Ik heb zowel een rekening bij de ING als bij de RABO bank. De RABO bank is zeg maar mijn hoofdbank. ING heeft sinds kort (ik weet niet precies wanneer dit ingegaan is) de inlogprocedure op de PC veranderd. Ik kan niet meer inloggen met een SMS-code omdat de ING 'ziet' dat ik de app gebruik. Ik moet dus via die app inloggen. Op zich geen probleem maar ik moet nu alleen voor het inloggen dit als het ware dubbel bevestigen. Ik moet eerst inloggen in de app. Het lijkt mij dat ik dan al veilig ben ingelogd. Ik kan dan vervolgens de inlog poging op de PC bevestigen. Alleen moet ik dan weer de pincode ingeven. Ik moet dus:
- inloggen op mijn PC
- niet 1 maar 2 keer dat bevestigen via de app.
Bij de RABO Bank kreeg ik al weer een flinke tijd terug de vraag of ik mijn browser wilde koppelen aan zeg maar mijn bankrekening. Dat wordt gevalideerd maar daarna kan ik simpel inloggen bij de RABO bank op mijn PC via 1 pincode. Niet 3 stappen maar 1 stap.
De dame bij ING beweerde dat hun methode is ingegeven door Europese wetgeving en dat de RABO bank spoedig zou volgen.
Waarom hebben banken niet 1 standaard zoals bijvoorbeeld inloggen bij een overheid dienst?
Net alsof ze allemaal het wiel proberen uit te vinden.
- inloggen op mijn PC
- niet 1 maar 2 keer dat bevestigen via de app.
Bij de RABO Bank kreeg ik al weer een flinke tijd terug de vraag of ik mijn browser wilde koppelen aan zeg maar mijn bankrekening. Dat wordt gevalideerd maar daarna kan ik simpel inloggen bij de RABO bank op mijn PC via 1 pincode. Niet 3 stappen maar 1 stap.
De dame bij ING beweerde dat hun methode is ingegeven door Europese wetgeving en dat de RABO bank spoedig zou volgen.
Waarom hebben banken niet 1 standaard zoals bijvoorbeeld inloggen bij een overheid dienst?
Net alsof ze allemaal het wiel proberen uit te vinden.