Verwijderen in Finder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verwijderen van mappen en bestanden in Finder krijg ik heel vaak een lock probleem. Meestal van dit type:

"De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel '3' in gebruik is."

Verwijderen is dan niet mogelijk. Dit gebeurt ook als alle apps muv Finder uit staan en ook na herstarten etc.

Ik vermoed zelf dat Finder zelf de oorzaak is dat dat onderdeel (vaak een submap) in gebruik is, bijvoorbeeld omdat hij bezig is de grootte te bepalen of thumbs en voorvertoningen te maken.

Hoe dan ook het is, vooral bij mappen in mappen erg vervelend want daar treedt het altijd op. Om zoiets op te ruimen moet ik alle submappen op het laagste niveau openen en legen voor ik verder kan. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Wie herkent dit gedrag en weet een oplossing?

alvast bedankt

Simon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor mappen verwijder je? Het probleem herken ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het optreedt als je mappen verwijdert die MacOS beheert of wil beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:46:
Bij het verwijderen van mappen en bestanden in Finder krijg ik heel vaak een lock probleem. Meestal van dit type:

"De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel '3' in gebruik is."

Verwijderen is dan niet mogelijk. Dit gebeurt ook als alle apps muv Finder uit staan en ook na herstarten etc.

Ik vermoed zelf dat Finder zelf de oorzaak is dat dat onderdeel (vaak een submap) in gebruik is, bijvoorbeeld omdat hij bezig is de grootte te bepalen of thumbs en voorvertoningen te maken.

Hoe dan ook het is, vooral bij mappen in mappen erg vervelend want daar treedt het altijd op. Om zoiets op te ruimen moet ik alle submappen op het laagste niveau openen en legen voor ik verder kan. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Wie herkent dit gedrag en weet een oplossing?

alvast bedankt

Simon
Je conclusie klopt. Vaak is herstarten de enige mogelijkheid. Of (erg) lang wachten, er is dan een proces nog met dat bestand bezig.

En alle applicaties eerst stoppen uiteraard, om te checken of die de oorzaak zijn.

Je deelt geen bestanden over het netwerk?

En ‘definitief verwijderen’ met [alt] ingedrukt helpt soms ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 24-11-2019 11:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan