Usb-hub continue op stroom?

Pagina: 1
Acties:

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb een usb-hub waar geen aan en uit knop op zit. deze is continue aangesloten met een ac power adapter. mijn vraag is of deze op standby draait zodra ik niks erop aansluit? of dat hij gewoon continue (veel) stroom vreet zo?

ik heb hem aan de tv gehangen. dus ik vraag me af als de tv uit gaat, of de hub dan ook uitgaat? ik zie wel continue een rood lichtje branden in de hub.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 21-11-2019 16:25 ]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Het zal wel stroom vragen. Hoeveel kan je in de handleiding vinden. En anders zal je dit moeten meten.

• Farabi
  • Niet online
corporalnl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:28:
Het zal wel stroom vragen. Hoeveel kan je in de handleiding vinden. En anders zal je dit moeten meten.
dat het een beetje stroom vreet vind ik niet zo erg, maar hij moet niet het maximale verbruiken haha.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
Een hub zelf verbruikt niet het maximale, dat doet de apparatuur die eraan hangt.
De ac adapter is dan ook niet zozeer nodig voor de hub, als wel het feit dat er 3 of meer apparaten stroom vragen, en dit meer kan zijn dan de pc kan/wil leveren via deze usb poort.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij verbruikt een klein beetje om zijn eigen hardware van stroom te voorzien. Het maximale verbruik is als je er apparaten aan gaat hangen. Je gaat dus niet 1A per poort verbruiken als er geen apparaten aan hangen.

• Farabi
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:35:
Een hub zelf verbruikt niet het maximale, dat doet de apparatuur die eraan hangt.
De ac adapter is dan ook niet zozeer nodig voor de hub, als wel het feit dat er 3 of meer apparaten stroom vragen, en dit meer kan zijn dan de pc kan/wil leveren via deze usb poort.
zonder de power adapter krijg ik helaas geen 2TB hdd 2,5inch werkend op mijn tv.
kluyze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:37:
Hij verbruikt een klein beetje om zijn eigen hardware van stroom te voorzien. Het maximale verbruik is als je er apparaten aan gaat hangen. Je gaat dus niet 1A per poort verbruiken als er geen apparaten aan hangen.
thnx, dat dach ik al.

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 21-11-2019 16:38 ]

• 99ruud99
Dat dus, let wel op dat niet alle externe harde schijven uitschakelen wanneer een tv op stand by gaat.
Wat je nog zou kunnen doen is een stekkerdoos met schakelaar tussen tv en stopcontact. Hier doe je dan ook de usb-hub en alle andere elektronica in. Knopje op uit, weet je zeker dat hij geen sluipstroom meer verbruikt. (Of, als je lui bent, eentje met afstandsbediening).

• Farabi
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:39:
Dat dus, let wel op dat niet alle externe harde schijven uitschakelen wanneer een tv op stand by gaat.
Wat je nog zou kunnen doen is een stekkerdoos met schakelaar tussen tv en stopcontact. Hier doe je dan ook de usb-hub en alle andere elektronica in. Knopje op uit, weet je zeker dat hij geen sluipstroom meer verbruikt. (Of, als je lui bent, eentje met afstandsbediening).
klopt, het lichtje blijft wel branden van hdd, maar hij draait niet als de tv uit staat.

• 99ruud99
Dus, zoals rest ook al zei, meten is weten :) . Voor rest valt er helaas weinig zinnigs over te zeggen, behalve stekker eruit / knop om is sowieso uit :P .

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je kent toch wel iemand met een verbuiksmeter? Meten is weten.

• Farabi
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:49:
Je kent toch wel iemand met een verbuiksmeter? Meten is weten.
nee :P ik heb de apparatuur er niet voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 21-11-2019 16:51 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Nou ja, apparatuur is al een groot woord voor bijvoorbeeld dit ding van anderhalf tientje
https://www.conrad.nl/p/v...h=1&vat=true&insert_kz=8J
Als je verder zoekt vind je ze nog goedkoper denk ik
Pagina: 1