Toon posts:

Welke rechtspersoon heeft T.net/GoT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de discussie in [topic=195161] vroeg ik me dit af. Is het een BV/stichting/vereniging of wat. Ik kan zo gauw nergens iets vinden daarover.
Ik heb deze vraag ook in bovengenoemde draad gesteld (vanaf eind tweede pagina), maar daar gaan steeds meer mensen mopperen dat het offtopic gaat, dus dan maar een nieuw topic.

Ik denk dat dit onder andere best relevant is in verband met mogelijke plannen om 'andere bronnen van inkomsten' te gaan gebruiken.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 18:57
volgens mij nog steeds een vof (webmagix).

Verwijderd

http://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=090988800000

Lijkt akelig veel op een eenmaanszaak.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 18:57
Oja, dat was het idd.. Dom dom dom..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zover was ik ook al wel gekomen, maar kun je stellen: Tnet/Got = WebMagix

En webmagix is dan een eenmansbedrijf; van Femme dan natuurlijk. Hoe moet ik me dit voorstellen?
Ik heb begrepen, dat er een aantal mensen een vergoeding krijgen (de nieuwsposters van T.net, als ik heb goed heb); zijn die dan in dienst van webmagix ofzo.

Niet dat ik het tot in detail wil/mag/moet weten (zeker niet als het een eenmanszaak of zelfs BV zou zijn) maar nu kan ik dit NERGENS duidelijk vinden.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op woensdag 01 augustus 2001 14:12 schreef de_GeBo het volgende:
Ja, zover was ik ook al wel gekomen, maar kun je stellen: Tnet/Got = WebMagix

En webmagix is dan een eenmansbedrijf; van Femme dan natuurlijk. Hoe moet ik me dit voorstellen?
Ik heb begrepen, dat er een aantal mensen een vergoeding krijgen (de nieuwsposters van T.net, als ik heb goed heb); zijn die dan in dienst van webmagix ofzo.

Niet dat ik het tot in detail wil/mag/moet weten (zeker niet als het een eenmanszaak of zelfs BV zou zijn) maar nu kan ik dit NERGENS duidelijk vinden.
Als ze een vergoeding krijgen, dan zullen het waarschijnlijk Freelancers zijn, die door Webmagix/Tweakers worden ingehuurd ofzo.

Verwijderd

Ik geloof dat newsposters en columnschijvers een symbolische vergoeding krijgen voor hun werk.
Maar of dat via Webmagix gaat weet ik niet...kan me goed voorstellen dat Femme dat gewoon 'handje-contantje' uitbetaalt zonder tussenkomst van de diverse belastingen en verzekeringen.

Verwijderd

Als je personeel op de loonlijst hebt, kun je ook best een eenmanszaak hebben hoor

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met een rechtsvorm 'eenmanszaak' betekend dat, zoals eggplant zal zei, absoluut niet dat je de zaak ook alleen draait, die ene persoon is de aansprakelijke persoon, maar er kunnen rustig 100 mensen werken....

Verder is het idd zo dat de schrijvers op t.net een kleine c.q. minimale vergoeding krijgen voor hun werk....

Maar het lijkt me logisch dat men dat hiero niet verder uit de doeken gaat doen, het is immers het prive leven van de schrijvers e.d. en ook dingen als hoe er betaald wordt, dat is ook iets dat prive is...

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 14:32 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Maar of dat via Webmagix gaat weet ik niet...kan me goed voorstellen dat Femme dat gewoon 'handje-contantje' uitbetaalt zonder tussenkomst van de diverse belastingen en verzekeringen.
als dat niet is komen ze waarsch nog wle in de probs, maar ik denk eigenlijk dat ze het gewoon doen "zonder gezagsverhouding" in dat geval hoef je nl niet mensen in loondienst te nemen en scheelt dat een hoop belasting/verzekering ed probs

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op woensdag 01 augustus 2001 14:32 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Ik geloof dat newsposters en columnschijvers een symbolische vergoeding krijgen voor hun werk.
Hmm dat mag ik toch hopen van niet... Freelancers mag je bruto uitbetalen (net als bv predikantenregeling). Mensen die je in loondienst hebt, daar ben je afdrachtplichtig voor.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, het ging mij niet om die betalingen in het bijzonder.

Een ander voorbeeldje (aansprakelijkheid): GoT treedt streng op tegen warez-gerelateerde postings. Stel nu, dat de BSA toch een boete oplegt; aan wie wordt die boete dan opgelegd?
Ingeval van een eenmanszaak-constructie wordt die boete opgelegd aan Femme, want die is (als enige) hoofdelijk aansprakelijk voor alles.

Daarnaast wordt er hier (vnl door de crew) vaak gesproken over 'het dagelijks bestuur' en dat soort termen. Hoe moet ik die hierarchie plaatsen binnen een eenmanszaak?

Begrijp me goed: ik ben een leek op dit gebied en ik wil zeker niks beter weten dan een ander, maar hoe meer ik erover nadenk hoe nieuwsgieriger ik word.

Als ik een structuur zou moeten verzinnen (en dat doe ik nu even on the fly) zou ik T.net/GoT/fok in een stichting gieten, zodat beleid, aansprakelijkheid en financiele risicos afgedekt zijn. Verder kan ik me voorstellen dat je dan zeer nauw samenwerkt met meerdere eenmanszaken/BVs (WebMagix/Android/TrueServer/...) voor de technische uitvoering enzo. En als stichting kun je je vrijwilligers gewoon een vrijgestelde (okee: wel begrensde) vergoeding geven voor hun inzet.
Pagina: 1