Toon posts:

PC valt soms uit bij starten van games [Voeding?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

ik heb soms een probleem waar mijn pc soms uitvalt bij het starten van games, dit is niet altijd het geval, misschien 3 of 4x per weekl.

Mijn pc is als volgt

AMD Ryzen 7 3700X
MSI B450M Mortar
2x 16GB DDR4 3200MT/s
MSI RTX 2080 Trio

Voeding is een Seasonic M12II Evo Bronze 620W (4 jaar oud)

Zou dit een voeding probleem kunnen zijn? misschien is het te weinig voor een RTX 2080?

De PC Onderdelen zijn een paar maanden oud.
Ik heb windows ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1cmLMoY.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2019 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Ongeacht of de voeding de oorzaak is zou ik deze sws adviseren te vervangen. Het is een voeding met een enorm oud intern design ontwikkeld voor systemen van 12 jaar geleden die een hoog idle verbruik hadden. Daar kon het oude groepsgeregelde interne design goed mee omgaan, niet met de lage idle loads van moderne systemen en al helemaal niet met de snel wisselend piekvermogen die recente videokaarten vragen. Daarbij zijn de beveiligingen in de voeding ronduit slecht.
Je hebt een high-end systeem, stop daar een high-end voeding in. Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11, dat soort voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:58:
Ongeacht of de voeding de oorzaak is zou ik deze sws adviseren te vervangen. Het is een voeding met een enorm oud intern design ontwikkeld voor systemen van 12 jaar geleden die een hoog idle verbruik hadden. Daar kon het oude groepsgeregelde interne design goed mee omgaan, niet met de lage idle loads van moderne systemen en al helemaal niet met de snel wisselend piekvermogen die recente videokaarten vragen. Daarbij zijn de beveiligingen in de voeding ronduit slecht.
Je hebt een high-end systeem, stop daar een high-end voeding in. Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11, dat soort voedingen.
Dankje voor je reactie
Ik heb zojuist de Corsair RM750x (2018) besteld,
eens kijken of dit de problemen doet verhelpen, zo niet kijken we verder

Edit:
Voeding geinstalleerd, Alles lijkt weer normaal te zijn.
Het opstarten van mijn pc lijkt ook iets sneller te gaan, en in windows zijn de Mhz van de cpu meer flexibeler

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 15:24 ]