Ik ben net 2 maanden afgestudeerd en omdat ik aan het kijken ben naar een huis en de hoogte van een hypotheek liep ik tegen een probleem aan. De studieschuld en onder welke regeling ik val, want ik heb beide namelijk meegemaakt. Om mijn situatie even te schetsen:
2011-2012 HBO op school 1 (niet genoeg studiepunten gehaald)
2012-2017 HBO op school 2 (voor een andere opleiding gekozen omdat ik deze niet meer ging halen door motivatieproblemen)
2017-oktober 2019 HBO op school 3 en diploma gehaald.
Ik heb dus het oude leenstelsel meegemaakt en het nieuwe. Nu lees ik ook van alles over het overstappen op de betalingsregeling van na 2018. Wat gunstiger is met het afsluiten van een hypotheek.
Kan iemand me duidelijkheid verschaffen of ik onder het oude of nieuwe stelsel val en of ik volgens de regels van het nieuwe stelsel kan terugbetalen?
2011-2012 HBO op school 1 (niet genoeg studiepunten gehaald)
2012-2017 HBO op school 2 (voor een andere opleiding gekozen omdat ik deze niet meer ging halen door motivatieproblemen)
2017-oktober 2019 HBO op school 3 en diploma gehaald.
Ik heb dus het oude leenstelsel meegemaakt en het nieuwe. Nu lees ik ook van alles over het overstappen op de betalingsregeling van na 2018. Wat gunstiger is met het afsluiten van een hypotheek.
Kan iemand me duidelijkheid verschaffen of ik onder het oude of nieuwe stelsel val en of ik volgens de regels van het nieuwe stelsel kan terugbetalen?