Vraag

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 11:16
Hallo allen,

Zoals sommige al gelezen hebben in verscheidene topics werken mijn Pioneer VSX-832 en LG C7 niet goed samen.

Daarom zoek ik een nieuwe receiver.

Budget tot €400,-

Waar moet ie aan voldoen:

Minimaal 5.1
130W
Spotify
4k / HDR ondersteuning etc.

Zelf had ik al gevonden de:
pricewatch: Denon AVR-X1400H
pricewatch: Denon AVR-X1500H
pricewatch: Denon AVR-X2500H

X1400 is vrijwel overal uitverkocht (ouder model) X1500 zit direct al op grens van budget

Nu kom ik ook merken als sony, yamaha tegen of andere modellen van Pioneer. Maar persoonlijk lijken mij de Denon en Onkyo receivers van betere kwaliteit.

* knip *
Nee, op het forum taxeren we geen goederen. En spammen we ook geen V&A-advertenties.

Aangezien black friday volgende week is, hoop ik dan een deal gesloten te kunnen hebben

Wat word er aangesloten op de receiver:
LG C7
Ziggo Next
PS4 Pro
Nvidia Shield

Graag jullie advies

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 21-11-2019 22:47 ]

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:39
je kan nog proberen bij mediamarkt binnen te lopen met black friday. Vorige maand zag ik de 1400h tijdens de kortingsdagen zelfs onder de laagste prijs van tweakers. 277 euro slechts, dus misschien staat er nog eentje

• G.Scholtens
* knip *
Zie opmerking in topic start.

Misschien nog kijken naar andere merken / types?

[ Voor 42% gewijzigd door S1NN3D op 21-11-2019 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

G.Scholtens schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:55:
Minimaal 5.1
130W
Spotify
4k / HDR ondersteuning etc.
Die eis zou ik laten vallen. Het zegt niets, is niet nodig en wat er op het papiertje staat kan aanzienlijk verschillen met de werkelijkheid. Als je hier al op wilt letten zorg dan dat je appels met appels vergelijkt, dus op dezelfde manier gemeten. Maar dan nog is het verneukeratief. De stap van 1 naar 2 Watt is groter dan de stap van 130 naar 175 Watt. Niet dat het uitmaakt allemaal. Met een paar Watt heb je in de gemiddelde huiskamer al een aanzienlijk volume.
Nu kom ik ook merken als sony, yamaha tegen of andere modellen van Pioneer. Maar persoonlijk lijken mij de Denon en Onkyo receivers van betere kwaliteit.
Onkyo heeft voor mij persoonlijk afgedaan na het gedoe met HDMI boards en zou ik niet meer noemen in dit rijtje. Hun Room EQ schijnt ook minder te zijn dan de varianten van Denon/Marantz, Yamaha en Pioneer.

Ik ben zelf erg tevreden over Denon, al zijn er ook mensen die met dat merk slechte ervaringen hebben. Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik Yamaha ook toevoegen aan de short list. Maar dat is dus eigen ervaring en mening.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 21-11-2019 20:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Yamaha vind ik ook mooi spul al blijft het lang duur, Denon en Marantz wil nog wel eens flink in prijs dalen na een half jaar.
Heb een Denon x3400 maar zat toen ook naar een Yamaha rx a880 te kijken.

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
[b]FeaR schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:53:[/b

Onkyo heeft voor mij persoonlijk afgedaan na het gedoe met HDMI boards en zou ik niet meer noemen in dit rijtje. Hun Room EQ schijnt ook minder te zijn dan de varianten van Denon/Marantz, Yamaha en Pioneer.
Pioneer en Onkyo gebruiken dezelfde Room EQ. Behoren tot dezelfde holding. Heb zelf een Marantz en ook een C7 maar heb ook problemen met Arc en gebruik het dan ook niet meer. Heb alles op mijn receiver aangesloten en van daar naar mijn LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@G.Scholtens kijk eens naar deze post van mij om te zien waarop je gaat selecteren/filteren: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Eigenlijk maakt merk dus niks uit? En vermogen dus niet naar kijken? Denk wel dat ik voor een van de denons ga. Mooi en betaalbaar en voldoet aan de eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@G.Scholtens Merk maakt in zoverre weinig uit dat het niet de klank van je apparaat bepaalt. Wel de prijs. ;) Tegenwoordig zijn de meeste receivers dusdanig goed dat je echt puur op de specs kunt selecteren. Als je een receiver kiest van Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer, Sony of Yamaha zit je eigenlijk altijd goed. Vanzelfsprekend zijn er ook duurdere merken, maar daar krijg je niet per definitie een beter apparaat mee. Vaak zelfs, krijg je minder opties, voor meer geld.

@FeaR Is het niet zo dat Onkyo inmiddels allang geen problemen meer heeft met hun HDMI-boards? Helemaal nu Onkyo eerst met Pioneer samenging en nu onderdeel is van Sound United (Denon, Marantz, Pioneer én Onkyo).

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 26-11-2019 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 19:25
Ik heb de 1500h die staat regelmatig rond de 310 euro te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 02:52:
@G.Scholtens Merk maakt in zoverre weinig uit dat het niet de klank van je apparaat bepaalt. Wel de prijs. ;) Tegenwoordig zijn de meeste receivers dusdanig goed dat je echt puur op de specs kunt selecteren. Als je een receiver kiest van Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer, Sony of Yamaha zit je eigenlijk altijd goed. Vanzelfsprekend zijn er ook duurdere merken, maar daar krijg je niet per definitie een beter apparaat mee. Vaak zelfs, krijg je minder opties, voor meer geld.

@FeaR Is het niet zo dat Onkyo inmiddels allang geen problemen meer heeft met hun HDMI-boards? Helemaal nu Onkyo eerst met Pioneer samenging en nu onderdeel is van Sound United (Denon, Marantz, Pioneer én Onkyo).
voor meer geld krijg je een beter apparaat met vaak een betere dac, een beter reconstructiefilter, een betere audio klok enzovoort. Dus minder jitter, tijdsmering en ja ook de klankkleur verandert en dit is gewoon hoorbaar.

merk op dat ook een apparaat van 30k vervormt, maar je komt dichter in de buurt en gewoon meetbaar is. Elk apparaat is niet gewoon goed, elk apparaat geeft een zeker soort afwijking.

maar gewoon voor simpele setjes is de versterker niet het eerste waar je geld tegenaan gaat smijten en zal die denon prima voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Mijn keuze is inderdaad ook de Denon X1500 (X14 of 1600 zou ook voldoen), krijg alleen mijn eigen receiver verkocht. Foka zelf bied 175euro, maar zou dan naar Rotterdam moeten rijden.

Had gehoopt op MP of Facebook toch iets meer te mogen ontvangen maar helaas totaal niemand die intresse heeft. Platte tv doet wel aan inruil, echter of model wat ik wil is te goedkoop en doen niet aan inruil of product is niet op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 02:52:
HDMI Board problemen kom je inderdaad minder tegen maar het hele verleden en eigen ervaring heeft het merk bij mij gewoon onder gedaan. Maatje van me had een Integra pre/pro (dan praat je dus over een aanzienlijk duurdere versie van een Onkyo) en zelfs die had problemen. Hemel en aarde moeten verzetten om toch support te krijgen want Integra viel eerst niet onder de garantie. Natuurlijk is het goed en positief dat Onkyo de garantie aanzienlijk verlengd heeft maar dat geeft aan de andere kant alleen maar aan hoe gigantisch het probleem was. In Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018 kom je ook recentere modellen tegen. Dus of het probleem komt nog redelijk voor of men is gewoon geneigd eerder te melden in dat topic?

Sound United heeft Pioneer en Onkyo toch helemaal niet? Die deal is afgeblazen volgens internet en ook Onkyo en Marantz staan niet onder de merken van Sound United.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR ik zag alleen maar artikelen waarbij de deal genoemd werd... Hmm... Wellicht wat over het hoofd gezien dan.

Vwb jouw ervaringen met de hdmi boards snap ik je zeker.

@aljooge nee, gewoon nee. Zie het daarvoor bestemde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:07:

@aljooge nee, gewoon nee. Zie het daarvoor bestemde topic.
gewoon ja. Een amp van 30k klinkt beter dan een instapmodel denon. :Y
Pagina: 1