Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Ik heb een CV systeem met radiatoren en een iets oudere verwarmingsketel (wel al HR, nog niet modulerend). Ik heb hier een EvoHome systeem op geïnstalleerd. Op de radiator in de badkamer heb ik geen kraan gezet, deze staat dus altijd open. Ik heb dit zo gedaan omdat ik geen bypass in mijn installatie heb.

Op zich werkt het systeem wel, maar wat mij stoort is dat EvoHome de kranen direct dichtdraait als er geen warmtevraag meer is. Mijn ketel laat de pomp namelijk 15 minuten nadraaien nadat de warmtevraag stopt, dit om de opgeslagen warmte in de warmtewisselaar kwijt te raken. Doordat EvoHome de kranen onmiddellijk dichtdraait staat het systeem dus altijd 15 minuten te circuleren over de radiator van de badkamer. Hierdoor is het altijd erg warm in de badkamer. Ik zou liever hebben dat de warmte naar de radiatoren ging die het laatst open stonden.

Is er een manier om de kranen pas te laten dichtdraaien enkele minuten nadat de warmtevraag stopt?

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Nee, die mogelijkheid is er niet.
In het installateursmenu van de meeste CV-ketels kun je wel de nadraaitijd van de interne pomp instellen. Mocht je die mogelijkheid hebben dan is het misschien een optie om die nadraaitijd te verkorten.