Proxy probleempje

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik kan op de zaak via het netwerk Internetten. Nu gebreurt het regelmatig dat mijn download eruit knalt en dit is zeer vervelend. Nu dacht ik: ik zet Download Accelerator er op en dan gaat goed... effe poort, server, username en password invullen...klaar!

Maar nee... ;(

Ik heb het effe uitgezocht en nu blijkt dat onze proxy server op NT beveiliging werkt en authorisatie via strings niet pikt (policy) |:( ... aangezien Download Accelerator, GetRight en GoZilla ed. met die strings werken houd het dus snel op. :'(

Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik Download Accelerator ed. aan de praat? :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Moveje ! :)

Move I&T -> NT.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik denk dat als de authorisatie niet kan plaats vinden je deze programma's niet kan gebruiken (tenminste niet om te kunnen resumen)

• baskabas
Snap ik, maar kan ik er nier voor zorgen dat ik aan mijn kant DownAcc op NT kan laten lopen?

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
MS proxy client installeren.

• baskabas
Jammer dat ik er niet naar mag vragen, want ik kan die stomme proxy client dus mooi niet vinden op de $ite van M$ :'(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

die wordt standaard meegelever met MS Proxy..
onder:
\\proxyservernaam\Mspclnt

Suc6
CyberJ

• baskabas
AHA! Mooi! Dat werkt! *D

Dank u zeer! ;)

• baskabas
SH!T

Nu zeikt download accelerator nogsteeds:
Proxy requires NTLM authentication ... ;(

Volgens mij loopt ie nog niet via de Client... hoe configureer ik dat? :?

• Equator

Equator

Crew Council

Las je de setup van de server af hebt geinstalleerd dan staat hij als het goed is al ingesteld op de juiste server.
Je kan dit controleren in je Control Panel, daar staat een extra icoon MS Proxy Client.
daar kan je opgeven welke server je gebruikt.

Zodra je deze setup hebt geinstaleerd wordt je winsock vervangen, zodat hij altijd gebruik maakt van de proxy server.

LET OP Altijd, je hoeft dus geen enkele applicatie in te stellen om gebruik te maken va de proxy server. En daar bedoel ik mee, geen enkele winsock applicatie..
Zoals ICQ, IRC, FTP,
Enkelt je internet explorer moet je instellen om de proxy te gebruiken, alhoewel de setup dit ook voor je regelt dacht ik.

Dus in principe hoef je niets in te stellen in DAP, of welke andere download app die je gebruikt.

En natuurlijk moet je wel aangemeld zijn op het netwerk als je wilt internetten.

SUcces, en let us know..
gr
CyberJ

• baskabas
Aha nu begrijp ik het! ;)

Ik heb inderdaad een extra icoon WSP Client. Daar heb ik alles goed ingesteld.

Heb proxy instellingen van DAP verwijderd, maar nu zegt DAP iets anders: CONNECTION REFUSED! ;(

ps. Ik internet onder een ander acccount (vul username+pw in van een collega)... kan het daar aan liggen? ... ik ben toch online? :?

• Equator

Equator

Crew Council

Dan moet je bij windows ook aanmelden onder dat account.
dan pas kan je via dat account de proxy server gebruiken.
Bij internet explorer geld dat niet, want dan krijg je gewoon een popup box, waarin je een naam en password kan zetten.

Dus probeer in windows aan te melden onder dat account van die collega, of vraag aan de systeembeheerder of je ook internetrechten kan krijgen.
SUc6

CyberJ

• baskabas
Heb net effe aangelogd onder de naam van de collega en vreemd genoeg zegt hij nogsteeds 'connection refused'... :(

Ik kwam er trouwes achter dat de FTP poort dichtgezet is bij ons... wellicht gebruikt DAP deze poort... 8080 is wel beschikbaar.

Een collega zei me dat ik moest zoeken naar FTP proggie's met Tunneling en/of Portmapping zodat ze die andere poort kunnen gebruiken.

Zegt jullie dit iets? :?

Kan ik DAP niet gewoon een andere poort aan laten spreken? :?

• Equator

Equator

Crew Council

DAP heeft daar verder niets mee te maken, als je met de Internet Exploder wel een FTP bestand kunt downloaden, dan kan dat met DAP ook.

Misschien moet je DAP even instellen dat hij een anonymous account met een e-mail adres gebruikt als inlognaam voor de ftp site..
Ik gebruik altijd:
anonymous
guest@unknown.com

Maar als op de proxy server de FTP poort is dichtgezet, dan kan je ook niet FTP-en.
tenzij het via een andere poort gaat, maar dan moet er op de server waar je aan connect ook een andere poort dan 21 gebruikt worden.

Anders kan je beter via HTTP downloaden, als het kan natuurlijk.

Suc6
gr
CyberJ

• Equator

Equator

Crew Council

Wat is nu precies de melding die DAP geeft, en waar probeer je aan te connecten, dan kan ik eens kijken wat er hier gebeurt.

gr
CyberJ

Verwijderd

Vraag de beheerders ff hoe zie DAP hebben weten af te weren op 't netwerk... Dan kan ik die methode ook hierzo op 't netwerk toepassen >:)

Verwijderd

Het wachtwoord wat je gebruikt bij windows/netwerk moet ook bekend zijn op de Proxy anders werkt ut nooi nie !
(8>

• baskabas
Op maandag 06 augustus 2001 10:16 schreef CyberJ het volgende:

Maar als op de proxy server de FTP poort is dichtgezet, dan kan je ook niet FTP-en.
tenzij het via een andere poort gaat, maar dan moet er op de server waar je aan connect ook een andere poort dan 21 gebruikt worden.

Anders kan je beter via HTTP downloaden, als het kan natuurlijk.
FTP-en... euhm... ik kan via IE op een FTP site komen en dan downloaden (kwenie of dit het zelfde is, want je hebt ook zo'n FTP console)... maar poort 21 is iig dichtgezet.

• baskabas
Op maandag 06 augustus 2001 10:17 schreef CyberJ het volgende:
Wat is nu precies de melding die DAP geeft, en waar probeer je aan te connecten, dan kan ik eens kijken wat er hier gebeurt.
Download Accelerator Error
Connection to site failed: CONNECTION REFUSED
While trying to download ...

Lekker duidelijk he! |:(

• baskabas
Op maandag 06 augustus 2001 10:21 schreef BigRonnyV het volgende:
Het wachtwoord wat je gebruikt bij windows/netwerk moet ook bekend zijn op de Proxy anders werkt ut nooi nie !
(8>
Heb net zelf rechten gekregen, dus daar ligt het niet meer aan.

• baskabas
Op maandag 06 augustus 2001 10:20 schreef Pierce21 het volgende:
Vraag de beheerders ff hoe zie DAP hebben weten af te weren op 't netwerk... Dan kan ik die methode ook hierzo op 't netwerk toepassen >:)
Gewoon poort 21 dichtzetten zeggen ze.

• baskabas
effe omhoog! :9

Iemand :?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:43 schreef TeknoGecko het volgende:
SH!T

Nu zeikt download accelerator nogsteeds:
Proxy requires NTLM authentication ... ;(

Volgens mij loopt ie nog niet via de Client... hoe configureer ik dat? :?
Hmzzz kweet niet of ik je zo help maar ik heb dat gezeik over NTLM ook wel eens bij telnet gehad ... dan moest ik op de server bij de telnet eigenschappen de NTLM authorisatie op 0 zetten .... meer weet ik ook niet :P

• baskabas
Tja, daar heb ik dus niks aan, want ik mag die server niet aanpassen... anders was het zo opgelost >:)
Pagina: 1