Intel 3000 HD Integrated graphics trager met Win10 tov Win7

Pagina: 1
Acties:

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ben sinds een tijdje overgestapt van Windows 7 naar Windows 10, maar wat ik merk is dat Windows 10 wat zwaar aanvoelt ten opzichte van Windows 7.

Voornamelijk als ik met mijn audioprogramma werk en bijvoorbeeld even switch naar een browser, dan lijkt het alsof het typen wat trager gaat. De muis voelt ook iets trager aan dan Windows 7, lijkt alsof er een kleine inputlag aanwezig is.

Waar kan dit aan liggen? Kan ik dit verhelpen door een dedicated videokaart erin te stoppen of maakt het voor 2D niets uit?

cpu: Intel Core i5 2500k 3.3ghz
mem: Corsair 16GB DDR3
board: Asus P8Z77-V
ssd: Samsung 860 Evo

Soundcloud

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:48

Dhrax

Prog Lord

Dit heeft inderdaad niks met je GPU te maken maar meer met de algemene rekenkracht van je PC.
Jou setup is daarintegen wel ruim voldoende om (normaliter) soepel te kunnen werken.

Tussen DAW's zit natuurlijk ook nogal wat verschil. Audacity gebruikt bijvoorbeeld minder resources dan Cubase. Maar dan nog, dat zou met deze specs niet voor problemen moeten zorgen.

Lastig om op basis vand deze info iets concreets te kunnen melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

De Intel HD 3000 is een uitzonderlijke IGP. Bij de introductie van Windows 10 kon je niet upgraden omdat de driver niet ondersteund werd, stabiel zijn ze nooit 100% geworden.

Als je ergens een kaart kan lenen (die van dit decennium is bij voorkeur) kan je bepalen of het beter gaat.
Als je processor de beperkende factor gaat worden kan je die altijd iets overklokken. Heb zelf een paar jaar een 2500K gehad en die deed 4.7GHz op lucht rond de 1.3v.

I reject your reality and substitute my own