Wordbestanden zijn na update van Word niet meer te bewerken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ippenwarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-10-2022
Mijn vraag
Na herhaalde waarschuwingen dat mijn Word (voor Mac) verouderd is kwam er deze week weer een dringende oproep om Word te updaten. Dat heb ik gedaan en nu blijk ik Office 365 te hebben; een maand gratis en daarna € 70,- per jaar. Daar heb ik geen zin in.

Maar ... nu zijn al mijn bestaande .word-bestanden plotseling 'alleen lezen'. Ik kan ze niet meer bewerken.
Ik kan ze • opslaan, • in voorvertoning openen • als .pages bewerken en • als .pages opslaan.
Ik wil mezelf en andere mensen, aan wie ik bestanden mail, niet plagen met .pages.

Hoe kan ik mijn .word-bestanden weer in Word bewerken?
Kan ik de .word update (die Office 365 bleek te zijn) ongedaan maken? (Time Machine is lang geleden op de MacMini gecrasht. Die heb ik dus niet meer.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS Mojave
10.14.6
Macbook Pro (early 2015)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Twitter: @appletips weet niets van Microsoft programma's en verwijst naar genius.appletips.nl. Daar zie ik geen soortgelijk probleem.

Beste antwoord (via Ippenwarf op 23-11-2019 01:38)

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-07 16:47
Openoffice werkt ook op mac en kan .doc en .docx lezen en bewerken. Je zou het kunnen proberen.
https://www.openoffice.org/nl/downloaden.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:33
Lijkt dat je gratis versie verlopen is:

https://support.office.co...9c-4b2f-9845-5344fedc4380

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 22-11-2019 16:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-07 16:47
Openoffice werkt ook op mac en kan .doc en .docx lezen en bewerken. Je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt ook bestanden bewerken in Pages en vervolgens in andere formaten opslaan. Maar het is duidelijk dat een probeerversie of andere licentie van O365 is verlopen, en vervolgens zul je moeten gaan betalen voor verder gebruik. Er zijn alternatieven, maar of die nu zoveel beter zijn dan Microsoft Office, is iets wat je zelf moet beoordelen. Inclusief of O365 het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ippenwarf
Beste @corporalnl ik heb daar gezocht en gevonden dat Word van 2007 niet meer ondersteund wordt. Mijn Word is 2008 12.3.6. Het zou me niet verbazen als die ook niet meer ondersteund wordt. Ik heb hem gekregen als Office for Mac bij m'n MacMini die al jaren wegens vastlopers ongebruikt staat. Ik heb nooit de indruk gehad dat er een eind aan zou komen, @DAzN .
Nadat ik een paar keer een waarschuwing kreeg dat mijn versie niet compatibel is met nieuwste Word, heb ik mijn Word geüpdate. Direct daarna kon ik m'n .doc-documenten niet meer bewerken.
In een pop-up word een Office365 een maand gratis op proef aangeboden. Ik heb dat aanbod niet aangenomen.

Beste @DAzN , Ik ben zo gewend aan Word, dat ik eigenlijk geen zin heb om aan Pages te wennen. Ik wil helemaal van Apple af, omdat de internationale standaard Bluetooth niet werkt tussen m'n Samsung Android en de MacbookPro. M'n plan is om begin volgend jaar een laptop te kopen die op het razendsnelle platform Athena werkt.

Beste @Sunfalls , het lijkt me een goed idee om Openoffice te proberen, dan ben ik van zowel Microsoft als van Apple af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Sunfalls schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:53:
Is er een specifieke reden waarom je OpenOffice aanraadt in plaats van LibreOffice? Ze vinden hun oorsprong in hetzelfde project, maar LibreOffice heeft de afgelopen jaren een veel sterkere ontwikkeling doorgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ippenwarf schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 01:38:... ik heb daar gezocht en gevonden dat Word van 2007 niet meer ondersteund wordt. Mijn Word is 2008 12.3.6.
Dat het niet meer ondersteund wordt wil niet zeggen dat het stopt met werken, je krijgt alleen geen updates meer en bij problemen helpt Microsoft je niet meer. Ik werk nog steeds met Office 2011, doet het prima ook al wordt deze niet meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 09:23

Ursamajor

Astrofotograaf

Je kunt ook de webversie gebruiken op outlook.com, daar kun je veel dingen standaard en dus gratis.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ippenwarf
Dank jullie voor de adviezen, @corporalnl, @Charango, @DAzN, @Sunfalls en @sypie.
Ik kreeg nog een tip: Kijk in de map Programma's. Daar bleken mijn oude Word én, als nieuw programma, de update met een nieuw Word-logo aanwezig te zijn. Het nieuwe Word-programma heb ik weggegooid en nu werkt m'n oude weer, tot volle tevredenheid.
Pagina: 1