Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Audiodude
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:53
Hoi allen,

Ik heb de volgende carrière verandering op het oog, die ik waarschijnlijk wel ga krijgen. Maar mijn vraag is eigenlijk wat zouden jullie qua salaris voor deze beschrijving vragen ?
Ik word waarschijnlijk de enige IT-er in Nederland voor 3 locaties. Met veel online support uit het buitenland. Ken wel veel anderen in het bedrijf.

Graag hoor ik wat jullie denken. (Heb de bedrijfsnaam weggehaald uit de tekst.)

Title: IT Support Technician
Reports to: Head of IT

1. Overview and Objectives of the Position:

As part of the Global Service Desk team the IT Support Technician is responsible for the provision of IT support to all Company business units and divisions under the direction of the Service Desk Lead. Support will be provided either locally, remotely and on regular scheduled occasions off site within the Netherlands and Europe.
The role will provide high quality IT support and advice to all staff within the Company Group.

2. Key Relationships:

• Service Desk Lead
• Global Service Desk team members
• Global Infrastructure and Applications team members
• Other regional and global IT team members
• Corporate, College and Campus staff

3. Key Result Areas:

Provide timely and effective 1st and 2nd level support to customers/users by:
• Monitoring, receiving and responding to relevant Service Desk incidents and service requests
• Investigating and resolving desktop hardware and software incidents
• Escalating incidents to other technical staff as appropriate
• Meeting and exceeded the required business SLAB

Install and maintain desktop computer systems according to established procedures. This includes:
• Installing and maintaining operating systems and application software on desktop computers (Windows and Mac OSX)
• Developing and maintaining automated imaging and installation procedures (SCCM)
• Investigating and resolving hardware and software faults across operating systems, hardware, telephony, printing and peripherals
• Liaising with vendors/suppliers for repair and resolution of faults beyond the scope of local expertise

Contribute to the administration, maintenance and development of IT systems, according to established procedures. Specifically, this includes:
• Ensuring the accuracy and integrity of the asset register
• Contributing to the maintenance of the business, internal knowledge base
• Responsible for ordering hardware and software in the EU region
• Creating and updating relevant documentation
• Undertaking requests and project work packages where possible and contribute to advancement of technology within Company

Contributes to the professional standing of Company IT as a centre of excellence by:
• Developing and maintaining effective relationships with staff, other divisions and third parties and liaising closely with them
• Dealing promptly and effectively with staff, other divisions and third parties on all information management and technology related matters
• Apply outstanding communication skills and focus on delivery an exceptional customer service.
• Willingly take on any other reasonable tasks and responsibilities that may arise
• Provide reporting and monitoring results as required

Contributes to the maintenance of a safe working environment, within their area of operations, by:
• Maintaining local workplaces that are safe and without risk to health
• Ensuring relevant occupational health and safety regulations are complied with at local workplaces

The successful candidate should be open to taking on all reasonable responsibilities required. Staff responsibilities may be varied by Company in order to allow Company to respond to operational needs or requirements.

4. Qualifications and Selection Criteria

Essential:
• Higher Education level qualification/s in an IT or related field, or equivalent relevant training or professional experience
• A proven high calibre of desktop support in a Microsoft environment including Microsoft Windows 10/7, Microsoft Office, various SaaS and desktop applications, printing and telephony
• Experience and understanding of Mac OSX
• Exposure and knowledge of automated imaging software and SOE deployment
• Exposure and knowledge of Active Directory
• Demonstrated ability to problem solve and exercise judgment whilst working independently, at times without supervision, often remotely via telephone and remote desktop
• Demonstrated commitment to providing a high level of customer service
• Experience working within a Service Desk software environment
• Well-developed written and verbal communication skills, including the ability to communicate technical concepts to non-technical staff
• Ability to create and update documentation of high quality
• Demonstrated ability to use initiative in the work area
• Proven ability to work autonomously
• Clean driving license, own transport with business insurance

Desirable:
• ITIL V3 Foundation or higher certificate
• Experience working with or solid knowledge of one of more Microsoft Server Technologies would be highly advantageous (e.g. Azure, Server 2008/2012, 0365, Exchange, SharePoint, Microsoft System Centre, Data Protection Manager, WSUS, etc.)
• SharePoint Services Administration
• Experience and understanding of Microsoft SQL Server Administration
• Experience and understanding of CRM application support/administration (preferably SalesForce)
• Scripting Language knowledge (e.g. vbscript, PowerShell, SQL)
• WSUS Management
• Cisco Networking Skills
• MCITP, MCTS Certification

Personal Traits:
• Enthusiastic and Energetic
• Willingness to contribute to the team
• Great attention to detail
• A logical problem solver
• Customer Service skills

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Beloning hangt vaak af van de ervaring die je zelf meebrengt, alleen daar kan ik niks over vinden in je OP.

• Audiodude
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik doe het bovenstaande voor mijn huidige werkgever al zo'n 6 jaar of zo.
Geen papieren, wel kennis.

Zelf het domein en netwerk opgezet en onderhoud ik met SCCM, WSUS, O365, AWS en lokaal, freeRadius, openLDAP, Linux, MacOS en Windows omgevingen. PHP en shell scripts om CAS & CMS & Domein te syncen. Gmail for Schools, Cisco IOS switches en routers ingeregeld. Ook Meraki AP. 802.1x voor Wifi en Ethernet. 100 computers, helft MacOS (JamF) 40 man personeel en dan alle studenten.
Plus onderhoud van een 10tal licentieservers voor de rest van de wereld.

Ook bij huidige werkgever werk ik volledig zelfstandig alleen daar heb ik geen vangnet/ruggenspraak.
Moet ik dus echt alles zelf regelen. Ben daarnaast docent op dezelfde school(HBO) en geef ik les zo'n 12-18 uur per week.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:30

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Voor dit soort vragen moet je idd zijn in het door @Microkid hierboven aangehaalde topic. Daarom gaat deze op slot.

Note to self: being good is often more important than being right.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True