Draden losmaken uit druk kroonsteen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:18
Ik ben een plafond lamp aan het ophangen waarvan ik de kabel moet inkorten.

Nu acht ik mijzelf redelijk handig :P maar ik krijg de elektra kabels niet uit dit type (druk?) kroonsteen.
Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7zq9cM6cWRB5mAK74lgNALIC/thumb.jpg

Beste antwoord (via Smashmint op 21-11-2019 21:30)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Deze klemmen zijn weer net iets anders dan de varianten die ik ken, maar waarschijnlijk moet je iets duns erin steken om de klem te openen. Ik gok in dat "3e" gat direct boven de contacten. Of anders strak langs de draad in het "sleufje" aan de bovenkant van de opening. De gaten aan de bovenkant (door de palletjes heen) hoef je denk ik niet te proberen, dat lijken me meetcontacten.

Sommige fabrikanten verkopen er zelfs een tool voor. :+ https://www.adels-contact...onnectors-wkz-980-01.html

Wel eerst de spanning eraf halen natuurlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon die lipjes met de L of N indrukken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Harder drukken ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere kant zitten ook nog lipjes vermoed ik. En idd, gewoon indrukken en dan trekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:53
En redelijk wat kracht zetten bij trekken :) Soms zitten ze behoorlijk stevig vast zelfs als je m volledig induwt.

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:18
Dat gaan we zo even proberen dan. De lipjes lijken eigenlijk alleen voor de kabels die aan voorkant er in moeten bestemt en niet zoals op de foto zichtbaar, de kabels aan de achterkant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:33

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Afknippen en overnieuw strippen, vervolgens in een ander kroonsteentje drukken. 30 seconden werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:08
Smashmint schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:58:
De lipjes lijken eigenlijk alleen voor de kabels die aan voorkant er in moeten bestemt en niet zoals op de foto zichtbaar, de kabels aan de achterkant?
Denk ik ook en ik gok zo dat als je ze eruit hebt getrokken dat deel van de bevestiging stuk is :P
Ik zou knippen, strippen en dan wagoklemmen gebruiken.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Lijkt er meer op dat van deze kant je er met solid in gaat en aan de andere kant met soepel...

En inderdaad; gewoon die Wago's (221) gebruiken ipv kroonsteentjes.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Deze klemmen zijn weer net iets anders dan de varianten die ik ken, maar waarschijnlijk moet je iets duns erin steken om de klem te openen. Ik gok in dat "3e" gat direct boven de contacten. Of anders strak langs de draad in het "sleufje" aan de bovenkant van de opening. De gaten aan de bovenkant (door de palletjes heen) hoef je denk ik niet te proberen, dat lijken me meetcontacten.

Sommige fabrikanten verkopen er zelfs een tool voor. :+ https://www.adels-contact...onnectors-wkz-980-01.html

Wel eerst de spanning eraf halen natuurlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1