Op woensdag 01 augustus 2001 13:33 schreef Metzie het volgende:
De kwaliteit van cd-romspelers gaat tegenwoordig snel achteruit.
Ik heb gelukkig een plextor 32x reader en de 12x10x32 writer beiden scsi.
Ik doe ongeveer 5 a 6 minuten over om 2 volle cd's tegelijkertijd naar harddisk te kopieeren (hdd is 7200rpm ide) SCSI is toch gewoon DE oplossing als je snelle datatransfer wilt hebben

Ja, over die Plex 12/10/32A ben ik toch ook meer dan tevreden. Ik was eerst ook een SCSI freak, met m'n Ultraplex en Yamaha CDR400, maar de IDE versie van de 12/10/32A is ook echt een goede recorder hoor. En zoveel CPU power vreet dat ding niet, want ik heb 'm nu in m'n P166 zitten. Hij brandt zonder dat de BurnProof in moet grijpen.
Maar die Aopen dingen, sinds ik m'n Ultraplex heb gekocht (3 jaar geleden) hoef ik die goedkope IDE cdrom spelers niet meer. Maareh, TEAC schijnt best goede IDE cdrom spelers te maken.
(klein beetje offtopic, op mijn vroegere P2 450 had ik eens gekeken wat het systeem maximaal kon, met 192 Mb ram en Win2k. Er zaten 3 hd's in, 2 x 7200 RPM IDE en 1 x UW SCSI 7200 RPM. Ik kon m'n Yamaha en een Plextor 8/4/32A tegelijk laten branden en dan m'n Ultraplex nog een image laten maken..

Wel alles op aparte schijven, dat wel)