PC als desktop en als gaming (console) gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
Helaas is mijn ps4 defect gegaan.

En nu zit ik met 2 opties

- nieuwe ps4 halen met BF
- mijn pc op mijn tv en monitor aansluiten

situatie is alsvolgt.

pc hangt nu aan mijn monitor 21:9 scherm. Ik heb een hdmi kabel van15 meter dus kan het rechtstreeks op mijn 4K TV aansluiten.

maar het nu komt het probleem ik kan mijn beeldschermen niet dupliceren van wegens de resolutie/formaat.

ik kan mijn TV wel als 2e scherm gebruiken, maar dat is niet echt idiaal met gamen want scherm 1 scherm 2 welke gebruikt de game, want ik speel de games zowel op mijn monitor als op mijn TV.

nu zit ik te denken aan een hdmi switch dat ik telkens maar1 scherm heb aangesloten zodat dit altijd goed gaat.

hoe hebben jullie dit ingericht of hebben jullie nog tips voor mij hoe ik dit het beste kan doen.

ik zal voornamelijk steam big picture gebruiken zdat ik alles vanaf de bank met een controller kan gebruiken.

alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:21
ik had vroeger gewoon beide aan mijn PC hangen middels uitbreiden, alleen even de TV als primaire monitor instellen als je daarop wilt gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Zo heb ik het nu ook, maar dat wil ik liever niet dan moet ik telken mijn primaire monitor aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 11:22
Ruudox schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:59:
pc hangt nu aan mijn monitor 21:9 scherm. Ik heb een hdmi kabel van15 meter dus kan het rechtstreeks op mijn 4K TV aansluiten.
'Hoe langer de kabel hoe slechter de output.' Ik weet dus niet zeker of jouw 15 meter kabel wel 4K support. Moet je even na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19

HugoBoss1985

Xenotech

Heb je al eens een Steam Controller geprobeerd? Super ding, ook voor FPS... vind ik veel beter dan een controller met joystick.

Eens met andere reactie, even opletten dat je de refresh rate weer goed zet wanneer je wisselt tussen tv en beeldscherm, wanneer je bijvoorbeeld een 60 hz tv hebt en een andere refresh rate monitor.

Een andere optie is een "mindere" pc bouwen welk je enkel als console gebruikt.
30 - 60 fps vind ik vaak genoeg voor console gaming (met een pc) terwijl ik op mijn "gewone/monitor" pc richting de 144 fps wil.

Of Steam in home streaming.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:24
Probleem met een controller op pc is dat je wel tegen spelers speelt met TB+muis waarbij je altijd in het nadeel bent en PC games zijn in mindere mate geoptimaliteerd voor een controller.

Een PS4 is de game erop geoptimaliseerd, een game draait daar ook rustiger op.
2 verschillende schermen/resolutie is geen enkel probleem, belahve als je kloon opstelling wil, maar waarom wil je op 2 schermen hetzelfde beeld hebben dat ontgaat mij een beetje.

Games op fullscreen windowmode draaien dan kan je makkelijk switchen van ene scherm naar andere.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ruudox schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:02:
Zo heb ik het nu ook, maar dat wil ik liever niet dan moet ik telken mijn primaire monitor aanpassen.
Hoeveel moeite is dat nu helemaal :?
Windows toets & P.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ja dan moet ik een wireless keyboardje erbij halen of een muis

En qua games wat ik in de woonkamer op de tv ga spelen zijn voornamelijk rpg of race en geen multi player games die doe ik gewoon achter de desktop daarvoor is een controller idiaal

En in home streaming kan maar hdmi is 0 lag

[ Voor 8% gewijzigd door Ruudox op 22-11-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:27
Even simpel;

Waarom niet gewoon windowslogo+P, en dan snel switchen van scherm naar scherm.
dan houd je 1 output en zit je niet te neuzelen met resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb zoiets wat ik soms gebruik. Als eerste gaat over 15 meter HDMI 4k @ 60Hz niet goedkoop worden. Je hebt een HDMI 2.0 kabel nodig (Premium High Speed voor de puristen die er anders over vallen dat ik het een HDMI 2.0 kabel noem). Die kost voor 15 meter rond de €70. Als het significant goedkoper is, dan wordt je waarschijnlijk opgelicht met een reguliere HDMI 1.4 kabel.

Hoe ik het gebruik hangt per spel af. Sommige kan je instellen op welke monitor hij fullscreen moet gaan, dan speel ik hem als extended desktop. Andere kan dat niet, en dan speel ik gewoon duplicate. Zoals @heuveltje schreef, windows toets + P kost ruwweg 5 seconde. Overigens werkt dat goed omdat hij dan gewoon mijn PC monitor ook op 1080p instelt, als ik dat met 4k naar TV zou doen moet je denk ik niet dupliceren maar alleen TV als output gebruiken (wat nog steeds niet veel meer dan 5 seconde kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
kleefei schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:03:
Even simpel;

Waarom niet gewoon windowslogo+P, en dan snel switchen van scherm naar scherm.
dan houd je 1 output en zit je niet te neuzelen met resolutie.
geen toetsenbord :P
maar een goedkoop wireles kb of muisje moet dit dan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Ruudox schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:33:
[...]

Hoe gebruik je dan je huidige pc?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
gewoon achter het bureau met toetsenbord en muis ja maar die heb ik niet bij de hand als ik voor de tv zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:27
Ruudox schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:33:
[...]

Je hebt geen toetsenbord bij je game PC?
Sorry, reactie er onder niet gelezen.

Als je gaat gamen zet je je pc aan, moet je ook op een knop drukken..
Dan log je in, via je muis en toetsenbord, en druk je windowsP
Dan loop je naar je TV, pak je controller en go your gang.

[ Voor 32% gewijzigd door kleefei op 22-11-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Ruudox schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:40:
gewoon achter het bureau met toetsenbord en muis ja maar die heb ik niet bij de hand als ik voor de tv zit ;)
Nee oke maar als je de tv wilt gaan gebruiken moet je dus je pc alsnog eerst opstarten en dan ben je al in de buurt van je toetsenbord dus dan gelijk ff Windows+P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Funk I
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 19:11
Ik doe hetzelfde en switch gewoon van primaire monitor. Sommige games kan je niet van screen veranderen in settings.
Als je 4k HDR wilt over 15m koop dan een glasvezel hdmi kabel!
Ik heb verschillende 15m hdmi 2.0 kabels getest en geen enkele werkte met HDR.
Je vind ze op amazon van het merk deleycon voor zo'n 100€, en deze doen 4:4:4 chroma 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
ik hoef nie perse 4k hdr daarvoor heb ik mijn monitor, dit is meer bedoeld voor gewoon laid back gamen.
Pagina: 1