Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met terugplaatsen connectoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wilde de bios reseten maar kon daar niet gemakkelijk bij kon zonder eerst deze kabels eruit te halen:
https://ibb.co/H7gDD10

Dit heb ik gedaan zonder een foto te maken hoe ze zaten, erg dom.
Nu probeer ik ze terug te plaatsen maar bij welke combinatie dan ook, gaat de computer niet meer aan..
Mijn vraag is hoe moeten deze precies gepositioneerd worden?

Ik heb een tijdje staan proberen met de manual van mn moederbord maar dat schoot niet op
https://ibb.co/xGdmZqx
G41d3c

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Uhm. Waar gaat het precies mis?

Reset op positie 7 en 8.
HDD Led op 5 en 6
Power led op 12 en 13
M/B (da's je power button) op 15 en 16.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:05
M/B Switch moet op On/OFF
Reset Switch moet op RST
HDD LED moet op de HLED ( let op de plus/min )
Powerled moet op de PWR_LED ( let ook op de plus en min )

Test anders eerst of je de On OFF werkend kan krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door corporalnl op 22-11-2019 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op plekje 15 en 16 de M/B SW kabeltje gedaan maar hij start nog steeds niet op ..

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:37:
Ik heb op plekje 15 en 16 de M/B SW kabeltje gedaan maar hij start nog steeds niet op ..
En als je hem precies omdraait? ( plus en min )
Was vergeten dat het inderdaad niks uitmaakt.

Maak anders een foto hoe je het hebt aangesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door corporalnl op 22-11-2019 12:42 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Even met schroevendraaier de pins verbinden, dan weet je zeker welke aansluiting je moet maken.
Niet heel moeilijk. :)

• Nat-Water
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:37:
Kabel goed in de voeding? Schakelaar aan de voeding omgehaald?

@corporalnl Maakt niet uit voor de power switch ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 22-11-2019 12:41 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:40:
Even met schroevendraaier de pins verbinden, dan weet je zeker welke aansluiting je moet maken.
Niet heel moeilijk. :)
Hoe bedoel je precies?

https://ibb.co/b6tQS0t
Sorry voor de hoeveelheid stof (pc van ouders hehe)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03
Je 2 pinnetjes topright (waar nu dus de kabel op zit op de foto) is je powerswitch, als je hier dus inderdaad met een schroevendraaier hiertussen contact maakt weet je zeker dat je hem dan aan zet.
Als hij dus dan nog steeds niet aan gaat dan ligt het probleem ergens anders.

Even een youtube filmpje bij gezocht waar dit wordt gedaan voor de duidelijkheid, zie op 1 minuut:

[ Voor 27% gewijzigd door pica op 22-11-2019 14:38 ]

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Aan ik snap hem. Heb het geprobeerd maar er gebeurd helaas niks. Voeding kabel zit er ook gewoon in en ook schakelaar omgehaald. Wat kan dit ineens zijn, heb alleen de JCMOS omgeswitched naar de resetpinnetjes, die connectors eruit gehaald en weer op de goede plek terug gedaan maar er zit geen leven meer in.

• Nat-Water
Heb je toevallig aan andere kabels lopen plukken?

Verwijderd

Topicstarter
Ook de SATA kabels maar die hebben er niks mee te maken neem ik aan. Heb die ook weer op de goeie plek zitten.

• Nat-Water
Nee, dat zou niet uit moeten maken. CPU power en Mobo wel.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Je had de verkeerde kabels erop aangesloten, je had power led denk ik aangesloten erop. Je moet pwr hebben ervoor.

Edit bij jou is dat mb s/w

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 22-11-2019 15:10 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 16:44
Om CMOS te clearen hoef je alleen maar een keer power aan te tikken terwijl de jumper in de clear stand staat. Daarna moet jde CMOS jumper weer in de normale positie terugzetten. Is dit gebeurd?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Suicyder schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:14:
Om CMOS te clearen hoef je alleen maar een keer power aan te tikken terwijl de jumper in de clear stand staat. Daarna moet jde CMOS jumper weer in de normale positie terugzetten. Is dit gebeurd?
^ Dit. Als je de CMOS reset jumper in de reset stand laat staan gaat je PC niet aan. Terugzetten naar hoe die stond.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:14:
Aaha, we zijn er, hij start weer op haha. Ik dacht dat je een keer normaal op moest starten als je jumper op reset stand gezet had.

Alleen nu zit ik met het eigenlijke probleem waarvan ik hoopte dat die door de reset opgelost zou zijn.
Dat is dit: https://ibb.co/J2ybbn4
Er werd me verteld dat de pc van het een op het andere moment uitviel en bij het opstarten hierop vast bleef staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Ik heb in de bios gewijzigd vanaf welke schijf de pc moet opstarten en nu gaat die weer verder.
Alleen geen idee hoe het zo kwam maar het is geregeld in ieder geval.
Pagina: 1