Toon posts:

Aopen vs Plextor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een divx-je van mijn Aopen dvd-rom drive (40* 12*) naar mijn HD kopieer dan duurt het bijna een half uur. Doe ik dit via mijn plextor brander (12*10*32*)dan duurt dit niet meer dan 10 minuten. Ra ra hoe kan dit ?? O ja, DMA staat aan.

configuratie:

IDE 1: Aopen

IDE 2: plextor + Zip100

Hd's zitten aan Raid poorten

Verwijderd

Nou, die plextor zal wel SCSI zijn, dat is minder processor afhankelijk, dus zal daarom wel sneller werken

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Op woensdag 01 augustus 2001 12:27 schreef Jaromir het volgende:
Nou, die plextor zal wel SCSI zijn, dat is minder processor afhankelijk, dus zal daarom wel sneller werken
Beter lezen!

Firmware op je Aopen updaten?

Houdoe

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Hoeft niet, kan de 12/10/32A zijn (is het ook, anders moet je wel lomp zijn om de IDE kabel in de SCSI versie te krijgen :)). Tsja, ik heb zelf ook die Plextor 12/10/32A, een Aopen 48x en een SCSI Plextor Ultraplex 32x. De Ultraplex is de snelste, daarna de 12/10/32A en daarna de Aopen koffiemolen. Het enige wat die Aopen kan is herrie schoppen en beetje veel up- en downspinnen.

Zal met de dvd spelers vrees ik niet veel anders zijn. Kan je uberhaupt wel met die Aopen on the fly kopieren, of houdt ie dat niet bij ?? Mijn Aopen zit in 2e systeem, waar ik een low budget cdrom speler voor nodig had. En low budget is het zeker, voor mij geen koffiemolens meer. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het eerste cd'tje er door naar buiten vliegt.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 00:20

Metzie

Nyaano !

De kwaliteit van cd-romspelers gaat tegenwoordig snel achteruit.
Ik heb gelukkig een plextor 32x reader en de 12x10x32 writer beiden scsi.

Ik doe ongeveer 5 a 6 minuten over om 2 volle cd's tegelijkertijd naar harddisk te kopieeren (hdd is 7200rpm ide) SCSI is toch gewoon DE oplossing als je snelle datatransfer wilt hebben :9

Over jouw probleem: Koop een andere cd-romspeler, liefst scsi, anders zou ik zo'n kenwood true-x speler nemen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Kan inderdaad niet on the fly kopieeren zonder dat burnproof staat aangevinkt.
Wat een brak ding is die Aopen dvd-rom. maakt ook nog flink kabaal!!!!

Ik ga een cd-rom kopen, iemand suggesties ? Moet wel IDE zijn, heb geen zin om een scsi-kaart erbij toe moeten aanschaffen.

greetz

Verwijderd

Topicstarter
Hadden die kenwoods niet een hoge return rate ?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 00:20

Metzie

Nyaano !

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op woensdag 01 augustus 2001 13:33 schreef Metzie het volgende:
De kwaliteit van cd-romspelers gaat tegenwoordig snel achteruit.
Ik heb gelukkig een plextor 32x reader en de 12x10x32 writer beiden scsi.

Ik doe ongeveer 5 a 6 minuten over om 2 volle cd's tegelijkertijd naar harddisk te kopieeren (hdd is 7200rpm ide) SCSI is toch gewoon DE oplossing als je snelle datatransfer wilt hebben :9
Ja, over die Plex 12/10/32A ben ik toch ook meer dan tevreden. Ik was eerst ook een SCSI freak, met m'n Ultraplex en Yamaha CDR400, maar de IDE versie van de 12/10/32A is ook echt een goede recorder hoor. En zoveel CPU power vreet dat ding niet, want ik heb 'm nu in m'n P166 zitten. Hij brandt zonder dat de BurnProof in moet grijpen.

Maar die Aopen dingen, sinds ik m'n Ultraplex heb gekocht (3 jaar geleden) hoef ik die goedkope IDE cdrom spelers niet meer. Maareh, TEAC schijnt best goede IDE cdrom spelers te maken.

(klein beetje offtopic, op mijn vroegere P2 450 had ik eens gekeken wat het systeem maximaal kon, met 192 Mb ram en Win2k. Er zaten 3 hd's in, 2 x 7200 RPM IDE en 1 x UW SCSI 7200 RPM. Ik kon m'n Yamaha en een Plextor 8/4/32A tegelijk laten branden en dan m'n Ultraplex nog een image laten maken.. :) Wel alles op aparte schijven, dat wel)
Pagina: 1