Toon posts:

P2 300 Mhz - 32MB aldi pc Welk Mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een PC gehad welke een aantal jaar geleden bij de Aldi is gekocht.

Het betreft een P2 300 Mhz - 32 MB geheugen, en meer weet ik niet. Alleen dat er een intel chipset inzit en 2 ISA sloten op het Moederbord. Ik moet vanavond voor de 3e x naar hem toe om alles goed te installeren.

Voor de videokaart (ATI 3D Rage II + DVD) en voor de geluidskaart (Soundblaster 16/32 3D V1.5) heb ik de juiste drivers (denk ik) alleen ik moet ook wat drivers hebben voor het moederbord.

Ik ben alleen niet in staat om de kast open te schroeven. (Of om te zoeken op het FCC nummer..., ben op mijn werk en ga vanavond rechtstreeks naar hem toe.)

Is er iemand die weet wat voor moederbord hier in zit..

BVD

Ohim

Verwijderd

Toch echt een kwestie van openschroeven!
Zie je meteen wat er allemaal wel/niet in zit.

En dan moet t een eitje zijn om m goed aan de praat te krijgen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar daar wrijft um de schoen namelijk. Ik ben er al 2 avonden mee bezig geweest en heb min of meer beloofd dat het vanavond goed komt.

En een internet verbinding heeft ie niet..

Maar ja. in ieder geval bedankt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

offtopic:
de schoen knelt :P

Maar volgens mij is openschroeven echt de enige en beste manier om er achter te komen wat voor Hardware je 'in de kuip' hebt :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Die aldi heeft nog wel zo'n info lijn ofzo, daar kunnen ze het vast wel voor je opzoeken als je dat ding niet wil openschroeven.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Persoonlijk had ik bij het eerste bezoek al gezegd: "Weet je wat? Ik neem die pc even mee, dan kan ik er thuis rustig naar kijken waar ik alle nodige cdtjes en een internetverbinding heb om 'm in orde te maken."

Komend weekend krijg ik om vergelijkbare redenen de laptop van mijn vader mee. Heb 'm gezegd: "Ik wil 'm graag voor je in orde maken, maar dan neem ik 'm wel even een weekje mee."

Verwijderd

Hai, >:)

...ik neem aan dat je winME of winSE gaat installeren?...Zo ja, dan zitten alle drivers voor je moederbord al op de Windows-CD-ROM!!!...en zeker bij dit wat oudere moederbord!....en uhhh, als je drivers zoekt
fiets dan ff naar www.driversguide.com...daar vindt je echt alle drivers!!!

Good Luck! *D

Verwijderd

Topicstarter
PC meenemen was een optie. Alleen mijn vader "vertrouwt" mij niet zo heel erg..... :):)

Ik vind eigenlijk al dat ik er teveel tijd aan heb besteed. Zal er wel 98 op zetten.

Bedankt

P.S. Wat is het nummer van de Aldi service support center desk...? Op www.aldi.nl stond namelijk niet iets (althans niet gevonden)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Mobo met via chipset. Dat vind ik tenminste in oude topics.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik weet zeker dat er een intel chipset in zit. (Dat is ook het enige wat ik zeker weet)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Kun je het MB niet identificeren aan de hand van de BIOS string (links onder in beeld bij het opstarten) op www.wimsbios.com ?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Volgens mij hebben die Chaintech als MoBo.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

De ALDI PC MT-20 (uit nov. 1998) met PII-350MHz is uitgerust met een Intel RC440BX moederbord.

Als je Duits kan ontcijferen: http://www.supermarktcomputer.de/tests/PII350/mainbo.htm

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ga voor problemen met ALDI PC's altyd eerst naar www.gsc.be (is een veel betere helldesk van de ALDI PC's dan de Nederlandse, want deze hebben een website waar je alles kan vinden)

Staat het hiero niet, post dan hier effe het nummer van je BIOS dat je PC laat zien tydens het controleren van je geheugen (direct na het opstarten) onderaan je beeld. Dan helpen hier mensen je wel verder aan de hand van dat nummer en www.wimsbios.com (zoals al eerder genoemd)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik ga ff kijken op www.gsc.be en anders heb ik ook nog een tooltje CTBios (oid) In ieder geval bedankt voor alle moeite.

gr Ohim

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 17:28 schreef Ohim het volgende:
Bedankt allemaal, ik ga ff kijken op www.gsc.be en anders heb ik ook nog een tooltje CTBios (oid) In ieder geval bedankt voor alle moeite.

gr Ohim
Beetje laat misschien, maar ik had een keer een P2-266 gekocht daar en die had een Chaintech 6ltm2 als mobo, dus misschien is dat de jouwe? Een P2-300 is er IMHO nooit geweest aangezien ze die systemen nooit _zo_ snel achter elkaar zouden verkopen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=7]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ken een P2-233/32MB van de Aldi (FIF ofzo?), die heeft een Chaintech moederbord (zie driver-CD)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Installeer SiSoft Sandra, dan zie je al de informatie die je nodig hebt.

Als je het programma niet hebt, dan kan 'm downloaden van Cnet: http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-6313817.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6313817

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 16:22 schreef EXX het volgende:
De ALDI PC MT-20 (uit nov. 1998) met PII-350MHz is uitgerust met een Intel RC440BX moederbord.

Als je Duits kan ontcijferen: http://www.supermarktcomputer.de/tests/PII350/mainbo.htm
Grote onzin! Dat zijn de in Duitsland verkochte PC's. Exx, dat gegok van jouw kan grote problemen veroorzaken voor een ander. Dus als je iets niet weet, zeg het dan niet of geef op zijn minst aan dat je gokt!

Alle Nederlandse PI, PII en PIII t/m de 450 Mhz zijn gemaakt door Talcom en dat is geliquideerd per 1 november 2000. Ondersteuning hoef je daar dus niet meer te verwachten.

Alle in Nederland gefabriceerde moederborden hebben een Chaintech moederbord, maar helaas kan ik je niet zeggen welk type omdat dat per serie wisselt. Er is een kleine serie gemaakt met een A-Open moederbord en een kleine met Biotech mobo's maar bij mijn beste weten niet voor de Aldi.

Tijdens de POST komt er linksonder een nummer te staan met datum. Druk op pauze op je toetsenbord en noteer het nummer. Ga daarna naar Wim's Biospage en zoek uit welk mobo het is. Succes ermee!

Verwijderd

Btw... als je een backup cd erbij gehad hebt, staat daar een Ghost image op die je eenvoudig terug kunt zetten. Op diezelfde cd staan alle drivers ook nog eens los in de folder \drivers\... etc.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 17:39 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Beetje laat misschien, maar ik had een keer een P2-266 gekocht daar en die had een Chaintech 6ltm2 als mobo, dus misschien is dat de jouwe? Een P2-300 is er IMHO nooit geweest aangezien ze die systemen nooit _zo_ snel achter elkaar zouden verkopen...
Ook al niet waar.... zijn wel gemaakt. In totaal zijn er 5 series geweest waaronder een 300mmx en een 350mmx!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Sisoft Sandra geeft ook altijd de fabrikant/merk van het mobo weer...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 19:37 schreef Gabriel-LG het volgende:
Sisoft Sandra geeft ook altijd de fabrikant/merk van het mobo weer...
ja maar wcpu past op een schijffie en die doet het ook..

denk trouwens dat op zo'n PII 300 win98SE ofzo staat/komt?? lijkt me dat die de drivers al heeft.. lijkt me namelijk een 440LX of BX plank die erin zit...

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk ben ik er achter, het is een Highscreen (Vobis ?) ) die bij de aldi gekocht is....

Er zit een Intel 440 LX chipset in..

Nog een vreemd probleem, maar daar kom ik wel uit

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 20:54 schreef Ohim het volgende:
Nog een vreemd probleem, maar daar kom ik wel uit
dat heb je gezegd.. ik wil hier geen vraag van jou meer zien over een PII 300.. >:) :P

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mmmmm ken dit probleem.
Kom je daar, geen drivers te bekennen.
Daarom zeg ik altijd van: "breng de pc maar langs, dan kijk ik hier wel".

Heb je ook niemand die over je schouders (of op je vingers) kijkt.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 20:58 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

dat heb je gezegd.. ik wil hier geen vraag van jou meer zien over een PII 300.. >:) :P
Nu je er toch over begint..... >:) Ik zie 2 FD's (A en B) Echter in de bios staat alleen A en in windows geeft ie beide weer. Wanneer ik A: wil benaderen krijg ik geen toegang tot deze. B: reageert wel normaal. Dan denk ik dan ga ik met TweakUI A: verwijderen.... Dan gebeurt er niets..

Ach ja. Ik zou er niet meer over beginnen maarr uh....

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 01 augustus 2001 18:12 schreef okidokie het volgende:

[..]

Grote onzin! Dat zijn de in Duitsland verkochte PC's. Exx, dat gegok van jouw kan grote problemen veroorzaken voor een ander. Dus als je iets niet weet, zeg het dan niet of geef op zijn minst aan dat je gokt!
Auw, auw, niet slaan, ik beken, ik beken! >:)
Guilty as charged. Na ja, je kan er dus wel eens geheel naast fietsen.
Tijdens de POST komt er linksonder een nummer te staan met datum. Druk op pauze op je toetsenbord en noteer het nummer. Ga daarna naar Wim's Biospage en zoek uit welk mobo het is. Succes ermee!
Die tip had ik ook al gegeven ;)

ALDI PC's, het blijft leuk tot je er wat aan krijgt...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 22:49 schreef Ohim het volgende:

[..]

Nu je er toch over begint..... >:) Ik zie 2 FD's (A en B) Echter in de bios staat alleen A en in windows geeft ie beide weer. Wanneer ik A: wil benaderen krijg ik geen toegang tot deze. B: reageert wel normaal. Dan denk ik dan ga ik met TweakUI A: verwijderen.... Dan gebeurt er niets..

Ach ja. Ik zou er niet meer over beginnen maarr uh....
in mijn bios kan ik drive a instellen.. en een drive b.... kan dat bij die pc niet?? lijkt me anders vaag....

waarom hebbie eigenlijk 2 diskdrives?? RAID config op je diskdrive ofzo :? :? >:)

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat alleen een A:\drive, echter in windows ziet ie deze wel (denk ik) (Hij staat in de explorer) maar is niet benaderbaar. Nu is er ook een B:\drive in de explorer verschenen, en deze heeft de functionaliteit van de A: drive....

Zou het te maken kunnen hebben met de seriele muis.... :?

Ohim....

Verwijderd

hhhmmmzz... zit die kabel in de kast wel goed?? ik had zoiets ook een keer... ergens zit zo'n soort knik in die kabel zeg maar.. die connector moet op het mobo... de andere op de diskdrives... doe je het verkeerd dan krijg je wat je nu hebt...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 18:13 schreef okidokie het volgende:
Btw... als je een backup cd erbij gehad hebt, staat daar een Ghost image op die je eenvoudig terug kunt zetten. Op diezelfde cd staan alle drivers ook nog eens los in de folder \drivers\... etc.
EX-Talcom-mer ????? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het mooie van alles, ik heb de PC niet opengehad...

Die a/b drive is spontaan opgekomen. Ik heb mijn vader maar gezegd dat ie een nieuwe pc moet kopen... :D

Groet Ohim

P.S. Er zat geen recovery cd bij..En ook geen hidden partities op de HD.. Ach ja, windows staat erop en hij kan het internet op met een 28k8 modem...(Ja een echte ISA Kaart) :D een kinderhand is gauw gevuld.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 16:12 schreef cAz het volgende:

[..]

EX-Talcom-mer ????? ;)
Je kunt een tostiijzer afhalen bij de balie!
Pagina: 1