Ik zit al 2 uur te ploeteren op een (ogenschijnlijk) simpel stukje code, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een table gemaakt in C#. De cellen hebben allemaal een unieke ID. Ik wil graag het cellcontrol opvragen aan de hand van de ID. Ik weet vooraf niet hoeveel rijen ik heb en hoeveel cellen er in die rijen zitten, dus ik heb een recursive function gemaakt als volgt:
Ik roep de code aanvouding aan middels:
Echter, ondanks dat ik zie dat hij een control vindt (en stopt), returnt hij elke keer null...
Zoals je in de code ziet, heb ik ook al geprobeerd een variable te vullen en deze dan te returnen. Helaas, hetzelfde probleem.
Volgens mij zie ik iets heel basics over het hoofd of ik denk gewoon volledig verkeerd.
Iemand enig idee?
Ik heb een table gemaakt in C#. De cellen hebben allemaal een unieke ID. Ik wil graag het cellcontrol opvragen aan de hand van de ID. Ik weet vooraf niet hoeveel rijen ik heb en hoeveel cellen er in die rijen zitten, dus ik heb een recursive function gemaakt als volgt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| public Control findControl(Control parent, string searchID) { if (parent.ID == searchID) return parent; Control newControl = null; foreach(Control c in parent.Controls) { if (c.ID == searchID) { //newControl = c; //return newcontrol; return c; } else { findControl(c, searchID); } } return newControl; } |
Ik roep de code aanvouding aan middels:
C#:
1
| var tempControl = findControl(layoutTable, "cell-9"); |
Echter, ondanks dat ik zie dat hij een control vindt (en stopt), returnt hij elke keer null...
Zoals je in de code ziet, heb ik ook al geprobeerd een variable te vullen en deze dan te returnen. Helaas, hetzelfde probleem.
Volgens mij zie ik iets heel basics over het hoofd of ik denk gewoon volledig verkeerd.
Iemand enig idee?