald en het was gepiept.
Nu alleen nog ff kijken of sjello mn ipadressen niet kan zien.

Thnx u all.

Verwijderd

Is het niet handiger om een volledig dedicated linux server ertussen te zetten??

• Wierdo_NL
FF wat poen neerleggen voor een dedicated server is niet voor iedereen weggelegd.

En je moet er nog verstand van hebben ook nog eens.

Verwijderd

Ik heb gewoon wat oude pc-junk bij elkaar gegooit...

enne, de kennis die verkrijg je tijdens het werken eraan...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

De meeste mensen willen niet iets maken wat al werkt.. Jij hebt er zin in om je daar druk mee bezig te houden, anderen zijn blij dat het werkt en that's it!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

FOUT idereen, zet je client op automatisch ( en dhcp aanzetten) vervolgens op je server pc, in w2k internet delen aanzetten (wijst zich allemaal) en klaar.

Wil je niet met een floating ip op je client werken, dan zul je zo'n internetdeel prog moeten gebruiken. Maar de meeste van die programma's willen ook een floating ip, je zult ff moeten zoeken.

ik heb een tijdje wingate gebruikt, werkt goed, maar op sommige pc's moest ik gebruik maken van een floating ip, en op andere kon ik een vast ip instellen.

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:14
Werkt dat proggie ook goed met een W2k server? waar als DNS WINS en DHCP op draait?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RTFF (voor de uitleg.... Read The F*cking FAQ)

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:14
ohh oké maar bedoel je dan die van proksi of die van dit forum? En mijn naam mag dan wel onnozele zijn maar rtff en rtfm e.d. die SNAP IK WEL HOOR 8-)

[/edit]

Goh maar uhh hey.. ik heb proksi net effe binnen maar uhm in de help van proksi zelf staat niet dat er problemen mee komen.. toch bedankt voor je reactie...

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

Op woensdag 01 augustus 2001 13:50 schreef The Rapier het volgende:
FOUT idereen, zet je client op automatisch ( en dhcp aanzetten) vervolgens op je server pc, in w2k internet delen aanzetten (wijst zich allemaal) en klaar.

Wil je niet met een floating ip op je client werken, dan zul je zo'n internetdeel prog moeten gebruiken. Maar de meeste van die programma's willen ook een floating ip, je zult ff moeten zoeken.

ik heb een tijdje wingate gebruikt, werkt goed, maar op sommige pc's moest ik gebruik maken van een floating ip, en op andere kon ik een vast ip instellen.
euh... lees mijn bericht, daar stond dit antwoord ook al :?

Verwijderd

het is zo simpel met w2k. alle clients op DHCP zetten en internet sharing aanklikken de rest wijst zichzelf. (intern ip routerbak 192.168.0.1, clients krijgen ip uit deze reeks (192.168.0.2-192.168.0.255 255.255.255.0 voor dummies....:) )

en wat de f*** moet je met wins op een w2k bak.....

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 13:50 schreef The Rapier het volgende:

Sorry, wat zijn dat; floating ip adressen :? :? :? 'k denk dynamic ip adressen, maar verder klopt het wel. :)
Pagina: 1