Vraag

• Wuni
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoi, ik zoek een budgettelefoon met goede camera.
Ik wil hier liever niet meer dan 300 euro voor neertellen, maar begrijp dat voor 100 euro meer de keus groter is.
Ik gebruik al jaren een spiegelreflex, maar die blijft i.v.m. het gewicht steeds vaker thuis.

Mijn huidige Motorola is aan vervanging toe. Een antiek ding, want je kunt er goed mee bellen. Met dank aan mijn omgeving heb ik mij langzamerhand meer vaardigheden eigen gemaakt. Maar ben nog steeds een kluns met de smartphone; terwijl ik dat met de pc niet ben.

Wat wil ik nog meer: een goed scherm van 6 à 6,4 inch en handsfree functie voor de luidspreker.
Gamen doe ik nauwelijks.

De Samsung A50 ligt goed in de hand maar heeft een gemiddelde camera. De Motorola One Action zou iets beter zijn, maar het scherm is minder. De Xiaomi 9 Mi heeft mooie specs maar de accu is klein, en heel veel problemen bij de upgrade naar Android 10. Niet aantrekkelijk voor een dummy. De Oppo Reno 2Z is nog wat lastiger.

Ai, wat is verstandig? Ik wil op beeldkwaliteit niet te veel inleveren.

BVD Wuni

Beste antwoord (via Wuni op 02-12-2019 19:42)

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 08:58
Voor de beste camera moet je bij de pixel zijn. Bij Black friday zullen er wsl wel aanbiedingen zijn en kan je hem mss binnen budget scoren.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:37
Je maakt het lastig, als je wat handiger bent is vaak via sideloading de Pixel camera app er op te zetten die softwarematig de resultaten verbeterd.

Verder, welk merk of merken gebruikt je omgeving want die moeten je ondersteunen.

Ik ben persoonlijk van mening dat je een (voormalig) vlaggenschip toestel moet overwegen vanwege de camera's daarin.
Ik zou een iPhone XR aanraden, topmodel van vorig jaar, met nog 4 jaar support te verwachten, maar verdubbeld je budget wel.

Alternatief zou de Pixel 3a XL kunnen zijn maar ook dan ga je 1,5 keer over budget, en die heeft nog 2,5 jaar updates te verwachten.

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:49

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

swhnld schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:22:
Je maakt het lastig, als je wat handiger bent is vaak via sideloading de Pixel camera app er op te zetten die softwarematig de resultaten verbeterd.

Verder, welk merk of merken gebruikt je omgeving want die moeten je ondersteunen.

Ik ben persoonlijk van mening dat je een (voormalig) vlaggenschip toestel moet overwegen vanwege de camera's daarin.
Ik zou een iPhone XR aanraden, topmodel van vorig jaar, met nog 4 jaar support te verwachten, maar verdubbeld je budget wel.

Alternatief zou de Pixel 3a XL kunnen zijn maar ook dan ga je 1,5 keer over budget, en die heeft nog 2,5 jaar updates te verwachten.
Tweedehandsje XR voor 400-450 met een beetje zoeken, heb ik voor mijn vriendin ook kunnen vinden. (Achteraf spijt, zelf willen houden want ik zit nog op een SE)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi Mi 9 Lite zit binnen budget. Mijn vrouw heeft er sinds kort 1 en voor dat geld vind ik hem best indrukwekkend.

• swhnld
JZX81_Drift schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:25:
[...]
Tweedehandsje XR voor 400-450 met een beetje zoeken, heb ik voor mijn vriendin ook kunnen vinden. (Achteraf spijt, zelf willen houden want ik zit nog op een SE)
Ja, tweedehands met bon (voor de garantie en tegen heling) is een alternatief als TS dat wil overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
Iphone XR, heb echt niet aan Apple gedacht. Heb net de review bekeken. Tweedehands mogelijk binnen budget. Maar zal een ander moeten vragen of het ding goed is.
Een voormalig flagship kopen op black Friday of later. En dan iets meer neertellen voor evt hulp in fysieke winkel. Die blauwe webshop zit sinds kort op 15 km afstand.
Dan wel een nieuw abbonement afsluiten met een nieuw nummer. Het toestel is dan goedkoper dan bij verlenging. Zit nu bij KPN net als mijn man. Die belt alleen maar en lurkt aan Whatsapp. Dus compleet blijven we wel.
Meer tips blijven welkom.
BVD Rita

PS voor fotobewerking gebruik ik software van Adobe en NIK. Lijkt me meer vrijheid geven dan een extra app op de telefoon. Informatie die weg is blijft weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Wuni op 22-11-2019 11:54 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:15
Zou een samsung S8 niets zijn? afgelopen zomer piekte hij ook even onder 300, dus misschien heb je volgende week geluk?
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
Dan heb je ten minste een echt vlaggenschip, gezien je zelf aangeeft niet al te veel met mobieltjes te willen aanrommelen. Dan is een mi geen aanrader helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
Dank, pricealert ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 19:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Als je je budget een paar euro oprekt komt zelfs de Mi 9T binnen bereik. Prima toestel met prima camera's.

product: Xiaomi Mi 9T

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De S8 heeft nog iets van 14 maande software updates, dat is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Wuni schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:48:
Iphone XR, heb echt niet aan Apple gedacht. Heb net de review bekeken. Tweedehands mogelijk binnen budget. Maar zal een ander moeten vragen of het ding goed is.
Een voormalig flagship kopen op black Friday of later. En dan iets meer neertellen voor evt hulp in fysieke winkel. Die blauwe webshop zit sinds kort op 15 km afstand.
Dan wel een nieuw abbonement afsluiten met een nieuw nummer. Het toestel is dan goedkoper dan bij verlenging. Zit nu bij KPN net als mijn man. Die belt alleen maar en lurkt aan Whatsapp. Dus compleet blijven we wel.
Abonnement verlengen is ook een optie, en kan korting opleveren, bij KPN zelfs mogelijk om in de winkel zonder verlenging als abonnementhouder een toestel met korting in een keer af te tikken.

De blauwe winkel heeft ook reviews en ervaringen met een toestel erbij staan op de website, net als hier op Tweakers er reviews en forum topics zijn van veel toestellen.

[ Voor 67% gewijzigd door swhnld op 22-11-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
Winkelreviews worden vaak al na een paar dagen bezit gegeven. Zijn dus zelden slecht. Worden soms ook gecensureerd, helaas.
Ben in een kpnwinkel geweest. Weinig keus en warrige voorlichting over toestellen. Ontkenning t.a.v. verschil tussen bestaande en nieuwe klanten. Simyo? Vaag van gehoord.
Als ik weet wat ik wil zal ik de helpdesk bellen om mijn abonnement al dan niet te beëindigen. Dan schijnt er ook een hoop te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:22
Ik weet dat hij iets boven budget is maar ik heb de Oppo Reno2 Z nu een week. Echt een hele goede camera, en dan niet voor deze prijs maar gewoon op zichzelf een goede camera. Ook in het donker kan je echt prima foto's maken, ook de ultra-wide lens is leuk voor buiten.

Edit: accuduur is ook erg goed, ik speel er best veel mee (youtube, whatsapp, camera) en ik doe er twee dagen mee. Hij is tevens in mum van tijd opgeladen door de snellaadtechniek

[ Voor 25% gewijzigd door RichardKim06 op 22-11-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Ik vind de camera kwaliteit van de Samsung S8 niet echt spetterend, zou de hierboven genoemde Xiaomi nemen of kijken naar de nieuwe Motorolas met goede cameras, One vision?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
En zo zijn we weer terug bij de Chinese prijsvechters.
Hoe is de hanteerbaarheid van de Oppo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
Nokia 8.1 zou ook een goede camera hebben. Maar hoorde en las dat er heel veel maandagochtend exemplaren geproduceerd worden. De nieuwe Motorola 8 plus heeft problemen met de belichting.
De Oppo Reno 2Z zou niet gebruiksvriendelijk zijn en de Xiaomi s zitten nog niet in de presale. Hel leven is zwaar.
1 of meerdere camera s, het boeit me niet. Als die ene maar goed is en liefst gestabiliseerd. Stitchen kan een groothoek vervangen en selfies maak ik maar zelden..
In specificaties lees ik nergens iets over RAW. Toch schijnen er wel toestellen te zijn waar je het rawbestand af kan halen.
Wie gaat mij verder wijzer maken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 08:58
Voor de beste camera moet je bij de pixel zijn. Bij Black friday zullen er wsl wel aanbiedingen zijn en kan je hem mss binnen budget scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuni
Pixel 3a xl gevonden in Duitsland voor 350. Nog even kibbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
Zondag te lang gekibbeld. Ineens 466 euro. Vanmiddag weer in de aanbieding voor 349. Krijg bericht Wanneer hij in Kleef komt, dan 14 dagen tijd om nem al dan niet op te halen. Dus komt er nog iets anders voorbij........
Die Oppo intrigeert me. Lijkt zonder winstmarge in de market gezegd te zijn.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wuni schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:53:
Zondag te lang gekibbeld. Ineens 466 euro. Vanmiddag weer in de aanbieding voor 349. Krijg bericht Wanneer hij in Kleef komt, dan 14 dagen tijd om nem al dan niet op te halen. Dus komt er nog iets anders voorbij........
Die Oppo intrigeert me. Lijkt zonder winstmarge in de market gezegd te zijn.
Das onzin, Oppo is helemaal niet zo goedkoop.
Xiaomi's zijn veel goedkoper.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:11

snmght

imho dan he

Is de Samsung Galaxy A70 dan geen geschikte optie voor je?
https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-a70

Of eventueel;
V&A aangeboden: Samsung Galaxy S9 Dual Sim 64GB Zwart

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuni
Voorlopg toch de Pixel in verband met ce camera.. Bij Saturn DLD kost de Samsung A80 325 en de S9 399 euro.. Veel andere telefoons zijn duurder dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
Hoi, Na dit topic nog even doorgelezen te hebben, zie ik dat het niet netjes is afgesloten. Sorry.
Het is de Duitse Pixel XL3a geworden en die gebruik ik nog steeds heel tevreden. Nu blijft zelfs heel vaak mijn systeemcamera thuis vanwege het gewicht en het weinige verschil t.a.v. scherpte. Ook heb ik de telefoon een aantal keren laten vallen, maar hij geeft geen krimp.
Uiteraard houd ik de introductie van de Pixel in Nederland in de gaten, maar vervangen doe ik as als de hoofdcamera rigoreus verbeterd is, en niet vnl een uitbreiding is van het aantal pixels.
Alle reageerderders dank.
Pagina: 1