Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ventilatie plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• detim
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:51
Goedendag,

Wij hebben een kantoorruimte van 6x7 meter met een systeemplafond.
Hierin zit een raampartij met ventilatie roostertjes erboven.

We zitten hier vaak met 3 tot 4 personen te werken, als je dan later binnenkomt ruikt het vaak best wel muf.
In de zomer kunnen we lekker een raam open zetten, maar in de winter niet.

Is het hier een goede oplossing om een ventilatie systeem te maken met een Itho ventilatiebox en roostertjes in het systeemplafond? Zo wordt natuurlijk ook de frisse lucht weg gezogen bij de raam roosters.

Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar is het gebruikelijk om dit zo te doen? Zijn er nog dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden en zullen we geen tocht gaan ervaren?

Hoor graag jullie tips of ideeën!

Alle reacties

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:59

Idd met een afzuigbox en kanaalwerk aan te sluiten.

Tocht ervaren is toch juist de bedoeling aangezien dat de ervaring is van het verversen van de lucht?

• detim
De Rikster schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:25:
[Afbeelding]

Idd met een afzuigbox en kanaalwerk aan te sluiten.

Tocht ervaren is toch juist de bedoeling aangezien dat de ervaring is van het verversen van de lucht?
Zal het even formuleren als hinderlijke tocht :)
Dus niet net alsof ik aan het fietsen ben met de wind door mijn haren..

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ik zou sowieso in de pauze de ramen goed openzetten om te luchten, en zelf naar buiten gaan om een frisse neus te halen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:11
Ventileren kost nou eenmaal energie in de winter. Als je dat energieverlies wilt minimaliseren kun je een warmteterugwinventilatieunit (wtw) gebruiken, maar dat wordt al snel een stuk complexer en duurder om te installeren.

ASW1 wijzigde deze reactie 22-11-2019 17:58 (7%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-12 23:28

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Aan de randen toevoeren via de ramen en via het midden afzuigen. Dan heeft de lucht zich het meeste vermengd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• detim
Vraagje : is het zinvol om een ventilatiebox aan te schaffen voor zo'n ruimte (6x7m met 4 personen)? Het lijkt me namelijk best een goed idee, maar anderen hoor ik weer zeggen dat dit onnodig is.
Heeft het veel positief effect om de lucht te verversen?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:08

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Zet een CO2-meter neer en daar is je antwoord ;) (Hint: gaat zeker nodig zijn om te ventileren).

Ik zou kijken naar decentrale WTW-units. Een ventilatiebox zorgt wel voor afvoer van 'vieze' lucht, maar je trekt in deze periode ijskoude lucht naar binnen. Daar zit men ook niet op te wachten waardoor men roosters gaat dicht doen e.d. waardoor je weer terug bij af bent.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True