Roborock S4 met meerdere verdiepingen/mappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkoon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11-2020
Sinds kort eigenaar van de Roborock S4.

Ten eerste de Roborock app geïnstalleerd, dat stond in de handleiding.. Maar al snel ook de Mi Home app omdat ik de roborock wil bedienen met google home. Blijkt dat die Mi Home app vele malen uitgebreider is! Snap dus niet zo goed waarom er dan 2 apps zijn. En google assistent kreeg ik niet aan de praat, contact gehad met roborock en die zeggen dat alleen alexa wordt ondersteund :(

Maar ik loop tegen een aantal dingen aan waarvan ik niet weet hoe ik dat moet aanpakken.
- 1e verdieping, map maken, indelen en onthouden, maar ook van de begane grond!
- woonkamer naar gang met deur.

Op de begane grond staat het oplaad station, in de woonkamer waar ik wil dat hij om de dag automatisch gaat stofzuigen. Dit is dus zijn vaste plek.
Nu wil ik dat hij de gang (bereikbaar via de deur) en de 1e verdieping ook eens in de zoveel tijd gaat schoonmaken, dit is dan ook een handmatige handeling.

Beginnen bij het belangrijkste puntje, 1e verdieping.
Hij overschrijft elke keer de map, dus 1e verdieping of begane grond. Kan de map wel herstellen, maar dan ben ik de begane grond of 1e verdieping kwijt. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij de begane grond nooit overschrijft.

2e puntje.
De gang is bereikbaar via de deur vanuit de woonkamer. Ik zal dus handmatig een opdracht moeten geven om naar de gang toe te gaan. Maar hoe moet je dit regelen in de map want hij heeft de hele gang nog niet gedetecteerd. Gisteren de deur opengezet, en heeft hij wel de gang ontdekt tijdens het stofzuigen, maar de ruimte kan ik dan vervolgens niet indelen in verschillende ruimtes.

Hij heeft de mogelijkheid tot 2 mappen..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 23:47
Kun je dat ding niet voor de gek houden en laten denken dat de tweede verdieping op dezelfde verdieping is. Dus dat je een grotere map maakt met beide verdiepingen, maar dat de verdiepingen elkaar niet aanraken.

[ 1 ]
[ 1 ]

<leeg>

[ 2 ]
[ 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkoon
Zat ik ook aan te denken, maar krijg ik niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747ata32
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 19:53
Ik heb net gisteravond een Roborock S4 besteld. Voorafgaand per mail contact gehad met Roborock over de ondersteuning voor multiple floors. Dit kreeg ik als antwoord:

Thanks for your interest on Roborock.
The model S6 and S4 could save 3 maps(see attached picture). One is current map. The other 2 will be overwritten always and you may not find any rule which they are.
Therefore, the multiple map saved function is not well made at present and could not meet customers' need, which is reason why don't say it supports multiple map saved. We suggest customer reset map every time and bring dock with robot when the robot is brought to another floor.

For multiple floor map saving suggestion, we will forward your advice to our developing department and hope they will improve this feature in the future.
Sincerely

Andy

Roborock Customer Service

Ik heb de S4 nu besteld met de hoop en verwachting dat Roborock in een toekomstige update multiple floors echt gaat ondersteunen. Tot die tijd is het dus een beetje aankloten.
Ik heb de robot voornamelijk op de begane grond nodig om de rotzooi (haren en kattenbak korrels) van de katten op te zuigen.
Ik ga wel kijken of je met het opslaan van floorplans toch iets op een extra verdieping kan en anders blijf ik die wel eens per week met de hand doen totdat er (hopelijk) een update komt.

Overigens heb ik heel lang zitten twijfelen tussen de Roborock S4 en de Ecovacs Deebot 950. Die laatste ondersteunt wel formeel multiple floors en kan ook dweilen.
Omdat ik echter het prijsverschil (€180) te groot vond en ik weinig van het dweilen verwacht, besloten voor de S4 te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door 747ata32 op 23-11-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkoon
Ben er nu wel achter dat als je beneden verdieping ingericht hebt, en hem dan bijvoorbeeld naar boven brengt dat je dan niet de app moet gebruiken om te stofzuigen. Gewoon handmatig op de knop drukken en wanneer hij klaar is en zegt dat hij oplaadstation niet kan vinden dan terug brengen naar beneden en handmatig naar zijn oplaadstation brengen en zorgen dat hij oplaad. Dan kun je de map vanuit de backup weer restoren voor de beneden verdieping.

Al snap ik het doel van de map functie niet helemaal. Ingewikkeld en hoop dat ze dit wel gaan aanpakken want nu beetje nutteloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Hmm wilde er net één gaan bestellen maar dit klinkt niet echt hoopvol.

Het liefst zou ik willen dat hij de kaart van de beneden verdieping opslaat en nooit overschrijft maar dat er een functie is om gewoon at random een andere verdieping te doen.
Voor de erste verdieping heb ik toch geen nogo zones nodig.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkoon
Het is een mooi apparaat.. Alleen over de map functie hebben ze duidelijk niet nagedacht.

Maar heb hoop dat het nog goed komt, ben vast niet de enige die tegen deze problemen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confuzer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09-2022
Oud draadje maar toch even reageren.

Je laat hem eerst beneden runnen, nu heb je een automatic save. Daar zet je no go zones en deel je hem in qua kamers, en laat hem nog een keer gaan 's nachts. Nu staat er in je auto save (en manual edit) een goede map van beneden.

Nu ga je naar boven, en drukt op power. Nu maakt hij daar een kaart van. Na afloop, maak je no go zones aan en save het.

Nu heb je 1 kaart in manual: eerste verdieping, en bij auto save staat de begane grond. Nu zet je hem beneden, laad de begane grond en je hebt 2 verdiepingen opgeslagen.

Elke keer als je hem op de eerste zet: laad je manual save map in.

Helaas dus maar voor 2 verdiepingen totaal. Zo apart dat ze dit niet uitbrengen voor de s4 terwijl de nieuwe het al wel hebben, het is extreem simpele functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroach
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 14:36
Reactie verplaatst naar het algemene robotstofzuiger topic

[ Voor 96% gewijzigd door Roboroach op 04-05-2021 20:56 ]

Pagina: 1