Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop tweak advies gevraagd rig uit 2011

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Panakeia
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-11-2019
Dag Tweakers,

Graag zou ik hulp willen met het opwaarderen van mijn huidige pc.

Huidige PC

Videokaart
Sapp2GB D5 X HD6950 DIRT3 Edition (2x) helaas is 1 kaart overleden, althans hij geeft te veel errors dus ik heb hem eruit heb gesloopt.

Processor
Intel Core i5-2500K 3300 1155 boxed

Kast
Cooler Master CM690II Advanced

Harde schijven
Samsung SSD 850 EVO 500 GB
WD "normale schijf" van 750 GB

Moederbord
Asus SABERTOOTH P67 <Rev. 3.0>

Geheugen
D3 8GB 1600-999 XMP K2 KIN

Voeding
XFX 750W Black Edition ATX

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn games gaan spelen, echter dan op hogere resolutie. ik speel nu COD MW, World of Warcraft. Overwatch. Hiernaast zou ik graag wat meer willen doen met mijn foto's en video's. Ik maak gebruik van photoshop, after effects etc, alleen als ik ga renderen dan kan ik meestal een bak of tig koffie gaan pakken.
Hiernaast natuurlijk huis tuin en keuken surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgens mij moet de kast en de voeding meer als voldoende zijn voor een nieuwe setup.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit eerlijk gezegd te denken aan wellicht alleen een vervanging van het moederbord, processor, geheugen en de videokaart. Tenminste ik vermoed dat de rest nog goed is. Hiernaast heb ik nu een standaard koeler op mijn processor zitten, dit zou van mij beter mogen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor intel processoren, terwijl ik die AMD Ryzen toch niet over het hoofd kan zien.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Ik heb in mijn leven nog nooit overgeklokt. Ik sta hier wel voor open, maar dan heb ik hulp nodig.

Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie me a.u.b. kunnen helpen met het tweaken van dit systeem, daarbij mag het antwoord natuurlijk ook nee zijn. Het kan ook zo maar zijn dat jullie aangeven dat mijn systeem uit 2011 nog voldoende moet presteren en dat ik eigenlijk niet moet zeuren.
Wellicht overbodig maar mochten jullie advies geven, hou dan in je achterhoofd dat ik graag de komende 5 jaar de nieuwste games zou willen spelen op hoge resolutie etc.

Ik hoor graag van jullie wat de beste opties zijn.

Groeten Pana

Beste antwoord (via Panakeia op 23-11-2019 15:11)

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Kijk eens bij de BBG. reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Nu zeg je wel dat je Intel als voorkeur hebt maar als je buiten gamen om ook wilt photoshoppen en video's bewerken etc. dan zou ik zonder enige twijfel AMD aanraden. Alleen in gamen presteerd Intel beter maar dat is ook zo'n klein verschil.

En als voeding zou ik inplaats van de gene in het BBG de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart halen. (De voeding heeft ook nog is 10 jaar garantie d:)b )

Alle reacties

• JohnnyDon
Ik zou echter alleen de kast en de SSD en HDD meenemen. De voeding is idd 'genoeg' maar de garantie zit er niet meer op dus mocht je hem meenemen naar e nieuwe build en de voeding zorgt voor een kortsluiting... Tja dan heb je een zeer grote kans dat hij je 'nieuwe' pc dan ook meesleept de grafplaats in.

Acties:
  • Beste antwoord

• JohnnyDon
Kijk eens bij de BBG. reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Nu zeg je wel dat je Intel als voorkeur hebt maar als je buiten gamen om ook wilt photoshoppen en video's bewerken etc. dan zou ik zonder enige twijfel AMD aanraden. Alleen in gamen presteerd Intel beter maar dat is ook zo'n klein verschil.

En als voeding zou ik inplaats van de gene in het BBG de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart halen. (De voeding heeft ook nog is 10 jaar garantie d:)b )

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:13
Ik ben het met johny eens, zolang je niet bij de ultra high end wilt horen, is AMD op dit moment betere prijs/kwaliteit.
Voor rest, waarom bouw je de BBG niet gewoon na, moet precies gaan met die 1500 euro (kost atm 1500 eurootjes). Zelfs heel makkelijk als je de SSD en de kast meeneemt.

• Panakeia
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-11-2019
Dank jullie wel, ik ga kijken naar de guide. Top!