Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC kast vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JRG101
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:53
Beste Tweakers,

Ik heb het idee om mijn pc kast te gaan vervangen. Ik ga een aantal keer per jaar naar een LAN evenement en daarom zoek ik een nieuwe kast die wat makkelijker is om te vervoeren. Op dit moment heb ik de Fractal Design S. Het voordeel van deze kast is dat hij erg ruim en stil is. Het nadeel hiervan is dat hij ook erg zwaar is en veel ruimte in beslag neemt. Daarnaast heb ik deze kast nu al ruim 6 jaar denk ik dus hij is ook wel langzaam aan vervanging toe. Om deze reden start ik dit topic, ik zoek advies in de keuze naar een nieuwe kast.

Mijn huidige build:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-5820K Boxed€ 464,64€ 464,64
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 75,-€ 75,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4 PCGH Edition€ 87,55€ 87,55
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 500GB€ 209,-€ 209,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 836,19

De form factor van het moederbord is EATX (Extended ATX). Hopelijk is het hierdoor nog mogelijk om in formaat omlaag te gaan. Het kan zijn dat ik door het moederbord niet veel keuze overhoud :X .

Wat zoek ik?

De belangrijkste eisen zijn:
- Een stuk lichter in gewicht t.o.v. huidige kast
- Formaat wat kleiner
Daarnaast is het altijd fijn als het geluid/lawaai een beetje beperkt wordt.

Nice to have:
- Doorzichtig zijpaneel
- Misschien iets van kleuren/lichten in de kast. Case fans met verlichting? Het mag er een beetje leuk uitzien :)

Ik hoop dat ik hierbij genoeg informatie geef.
Alvast bedankt!

Alle reacties

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:03
Hm, blijkbaar heb je dus momenteel een EATX moederbord in een ATX-case.
Omdat ik verwacht dat niet in elke ATX-case een EATX moederbord past, raad ik het volgende aan:

pricewatch: Phanteks Eclipse P300 Zwart

Dat is een van de lichtste EATX-cases die ik in de pricewatch kan vinden, met ongeveer 6 kg.

• JRG101
@LievenD die ziet er inderdaad goed uit. Ik wacht even af of andere mensen nog suggesties hebben.

• metieske
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03:33
ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je budget is.
maar met een EATX moederbord zit je automatisch met een grote zware kast te kijken.
Met de lichtste kasten zo rond de 6kg: categorie: Behuizingen

Je zou misschien ook kunnen overwegen om over te stappen naar een micro ATX moederbord (2e hands?).
Daarmee wordt je keuze een stuk groter, zo heb je kasten voor de helft van het gewicht: categorie: Behuizingen

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 14:22
Hm, wat je wilt past meer bij een uatx bord.. eatx en een kleine lichte case gaat niet echt samen..
De p300 is eigenlijk de enige echte optie die en kleiner en veel lichter is.

Je kunt de overstap naar een kleiner moederbord overwegen, maar die zijn niet echt dik gezaaid voor de 2011-3 socket. Uatx is er amper en wat er is is mega duur..

• JRG101
Zo te zien heb ik een beetje een moeilijke situatie gecreëerd. Ik heb op dit moment redelijk wat verouderde apparatuur maar het is voor mij nog lang niet de moeite waard om te gaan upgraden naar een eventueel nieuw moederbord. Daarnaast lijkt het zoeken naar een 2e hands moederbord ook niet zo handig.

Ik ga me verdiepen in de kasten die jullie hebben aangegeven. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1