Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste game/edit pc bouwen 1000eu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games zo vloeiend mogelijk kunnen spelen. Verder doe ik een av-opleiding waarbij ik vaak moet monteren, en ga ik deze pc ook gebruiken als ik in de toekomst voor werk moet monteren. Ik gebruik nu een laptop waarop ik nauwelijks kan renderen en de playback niet te harden is. Graag zou ik zonder problemen gebruik willen maken van de Adobe applicaties.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1000 excl. besturingssysteem en assemblage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb na wat gesurf op het tweakers forum (en na wat reacties onder dit topic) het volgende lijstje samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,90€ 109,90
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,90€ 444,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,99€ 49,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,35€ 67,35
1VoedingenGigabyte G750H€ 72,95€ 72,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 124,99€ 124,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.061,08

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?[i]
Zouden jullie mijn samenstelling kunnen beoordelen en waar nodig verbeteringen kunnen maken? Zijn er onderdelen in mijn samenstelling die niet samen gaan? Kan ik nog ergens op besparen en daarmee ergens anders winst behalen? Kortom, wat kan ik nog beter doen? Thanks!!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 11:20 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-11-2019 12:20)

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Prima lijstje, heb wel nog een paar aanpassingen:

Moederbord: pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Dit moederbord werkt out-of-the-box al met de processor die je hebt gekozen.
Anders moet je de BIOS van je Moederbord updaten.
En daar heb je een Ryzen-2000 processor voor nodig.

SSD: pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB
Deze SSD maakt gebruik van sneller, betrouwbaarder TLC Nand ipv QLC Nand.

Verder ziet het er netjes uit. Kijk nog wel even naar het bericht van @Knee-Buckler ;)

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-11 19:08
Welke spellen, resolutie, fps en texture settings?
Je hebt een mATX moederbord, en een ATX behuizing. Kan prima, maar is toch een beetje verspilde ruimte.
Je hebt misschien een BIOS update nodig voor dat moederbord. Ik geloof dat de MSI Tomahawk MAX dat niet hoeft.

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
@Verwijderd

Eens met bovenstaande, maar ook het volgende genereer even een tabel via de Genereer RML knop bij je wenslijst en voeg die toe aan je OP ipv dat wat je nu getypt hebt. dat is een stuk overzichtelijker en ook kunnen we makkelijk zien wat de EXACTE componenten zijn.

hier staat hoe dit te doen uitgelegd.

[ Voor 16% gewijzigd door Knee-Buckler op 22-11-2019 09:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• LukasvH_1

Verder ziet het er netjes uit. Kijk nog wel even naar het bericht van @Knee-Buckler ;)

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Knee-Buckler
LukasvH_1 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:12:

De meeste B450 X470 moederborden zijn ondertussen al wel geupdate af fabriek. (tenminste mijn ASUS X470 was al geupdate). Of je moet net pech hebben dat ze nog een oude hebben liggen van een andere batch.

qua SSD ben ik het met je eens, al is het omdat de A2000 op het moment gewoon niet leverbaar is, en de Intel gewoon minder goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Knee-Buckler op 22-11-2019 10:14 ]

• LukasvH_1
Knee-Buckler schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:14:
[...]

Of je moet net pech hebben dat ze nog een oude hebben liggen van een andere batch.
Dat is dus ook de reden dat ik de Tomahawk Max aanraad. Stel je besteld een ander moederbord en je krijgt er 1 met een oudere BIOS, zit je met de gebakken peren. Moet je een andere CPU regelen of moederbord weer terug sturen naar webshop en BIOS update laten uitvoeren. Kost allemaal weer tijd. Daarom kun je beter voor zekerheid gaan en een MSI B450 ... Max moederbord nemen. (Dat is wat ik altijd aanraad)

Verwijderd

Topicstarter
Knee-Buckler schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:46:
@Verwijderd

Eens met bovenstaande, maar ook het volgende genereer even een tabel via de Genereer RML knop bij je wenslijst en voeg die toe aan je OP ipv dat wat je nu getypt hebt. dat is een stuk overzichtelijker en ook kunnen we makkelijk zien wat de EXACTE componenten zijn.

hier staat hoe dit te doen uitgelegd.
Thanks voor je opmerking! Heb het aangepast en al wat componenten vervangen naar aanleiding van feedback in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
LukasvH_1 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:12:

Bedankt voor je tips! Ik wilde eerst zelf ook voor de MSI Tomahawk gaan, maar na een belletje met de lokale pc-shop werd dit afgeraden... voortaan toch van eigen kracht uitgaan :P

• Knee-Buckler
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:22:
[...]

Thanks voor je opmerking! Heb het aangepast en al wat componenten vervangen naar aanleiding van feedback in dit topic.
Alsje.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor je tips! Ik wilde eerst zelf ook voor de MSI Tomahawk gaan, maar na een belletje met de lokale pc-shop werd dit afgeraden... voortaan toch van eigen kracht uitgaan :P
Op de build niks aan te merken (hoe die nu in de OP staat) prima systeem. Enige vraag die ik nog heb, op welke resolutie wil je gaan gamen? Want dat zie ik nergens staan. En voor welke games is het systeem. wat @SpeedQber al aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Knee-Buckler schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:27:
[...]

Alsje.

[...]

Op de build niks aan te merken (hoe die nu in de OP staat) prima systeem. Enige vraag die ik nog heb, op welke resolutie wil je gaan gamen? Want dat zie ik nergens staan. En voor welke games is het systeem. wat @SpeedQber al aangeeft.
Ik moet zeggen dat ik niet enorm veel verstand van zaken heb, maar als ik bij wijze van de nieuwste COD: MW op hoge settings op minimaal 60fps kan spelen ben ik al een gelukkig mens. Ik heb voor nu een 1920 x 1080 75hz scherm. Dit wordt in de nabije toekomst een 144hz scherm.
Verder gebruik ik veel Premiere Pro, en ik zou het fijn vinden als ik hier zonder problemen 4k footage mee kan monteren.

• Notes57
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 23:12
Volgensmij gaat het moederbord niet in deze kast passen, toch?
Pagina: 1