iPhone geoptimaliseerd opladen

Pagina: 1
Acties:

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Mensen,

Er is een nieuwe functie in iOS 13 die er voor zorgt dat als je 's nachts je iPhone oplaadt, hij niet verder gaat dan 80% en pas net voor je wakker wordt laadt ie door tot 100%.

Nu snap ik alleen niet hoe je iPhone op 80% kan blijven? Communiceert hij dan met de oplader van 'geef mij even geen stroom meer'?? En waarom is het dan zo slecht om tot 100% op te laden/blijven?

Zelf blijf ik eigenlijk altijd tussen de 40 en 80%. Als ik ga pitten zet ik mijn iPhone zelfs uit en laad nooit 's nachts op. Nu vraag ik mij af, als je perongeluk boven de 90% komt, kun je dan beter gelijk de stekker uit halen of dan toch maar naar 100% opladen? Gevoelsmatig als ik op 94% zit heb ik het idee dat ik dan beter helemaal naar 100% kan.

Hoe denken jullie hier over?

Let me share my screen...

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ik laad mijn iPhone op werk op zodat ik altijd kan bellen ( handsfree via bluetooth ) en de GPS kan gebruiken als ik naar huis toe rijd. Als ik naar bed ga leg ik hem ook altijd aan de oplader en 's ochtends haal ik hem eraf, dan is die 100%

Kortom mijn mobiel is altijd aan. Ik heb nergens last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 21-11-2019 13:11 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Agent47 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:10:
Ik laad mijn iPhone op werk op zodat ik altijd kan bellen ( handsfree via bluetooth ) en de GPS kan gebruiken als ik naar huis toe rijd. Als ik naar bed ga leg ik hem ook altijd aan de oplader en 's ochtends haal ik hem eraf, dan is die 100%

Kortom mijn mobiel is altijd aan. Ik heb nergens last van.
Dit is eigenlijk niet goed voor je batterij! Onder de 30% is slecht. Alleen vraag ik me dus af hoe slecht boven de 80% opladen is.

Let me share my screen...

• garriej
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

Ik laad m'n iphones altijd gewoon snachts op en eventueel als ze leeg zijn. Dat ie het na 4 jaar niet meer de hele dag red; tsja dan is het toch wel tijd voor een nieuwe.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Aviv1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:13:
[...]

Dit is eigenlijk niet goed voor je batterij! Onder de 30% is slecht. Alleen vraag ik me dus af hoe slecht boven de 80% opladen is.
Dat is mijn risico dan. Ik heb er nog nooit last van gehad bij alle Iphones die ik heb gehad O-)

• Agent47
  • Nu online

Agent47

garriej schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:15:
Ik laad m'n iphones altijd gewoon snachts op en eventueel als ze leeg zijn. Dat ie het na 4 jaar niet meer de hele dag red; tsja dan is het toch wel tijd voor een nieuwe.
Ja dit dus.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik laad mijn telefoon ook gewoon altijd tot 100%. Misschien slijt hij dan sneller waardoor hij na twee jaar nog maar 80% van z'n capaciteit heeft. Als ik me aan die oplaaddiscipline zou houden is die al vanaf het begin 80%. Misschien is de capaciteit na twee jaar dan nog 95% maar die heb ik dan nooit volledig benut.

[edit]
Mijn telefoon ligt 's nachts bijna nooit aan de lader. Ik laad in de auto of als ik aan het werk ben. Of gewoon wanneer hij meer dan de helft leeg is, maar ook dat komt niet vaak voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 21-11-2019 13:30 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Agent47 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:16:
[...]

Dat is mijn risico dan. Ik heb er nog nooit last van gehad bij alle Iphones die ik heb gehad O-)
Volgens mij is het risico beperkt.

Mijn telefoon gaat 's nachts aan de lader en overdag tijdens ritjes in de auto ook.

Mijn vorige iPhone (7 plus) had ondanks het bovenstaande nog 95% capaciteit over.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zolang je hem niet steeds terug op de lader smijt als er slechts 1 of 2% vanaf is komt het vaak best wel goed met de levensduur van je accu. :) Niet onder de 20% laten vallen en tussendoor niet hoger dan 80% laden is wel beter voor je accu, maar of het echt een wereld van verschil maakt vraag ik me ook af. Deze functie kan denk ik juist aardig helpen bij het voorkomen van dat steeds opnieuw kleine beetje bijladen tot de 100%, dat is funest.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Snap niet dat mensen zo paniekerig omgaan met die Battery Health. het is een gebruiksproduct, laadt 'm gewoon op als hij (bijna) leeg is, haal 'm van de lader zodra hij vol zit en gebruik hem wanneer je 'm nodig hebt.

Ik heb twee iPhones, een privé iPhone 8 (2 jaar oud) en een iPhone SE (3+ jaar oud)

De iPhone 8 gebruik ik veel en leg ik elke nacht naast m'n bed aan de lader
de iPhone SE gebruik ik minder, alleen bellen overdag, en af en toe een mailtje checken/tikken. laad deze elk weekend helemaal vol, en doordeweeks volstaat het meestal om 'm in de auto aan de USB te hebben (ook voor muziek)

iPhone 8 heeft na 2 jaar een battery health van 90%
iPhone SE heeft na 3+ jaar een battery health van 95%

Kijk er nooit naar, merk geen verschil en let er nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13
Eindelijk! Op laptops zit al jaren een functie om de batterij nooit verder dan 80% op te laden!
Lithium ion accu's slijten van volledig opgeladen zijn dus hoe minder lang je telefoon boven de 80% zit hoe beter. Omdat volledig opladen meestal maar 2u duurt en je ca. 8 uur slaapt zou dat betekenen dat je telefoon voor niets 25% van de tijd op 100% lading zit.
En hoe dat werkt: de telefoon stopt gewoon met laden, daar is geen communicatie voor nodig
Pagina: 1