Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08 17:04
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio.
Af en toe dan gaan de fans van mijn kaart maximaal spinnen en dan gaan alle schermen op zwart. Ik heb al alle soft- en firmware al opnieuw geïnstalleerd met DDU maar dit mocht niet baten. Het lijkt er wel op dat hij het vaak doet na een lichte trilling in het bureau doordat ik bijvoorbeeld opsta.
Ik heb al vrij veel gezocht op internet maar de mensen die hetzelfde probleem hadden hebben het allemaal opgelost door de connectors van de voeding aan te drukken. Dit heb ik ook allemaal al gedaan maar mocht niet baten.
Ook heb ik een PCI usb hub uit de pc gehaald omdat ik dacht dat die het wellicht kon zijn.
Het probleem moet iets met de gpu zijn omdat ik hiervoor een 1060 had met dezelfde setup en geen enkel probleem had.

Mijn setup:
Moederbord: Asus z390-f gaming
Cpu: Intel i7-9700k
Ram: 32gb 3000Mhz corsair vengeance rgb pro
Opslag: Samsung 970 evo 500gb ssd, samsung 850 evo 350gb, 1tb hdd, 2tb hdd.
Videokaart: MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio.
Koeling: Kraken x62
Voeding: BitFenix Whisper BWG850M

Ik heb zelf geen idee meer waar te zoeken. Het probleem begin zon 1.5maand na aanschaf van de kaart. Na het verwijderen van de pci usb hub heb ik het probleem ongeveer een maand niet meer gehad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:29
Kan zijn dat één van je harde schijven op tilt slaat wanneer je een trilling veroorzaakt?
Maargoed met je andere videokaart had je het probleem niet.

Deze kaart in een ander systeem testen en/of een andere voeding proberen is wat ik zelf zou doen.

Drivers al eens volledig verwijderd in de safe mode -internetkabel loskoppelen (internet uitschakelen)- en dan de nieuwste drivers voor je huidige kaart geïnstalleerd?
Goed dat je in ieder geval al met DDU geprobeerd hebt.

Ik heb hetzelfde ooit gehad en het lag aan mijn voeding.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:55:
Kan zijn dat één van je harde schijven op tilt slaat wanneer je een trilling veroorzaakt?
Maargoed met je andere videokaart had je het probleem niet.

Deze kaart in een ander systeem testen en/of een andere voeding proberen is wat ik zelf zou doen.

Drivers al eens volledig verwijderd in de safe mode -internetkabel loskoppelen- en dan de nieuwste drivers voor je huidige kaart geïnstalleerd?

Ik heb hetzelfde ooit gehad en het lag aan mijn voeding.
Drivers heb ik al uitgesloten. Ik zoek nog iemand waar ik mijn kaart kan proberen. Maar het is niet altijd dus die persoon moet hem dan even een weekje gebruiken. Het probleem is dat geen van mijn vrienden een pc heeft met een voeding die sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Thom.Seagal schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:57:
[...]

Drivers heb ik al uitgesloten. Ik zoek nog iemand waar ik mijn kaart kan proberen. Maar het is niet altijd dus die persoon moet hem dan even een weekje gebruiken. Het probleem is dat geen van mijn vrienden een pc heeft met een voeding die sterk genoeg is.
Een weekje met een RTX 2080 gamen, waar kan ik mij aanmelden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beetje vergelijkbaar iets bij mij lag ook aan de voeding. Bij mij was de connector van de modulaire voeding aan de kant van de voeding kapot. (Met gesmolten plastic enzo, dus alleen opnieuw aandrukken had ik wel gedaan, maar dat hielp weinig, pas nadat hij eruit was gehaald bleek het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Sissors schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:58:
Beetje vergelijkbaar iets bij mij lag ook aan de voeding. Bij mij was de connector van de modulaire voeding aan de kant van de voeding kapot. (Met gesmolten plastic enzo, dus alleen opnieuw aandrukken had ik wel gedaan, maar dat hielp weinig, pas nadat hij eruit was gehaald bleek het probleem).
Dat was dan een duidelijk verhaal, dat scheelt altijd weer :P

Mijn voeding was gewoon oud/op/slechte kwaliteit (slechte kwaliteit doe ik ook niet meer aan beginnen).

@Thom.Seagal

Een eventuele overclock enz. heb je al uitgezet? Misschien ook eens XMP (ram) uitzetten?

Verder las ik wel eens dat eerste generatie (niet de supers?) RTX kaarten regelmatig defect raakten door een productie/design fout.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dit soort praktijken maar je zou een voeding kunnen kopen, testen en onder WKOA retour sturen?
Of via V&A opzoek naar iemand die je een voeding wilt lenen/huren.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Sissors schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:58:
Ik heb beide 8pin kabels vervangen voor anderen om dat uit te kunnen sluiten. Is erg lang goed gegaan. Ik zie geen schade op deze kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Thom.Seagal schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:57:
[...]

Het probleem is dat geen van mijn vrienden een pc heeft met een voeding die sterk genoeg is.
Geen één heeft een kwaliteitsvoeding van 450W of hoger? Allemaal minder dan 450W of flut kwaliteit?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thom.Seagal Laatste drivers al geüpdatet ?
(2080 Trio gaat zo tegen de 375w, dus heb je wel een goede voeding nodig om te testen) heb je al gewisseld van VGA1 naar VGA 2 om dat uit te testen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik had de niet super versie , daar zal het verschil in zitten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:31:
[...]

Geen één heeft een kwaliteitsvoeding van 450W of hoger? Allemaal minder dan 450W of flut kwaliteit?
De meesten zitten op 600 watt en in combinatie met hun andere hardware red die het niet.
Heb nu 1 vriend gevonden die het wel kan. Als ik binnenkort het probleem weer heb gaan we ff een weekje ruilen van kaart. Ik zijn 1080 en hij mijn 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Hackus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:48:
@Thom.Seagal Laatste drivers al geüpdatet ?
(2080 Trio gaat zo tegen de 375w, dus heb je wel een goede voeding nodig om te testen) heb je al gewisseld van VGA1 naar VGA 2 om dat uit te testen ?
De voeding zelf is 850w, moet voldoende zijn. Heb 2x vga1 en 2x vga 2. Heb al verschillende combinaties geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Ik sloeg nu net een keer hard op mijn bureau en ik had meteen het probleem. Ik weet nu zeker dat het iets is kwa hardware. Ergens maakt die geen goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Thom.Seagal schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:16:
[...]

De meesten zitten op 600 watt en in combinatie met hun andere hardware red die het niet.
Heb nu 1 vriend gevonden die het wel kan. Als ik binnenkort het probleem weer heb gaan we ff een weekje ruilen van kaart. Ik zijn 1080 en hij mijn 2080
Dan hebben ze dus allemaal een bagger 600W voeding? Misschien dan verstandig om ze te adviseren de voeding te vervangen. Want zoals gezegd, jouw PC kan al draaien op een high-end 450W voeding en het is nogal zeer onwaarschijnlijk dat de rest van hun hardware zoveel meer verbruikt dan die van jouw.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thom.Seagal schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:21:
Ik sloeg nu net een keer hard op mijn bureau en ik had meteen het probleem. Ik weet nu zeker dat het iets is kwa hardware. Ergens maakt die geen goede verbinding.
Thom.Seagal schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:17:
[...]

De voeding zelf is 850w, moet voldoende zijn. Heb 2x vga1 en 2x vga 2. Heb al verschillende combinaties geprobeerd.
[ging om testen in ander systeem] ik weet dat er 1 en 2 vga is, daarom vroeg ik het ook om te testen.
jazeker, dat is ruim voldoende 850w. ik zou als ik jou was de boel even uit de kast halen en kijken of alles goed zit (afstandsbusjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Hackus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:29:
[...]

[...]
[ging om testen in ander systeem] ik weet dat er 1 en 2 vga is, daarom vroeg ik het ook om te testen.
jazeker, dat is ruim voldoende 850w. ik zou als ik jou was de boel even uit de kast halen en kijken of alles goed zit (afstandsbusjes...)
Net even gedaan, heb alle kabels nagekeken.
Heb nu het systeem aanstaan en hij draait normaal. Heb net 1 voor 1 ff elk kabeltje van de voeding klein beetje bewogen maar alles werkt nog steeds. Heb alles nu buiten de kast draaien dus even afwachten weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Het gaat momenteel goed. Ik denk toch dat het iets is met de kabels. Heb alles aangedrukt en hij werkt perfect. Heb alle kabels 1 voor 1 nog even nagelopen en bewogen en er gebeurt niks.
Pagina: 1