Vraag

• Bajoli
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik heb een tweede hands windows telefoon aangeschaft maar ik heb wel mijn oude abonnement gehouden en mijn eigen simkaart erin over laten zetten.

Nu was er een update van whatsapp. Het lukt me niet deze te updaten en ik heb nu al 4 dagen geen whatsapp meer. Foutcode: c101a006. Daarnaast kan ik niets met windows store, die weigert dienst. Hij zegt dat hij geen verbinding kan maken, maar tegelijkertijd is er wel een wifiverbinding die het doet. En ik krijg foutcode 80070057 (probleem met windows store). Ik heb al een harde reset geprobeerd en internet afgestruind. Niets lijkt te werken. Ik kan niet eens whatsapp installeren op mijn pc, want dan moet je eerst een QR-code scannen met je mobiele telefoon.

Is het mogelijk om te schakelen naar android in plaats van windows? Of kan ik dan ook problemen krijgen? Zelfs Bill Gates blijkt nu android te gebruiken las ik ergens. Ik heb trouwens geen enkel idee hoe ik android installeer op een lumia telefoon van microsoft.

Hoe los ik dit probleem op?

www.wegmethoofdpijn.nl

Alle reacties

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 19:07

kevin33

Welkom in Utopia.

Windows phone is (helaas) eindig.
Om welke Windows phone gaat het?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Telefoon op marktplaats zetten en een tweedehands android / apple toestel kopen.
Geloof me anno 2019 wil je echt geen Windows / Lumia telefoon meer.

En nee Android op de Lumia gaat niet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zie ook nieuws: WhatsApp stopt eind dit jaar met support Windows Phone en bijvoorbeeld https://www.theverge.com/...le-end-of-support-updates. Je hebt nu eenmaal een heel oud toestel gekocht wat effectief al wel drie jaar of langer geen updates meer krijgt. Op een gegeven moment stoppen app ontwikkelaars er dan ook wel mee.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:37

Punkrocker

Mostly harmless

Frostbite schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:35:
Telefoon op marktplaats zetten en een tweedehands android / apple toestel kopen.
Geloof me anno 2019 2020 wil je echt geen Windows / Lumia telefoon meer.

En nee Android op de Lumia gaat niet.
FTFY

:+

Maar inderdaad, nu nog beginnen met W10 is inderdaad niets. Had je al die tijd al een W10 dan werkt die nog prima. Maar, zoals TS al merkt: WA krijg je niet meer geïnstalleerd...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Bajoli
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-12-2023
Bedankt voor de reacties. Een vriend had nog een oude telefoon liggen. Zo zie je maar weer dat je het van je vrienden moet hebben!

Ik dacht dat microsoft een goed bedrijf was, maar als het om telefoons gaat mooi waardeloos dus.

www.wegmethoofdpijn.nl

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bajoli ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
AtleX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:36:
Zie ook nieuws: WhatsApp stopt eind dit jaar met support Windows Phone en bijvoorbeeld https://www.theverge.com/...le-end-of-support-updates. Je hebt nu eenmaal een heel oud toestel gekocht wat effectief al wel drie jaar of langer geen updates meer krijgt. Op een gegeven moment stoppen app ontwikkelaars er dan ook wel mee.
Mijn oude Lumia 650 krijgt anders gewoon nog updates. Tenminste dit was de laatste keer dat ik keek (ruim 5 maanden geleden) zo. Ik denk eerder dat TS een smartphone met Windows Phone 8 gekocht heeft. Windows Phone 8 is echt dood. Neemt trouwens niet weg dat W10M ook niet meer de moeite waard is. Overigens is het echt jammer, geen enkele telefoon van 124 euro die 3 jaar na dato nog updates krijgt.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 19:07

kevin33

Welkom in Utopia.

Bajoli schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:34:

Ik dacht dat microsoft een goed bedrijf was, maar als het om telefoons gaat mooi waardeloos dus.
Dat had je vooraf kunnen weten.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb vanuit mijn werk een Lumia gehad (om te proberen) en sommige zaken gingen prima maar de app store bestaat uit zo weinig apps dat dit geen aanrader is.

Na de upgrade naar Windows Phone 10 kreeg ik alleen maar meer problemen. Viel het scherm uit tijdens het bellen dat ik na al die problemen het toestel leeg heb gemaakt en zelf een Android Google/LG Nexus 5X heb gekocht.

Het toestel heb ik netjes ingeleverd en een zeer negatief advies erbij gegeven. Mijn collega had ook een Lumia en had dezelfde problemen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bajoli schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:34:
Bedankt voor de reacties. Een vriend had nog een oude telefoon liggen. Zo zie je maar weer dat je het van je vrienden moet hebben!

Het is natuurlijk makkelijk om Microsoft te bashen, maar je moet hier toch echt de hand in eigen boezem steken. Met maar een heel klein beetje onderzoek had je kunnen weten dat Windows Phone/Mobile al een redelijke tijd einde oefening is.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foutcode lijkt erop dat Microsoft eerder de stekker eruit heeft getrokken dan afgesproken (het is nog geen 12 december). Behoorlijk kak als je het mij vraagt, er zijn immers best nog wat apps in de Store, en als je die er nog op kunt zetten is alles nog best aardig bruikbaar. Toch maar eens bellen volgende week. Dan blijft als enige optie over door W10 op je telefoon te zetten. Die is via een truc ook op niet ondersteunde toestellen te installeren, zoals de 920 en de 1020.
Pagina: 1