PC bedienen op grotere afstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustinSj
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik zoek een?
Stuk hardware waarmee ik mijn computer op 2e verdieping kan gebruiken op de TV op de begane grond.

Het zwaarste wat ik ermee zou willen doen is een film kijken en dat de vrouw eens een keer sims oid zou kunnen spelen vanaf de tv.

Ik heb gezocht maar geen definitieve oplossing kunnen vinden. Wel ideeen:
1. Toetsenbord en muis met groot bereik + chromecast
2. Een lokale kleine pc (Rashberry?) met iets van steamlink, remote desktop, teamviewer etc.

Ik hoop van jullie wat concrete oplossingen te krijgen

Wat is je budget?
rond de 100/150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Pc is een zelfbouw desktop. AMD met Bluetooth, wifi en bedraad internet.
Tv is een LG OLED Smart tv, ook op bedraad internet
Naast het bedrade internet heb ik ook een ORBI RBK50 WIFI MESH netwerk in het huis.

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:27
Heb je al eens naar een Nvidia Shield gekeken? Lijkt me een vrij makkelijke oplossing die goed aan lijkt te sluiten op wat je lijkt te zoeken.

• JustinSj
Dankjewel Wekko,

Nee ik had daar nog niet van gehoord. is hiermee ook een "remote desktop" een mogelijkheid?

Mvg,
Justin

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Een film kijken of een spel spelen via RDP gaat niet lekker werken als het al werkt.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Mocht je netwerkkabels kunnen trekken, dan zou je kunnen kiezen voor een HDMI / USB verlenger:
https://www.beslist.nl/pr...en_USB_Verlenger_via_UTP/

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:56
Miracast kan dit draadloos, mits je PC op de tweede dit ondersteunt. Een commercieel product wat dit doet is de Pricewatch:Actiontec Screenbeam, helaas wel flink boven je budget :( . Er zijn ook hobbyisten die dit op een Raspberry Pi aan de gang hebben (zie zoekmachine)

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Probeer anders een Steam Link.
In de V&A kan je er nog wel 1 op de kop tikken.

Werkt prima voor de use case die je hebt.

• JustinSj
Bedankt allemaal. Heb even verder gekeken naar de voorgestelde opties.

1. Miracast. Die heb ik toevallig al op mijn tv. Ik heb deze geprobeerd en kan zeggen dat het scherm op een mooie kwaliteit wordt doorgegeven.

Echter. Ik kan nog steeds niet mijn computer vanaf de tv bedienen. Dus dit voldoet niet

Ps. utp/usb kabels trekken vanaf boven naar beneden gaat helaas niet lukken

2. Steam link. Heb dit opgezocht.

De LG Tv (en ook Apple trouwens) ondersteunen geen Steam link. Dus ik moet externe hardware koppelen.
a. Als je het hardware kastje van steam koopt heb je een slechtere kwaliteit dan als je gewoon de app download.
b. Nvidia shield kan geloof ik via de google store de steam link downloaden. Dit is in goede kwaliteit maar schijnt niet 100% ondersteund te worden.

3. De nvidia shield heeft ook een "gamestream" app. Dit zou een concurrent zijn van steam link met een slechtere latency en kan alleen maar gebruikt worden wanneer je ook een nvidia GPU hebt. Wat ik niet heb.

Nog andere opties toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door JustinSj op 23-11-2019 13:49 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
JustinSj schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:47:
Bedankt allemaal. Heb even verder gekeken naar de voorgestelde opties.

1. Miracast. Die heb ik toevallig al op mijn tv. Ik heb deze geprobeerd en kan zeggen dat het scherm op een mooie kwaliteit wordt doorgegeven.

Echter. Ik kan nog steeds niet mijn computer vanaf de tv bedienen. Dus dit voldoet niet

Ps. utp/usb kabels trekken vanaf boven naar beneden gaat helaas niet lukken

2. Steam link. Heb dit opgezocht.

De LG Tv (en ook Apple trouwens) ondersteunen geen Steam link. Dus ik moet externe hardware koppelen.
a. Als je het hardware kastje van steam koopt heb je een slechtere kwaliteit dan als je gewoon de app download.
b. Nvidia shield kan geloof ik via de google store de steam link downloaden. Dit is in goede kwaliteit maar schijnt niet 100% ondersteund te worden.

3. De nvidia shield heeft ook een "gamestream" app. Dit zou een concurrent zijn van steam link met een slechtere latency en kan alleen maar gebruikt worden wanneer je ook een nvidia GPU hebt. Wat ik niet heb.

Nog andere opties toevallig?
Dit is iets wat ik al jaren wil en de enige optie is : een andere pc. En zelfs dan is het nog iet optimaal.

• JustinSj
wat stel je voor Computer Junky?

een nvidia kaart?

ik heb de PC namenlijk NOG niet. wacht tot de 29ste

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
De enige manier waarop ik het beeld en de bediening van de pc boven beneden op tv gekregen heb is door remote software aan een pc beneden die via het netwerk de desktop deelt en de besturing overneemt.
Kortom boven je goede pc en beneden een pc die goed genoeg is.
In mijn geval een laptop met HDMI out en usb poorten voor een TB en muis.
Voor games streamen naar benden gebruik ik steam waar die functie ingebouwd zit. En voor video/audio gewoon de media player.

Het blijft echter sub optimaal zeker geluid is een dingetje wat nog niet helemaal lekker werkt.
Maar een betere optie heb ik simpelweg niet kunnen vinden.
Pagina: 1