Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
Hey iedereen, een paar jaar terug hebben mijn ouders via een familielid bewakingscamera's laten installeren bij huis door een zzp'er. deze installateur heeft drie buitencamera's en een HIKvision DS-7604NI-E1/4P/A recorder geïnstalleerd en ingesteld.

Het eerste jaar werkte alles best wel goed, maar zoals je kan raden, na dat jaar begonnen de problemen. Eerst konden mijn ouders de recorder niet meer via HDMI gebruiken via de televisie. Daarna konden ze de recorder niet meer via de computer bereiken en de camera's bekijken, en als laatste konden ze de camera's niet meer via de app op de telefoon bekijken.

Dit gaat nu dus al ongeveer 2 jaar zo, en het familielid heeft ruzie gekregen met de zzp'er, waardoor we geen contact meer met deze installateur konden krijgen, die inmiddels ook al gestopt is met zijn bedrijf. Deze installateur heeft toendertijd wel de boel geïnstalleerd, maar hij heeft verder geen dozen, handleidingen, of bonnetjes achtergelaten, waardoor we nu dus problemen met de recorder hebben, die we niet kunnen oplossen.

We kunnen in de omgeving geen bedrijf vinden die met HIKvision apparatuur werkt, HIKvision zelf heeft geen nederlandse tak, die we dus ook niet om support kunnen vragen, en zitten mijn ouders dus met een recorder die ze alleen nog maar kunnen aflezen door er direct een monitor op aan te sluiten, wat totaal niet praktisch is voor mijn ouders.

Mijn vraag is nu (hoogstwaarschijnlijk een domme vraag, maar ik wil die toch voor de zekerheid stellen) is of het mogelijk is om een ander merk recorder te nemen, en daar de HIKvision camera's op aan te sluiten, want de camera's werken verder gewoon goed, de recorder is het probleem.

En als dat mogelijk is, wat zou een goed vervangend merk/model zijn voor de recorder? Mijn ouders willen graag in staat zijn om de camera's makkelijk via de telefoon, of via de computer te bekijken, of terug te kijken, en eventueel instellingen te wijzigen van de recorder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

Illusion

(the art of)

Ik zou eerst die recorder eens resetten en een firmware-update geven.
Firmware kan je downloaden van hikvisioneurope.com

Daarnaast is het handig om te vermelden welk type camera’s je hebt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Illusion schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:15:
Ik zou eerst die recorder eens resetten en een firmware-update geven.
Firmware kan je downloaden van hikvisioneurope.com

Daarnaast is het handig om te vermelden welk type camera’s je hebt.
Dat is dus het probleem... we hebben geen dozen of handleidingen van de spullen gekregen.
ik heb het typenummer van de recorder kunnen vinden door hem van de muur af te schroeven, maar ik kan dat niet met de camera's doen. :/ Als ik op de website van HIKvision kijk, dan lijkt deze op degene die wij hebben, maar daar schiet je natuurlijk ook niet veel mee op.

Ik heb de handleiding op internet van de recorder gevonden (dmv het typenummer dat ik had op de recorder had gevonden) en geprobeerd de handleiding van de recorder te lezen, maar ik snap er niet genoeg van om de recorder te resetten, opnieuw in te stellen en te updaten. Nu doet de recorder het nog (al is het wel heel brak) maar als ik dit proces niet gedaan kan krijgen, dan zitten we echt met een recorder wat troep is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Je zegt eerst dat de camera's niet meer werken of kunt benaderen via de tool, maar dan ook weer dat ze goed zijn?

Probeer eens sdap tool te downloaden en vervolgens de firmware's te updaten. Wellicht kan je de record en type nummers dan bekijken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als het IP camera's zijn zorg dan altijd dat ze up to date zijn met de laatste firmware. Als er geen updates meer komen, haal ze dan van Internet af, dan zijn ze onveilig. Er worden regelmatig kwetsbaarheden gevonden in IP apparaten. Gebruik sowieso geen standaard of lege wachtwoorden.

De firmware voor de recorder kun je hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Possible schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:59:
Je zegt eerst dat de camera's niet meer werken of kunt benaderen via de tool, maar dan ook weer dat ze goed zijn?

Probeer eens sdap tool te downloaden en vervolgens de firmware's te updaten. Wellicht kan je de record en type nummers dan bekijken.
De camera's werken goed, de recorder is het probleem.
Ik heb de SADP tool gedownload, en hij laat de recorder in de lijst zien, maar ik kan verder niks echt aanpassen qua camera's en instellingen.
mrmrmr schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:07:
Als het IP camera's zijn zorg dan altijd dat ze up to date zijn met de laatste firmware. Als er geen updates meer komen, haal ze dan van Internet af, dan zijn ze onveilig. Er worden regelmatig kwetsbaarheden gevonden in IP apparaten. Gebruik sowieso geen standaard of lege wachtwoorden.

De firmware voor de recorder kun je hier downloaden.
Ik heb de firmware update voor de recorder vanochtend geïnstalleerd, maar dat lijkt de problemen niet te hebben opgelost.

Ik kan nog proberen om eventueel een gewone computerwinkel in de omgeving te vinden die eventueel wilt proberen om de netwerkinstellingen van de recorder na te kijken, en te kijken of er misschien iets met de router is verandert, en anders is het toch nog naar nieuwe recorder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:56
Welke omgeving is het ? Ik of een andere tweakers die er vast wel even naar kijken voor je als het in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Maar is e.e.a. op Internet aangesloten? Stel dat er een beveiligingslek in de apparatuur (camera's, recorder, router) zit, en het is benaderbaar vanaf Internet, dan zou een hacker ermee kunnen hebben geknoeid.

Iemand met kennis van netwerken (en security updates) erbij halen lijkt me een goed plan.
Pagina: 1