Waterpolo - A way of life Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Gezien dat er ooit 1 topic ( Waterpolo) is gemaakt over waterpolo in 2004 door @Brons, waarbij de laatste reactie uit 2006 is, wil ik de sport een nieuw leven inblazen op Tweakers. Gezien het feit dat hier op Tweakers wat (oud)spelers zijn, waarom niet ;)

Wat is waterpolo
Waterpolo is de 'watervariant' van handbal en/of rugby. Het is een teamsport die je voornamelijk zwemmend moet uitoefenen. Vaak gekenmerkt als een ruige sport, gaat het vooral om snelheid, kracht, behendigheid en teambelang. Conditie is tevens erg handig om te hebben. Je bent altijd in beweging, zonder te zwemmen of 'waterpolobenen' te doen verzuip je ;). Waar nog steeds vragen over gesteld worden, zijn de 'wordt je wel eens in je kruis gepakt?'. Het antwoord is dat het amper voorkomt. Persoonlijk heb ik dat 1 keer meegemaakt in 20 jaar.

Wat heb je er voor nodig in het water
Ten eerste goed badwater ;) Liefst niet te warm en geen plek om te kunnen staan. Daarnaast speel je de sport met 7 man per team uitgebreid met maximaal 7 wissels op de kant. Je mag continu doorwisselen, wel volgens het reglement.

Daarnaast een goede bal met degelijke grip. Een waterpolobal verliest zijn grip na ongeveer een jaar, twee jaar intensief gebruik. De ballen kosten ongeveer tussen de 30 en 50 euro per stuk.

Zwemkleding. Voor de dames een badpak, voor de heren een speedo. Voor de fanatici onder ons kan je ook een deels latex badpak of speedo erover trekken om de kans op een gescheurde zwembroek te vermijden. Ook hoort hier de befaamde cap bij. Een cap wordt gebruikt voor bescherming van de oren en als herkenning van het spelende team + nummer. We hebben thuis (wit) en uit (blauw, mag ook afwijken in overleg).

Wat heb je er nodig op de kant
Laten we beginnen met het materiaal. Een wedstrijd kan alleen gespeeld worden met twee doelen die of opgehangen worden of worden geplaatst aan drijvers. Bij baden waar het doel op de kant wordt gemonteerd hangt vaak een groot gespannen net. Bij grotere baden heb je ook lijnen nodig voor om zo het speelveld te creëren. Het bad is 25m lang en vaak 6 tot 8 banen breed. Daar zit nog wel eens een verschil in. Daarnaast hebben we diverse pionnen nodig. We werken met afstanden tot het doel, dus een 2m, 5m, 6m en de 'middenlijn'. Deze pionnen hebben allemaal een andere kleur om het onderscheid erin te houden.

Maar naast het materiaal hebben we ook mensen aan de kant nodig, iemand moet toch de jury zijn. Er zijn 3 mensen nodig om de jurytafel te bedienen (voor o13 teams en lager wordt er niet gespeeld met 30 seconden, dan is 2 afdoende). 1 iemand voor de bediening van het wedstrijdbord en administratie, 1 iemand die de tijdwaarneming doet en 1 iemand voor de 30/20 seconden. Ook hebben we 1 of 2 scheidsrechters aan de kant staan. Elk team mag tevens een coach en assistent aanstellen.

Regels
Om de sport aantrekkelijker te maken heeft de FINA besloten om nieuwe regels te creëren. Voor de start van elk seizoen zal de KNZB deze mededelen. De huidige spelregels zijn hier te vinden: Klik.
Bekende termen:
U20 (aka p'tje) - Persoonlijke fout met tijdelijke uitsluiting
UMV - Uizondering met vervanging (opgelegd door scheidsrechter)
UMV/4 - Uitzondering voor 4 minuten met vervanging (opgelegd door scheidsrechter na niet toelaatbare actie)

Verenigingen
Het aantal verenigingen in het land is, tot velen tot verbazing, behoorlijk aanwezig. Bijna elk binnenzwembad met wedstrijdbad heeft wel een vereniging.

Omdat het er best veel zijn, heeft de KNZB een mooi lijstje gemaakt: https://www.knzb.nl/knzb/verenigingen/

Enkele verenigingen:
UZSC
Polar Bears
Het Ravijn
GZC Donk
Het Y
De IJsselmeeuwen
Steenwijk '34
Orca
Neptunus

Daarnaast hebben we uiteraard een Oranje damesteam en herenteam. Sinds de Olympische spelen van een aantal jaar terug en de gouden medaille van de dames, is de interesse in de sport weer helemaal terug.

Opmerkingen over de startpost mogen altijd aangedragen worden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 14:58
Hee, Waterpolo-topic. Direct een plusje :)

UZV bestaat trouwens niet meer. Die mag uit de startpost :). Das tegenwoordig UMV/4.

Zelf speelzaam in een kwaliteitkwantiteitsteam in Zoetermeer. 't zit ver onder mijn niveau, maar het is gezellig en ik heb teveel andere dingen aan mijn hoofd voor hogerop. Verder fluit ik ook nog elk weekend als..Yb? Yc? Geen idee :p

[ Voor 48% gewijzigd door Nat-Water op 21-11-2019 11:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:18:
Hee, Waterpolo-topic. Direct een plusje :)

UZV bestaat trouwens niet meer. Die mag uit de startpost :). Das tegenwoordig UMV/4.
Zo zie je maar weer dat het wel eens vastroest ;)
Net zo lastig als de nieuwe 6m die erbij is gekomen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 10:25
Leuk! Ik verbaasde me er al over dat ik waterpolo zag staan in de tracker...

Ook hier, al een jaartje of 20 waterpolo. Tegenwoordig geen competitie meer, maar bal een avondje mee op de training en verder jeugdtrainer.

En verder heb je natuurlijk nog de Strafworp, UMV/S. En nog meer nieuwe wazige regels als de flying substute (mits je zwembad het toelaat)..

prutsert

• Nat-Water
Outerspace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:21:
[...]

Zo zie je maar weer dat het wel eens vastroest ;)
Net zo lastig als de nieuwe 6m die erbij is gekomen.
Da's minder moeilijk dan je denkt. De 5 van vorig jaar is nu de 6. Enige waarvoor de 5 gebruikt wordt is een strafworp.

..die met de verandering van regels dit jaar om de haverklap gegeven worden. Ik snap dat de doelstelling was het spel sneller te maken, maar nu met meerdere strafworpen per wedstrijd ligt het spel juist vaker stil.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Nat-Water schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:24:
[...]

Da's minder moeilijk dan je denkt. De 5 van vorig jaar is nu de 6. Enige waarvoor de 5 gebruikt wordt is een strafworp.

..die met de verandering van regels dit jaar om de haverklap gegeven worden. Ik snap dat de doelstelling was het spel sneller te maken, maar nu met meerdere strafworpen per wedstrijd ligt het spel juist vaker stil.
Dat van de 6m vind ik ook vrij omslachtig zelfde als het hinderen tijdens het zwemmend ingaan van de 6m nu. Voor mijn gevoel begint het contactgedeelte van de sport een beetje te verdwijnen. Ben zelf een midvoor en dus een beetje hangen en trekken hoort er wel bij vind ik en dat gaat er nu een beetje uit wat ik wel jammer vind.

Verder erg leuk dat er nu een Waterpolo topic is! Voor mij het eerste seizoen in 13 jaar dat ik geen competitie speel (speel vanaf mijn 10de) en begin het eigenlijk wel te missen.

Hiervoor 2de en 3de klasse bond gespeeld in het zuiden van het land en zit er aan te denken weer terug te gaan

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• esch
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De lastigste verandering vind ik nog wel het nemen van een vrije worp. Vooral omdat het haast per scheidsrechter verschilt of hij/zij daarvoor fluit of niet.

Na een overtreding moet de speler tegenwoordig de bal direct plaatsen (of indien buiten de zes, direct schieten) of opwippen. Dit wordt helaas nog niet consequent gehandhaafd.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
esch schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:33:
De lastigste verandering vind ik nog wel het nemen van een vrije worp. Vooral omdat het haast per scheidsrechter verschilt of hij/zij daarvoor fluit of niet.

Na een overtreding moet de speler tegenwoordig de bal direct plaatsen (of indien buiten de zes, direct schieten) of opwippen. Dit wordt helaas nog niet consequent gehandhaafd.
Mee eens. Ik zie dat men nog twijfelt tussen oude en nieuwe stijl. Het lastige is de inconsistentie daarin. Daarom dat we van te voren ruimschoots aanwezig zijn om de scheids te analyseren.

• esch
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:06:
[...]

Mee eens. Ik zie dat men nog twijfelt tussen oude en nieuwe stijl. Het lastige is de inconsistentie daarin. Daarom dat we van te voren ruimschoots aanwezig zijn om de scheids te analyseren.
Helaas krijgen wij altijd "verse" scheidsrechters. Onze assistent-coach noteert daarom vanaf dit seizoen behalve de eigenschappen van de tegenstander ook de eigenaardigheden van de scheidsrechter. Een volgende keer hoeven we dan niet meer uit ons geheugen te putten, maar kunnen we e.e.a. terugzoeken. Natuurlijk (ver)leren scheidsrechters gedurende het seizoen, maar dan hebben we iets van een houvast.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
Ook waterpoloer en oud-scheidsrechter hier (twee jaar geleden gestopt met fluiten) :). Leuke TS. Staan nog wel wat foutjes in:

@Outerspace
UMV - Uizondering met vervanging (na 3x u20 of opgelegd door scheidsrechter)
Dit is niet correct. Een UMV is een aparte straf. 3x U20 is geen UMV. 3xU20 is gewoon jammer maar helaas. Je mag niet meer meespelen. Je dient je cap ook op te houden en op de wisselbank plaats te nemen. Sterker nog, het weglopen met 3xU20 is minachting en dient bestraft te worden met... een UMV... :P

Bij een UMV dien je de zwemzaal inclusief tribune te verlaten en wordt het spel pas voortgezet zodra dat gebeurd is.

UMV wordt gegeven voor (bijvoorbeeld):
- Gebrek aan eerbied voor scheidsrechter of official
- Storen bij het nemen van een strafworp
- Wangedrag
- Aanhoudend foutief spel

UMV/4 wordt gegeven voor grof optreden (waaronder slaan/trappen met de bedoeling letsel toe te brengen). UMV/4 wordt altijd gecombineerd met een strafworp voor de tegenpartij als de UVM/4 gegeven wordt tijdens het spel (dus niet tijdens time-out, herbegin of rustperiode).

UNOX: The worst operating system

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Fixed @Korvaag :) Ik ga niet het hele reglement in de TS zetten, dus ik kort het af. Inhoudelijk heb ook de regels van de KNZB toegevoegd.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe w official cursus gaat verlopen. Zeker de sprong naar scheidsrechter wordt makkelijker gemaakt. Is ook wel nodig, ik zie steeds meer scheidsrechters afhaken.

• Nat-Water
Outerspace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:54:
Fixed @Korvaag :) Ik ga niet het hele reglement in de TS zetten, dus ik kort het af. Inhoudelijk heb ook de regels van de KNZB toegevoegd.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe w official cursus gaat verlopen. Zeker de sprong naar scheidsrechter wordt makkelijker gemaakt. Is ook wel nodig, ik zie steeds meer scheidsrechters afhaken.
Tja. Ik hoor juist dat door die stap minder mensen willen gaan tafelen. Dus of het echt een verbetering is..
Het scheidsrechterstekort is inderdaad wel absurd. Ik sta helaas vaak alleen door of no-shows, of te late afmeldingen, etc. En ook gewoon domweg heel vaak ingeroosterd omdat de poule zo klein is.

Als ik dan naar mijn eigen vereniging kijk is het ook niet zo gek. Je moet minstens 1 volledige scheids hebben per team. Dat redden we bij lange na niet. Sommige teams laten het -helaas - gewoon afweten

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 21-11-2019 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Ik ben zelf afgehaakt op het inplannen. Een maand van tevoren je beschikbaarheid opgeven. 2 weken van tevoren horen dat je moet fluiten in (zeg) Haarlem (vanuit Utrecht) en dan 2 wedstrijden en met een beetje ongeluk nog een andere wedstrijd ertussen.

Hiermee wil ik overigens de inplanners niets kwalijk nemen. Die moeten het ook maar doen met wat ze hebben, maar het was voor mij niet meer te doen.

Mijn toppunt was: 13:00 fluiten in Amersfoort, drie wedstrijden met 1 ertussen (dus dat in totaal al 3 uur). Dat liep ook nog eens uit en daarna moest ik einde middag zelf spelen in ehh.. een ander zwembad ver weg. Ik was van 11:30 - 20:00 van huis. Dat was het moment dat ik gemaild heb: jongens, sorry, maar ik stop ermee.
Outerspace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:54:
Snap ik, maar ik dacht: ik leg het verschil even uit omdat het foutief in de TS stond :) Wie weet was het onbekend bij je. Dan staat het ook weer zo stom als ik alleen zeg: DAT IS FOUT DOEI.

[ Voor 23% gewijzigd door Korvaag op 21-11-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Korvaag schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:54:
Ik ben zelf afgehaakt op het inplannen. Een maand van tevoren je beschikbaarheid opgeven. 2 weken van tevoren horen dat je moet fluiten in (zeg) Haarlem (vanuit Utrecht) en dan 2 wedstrijden en met een beetje ongeluk nog een andere wedstrijd ertussen.

Hiermee wil ik overigens de inplanners niets kwalijk nemen. Die moeten het ook maar doen met wat ze hebben, maar het was voor mij niet meer te doen.

Mijn toppunt was: 13:00 fluiten in Amersfoort, drie wedstrijden met 1 ertussen (dus dat in totaal al 3 uur). Dat liep ook nog eens uit en daarna moest ik einde middag zelf spelen in ehh.. een ander zwembad ver weg. Ik was van 11:30 - 20:00 van huis. Dat was het moment dat ik gemaild heb: jongens, sorry, maar ik stop ermee.

[...]

Snap ik, maar ik dacht: ik leg het verschil even uit omdat het foutief in de TS stond :) Wie weet was het onbekend bij je. Dan staat het ook weer zo stom als ik alleen zeg: DAT IS FOUT DOEI.
Had je zelf niet de mogelijkheid om je wensen vooraf die te geven? Of is het na de planning gewoon roeien met de riemen die je hebt? Dat maakt het minder interessant voor startende scheidsrechters. Die wil je het liefst laten fluiten in de buurt waar je moet spelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:50:
[...]

Had je zelf niet de mogelijkheid om je wensen vooraf die te geven? Of is het na de planning gewoon roeien met de riemen die je hebt? Dat maakt het minder interessant voor startende scheidsrechters. Die wil je het liefst laten fluiten in de buurt waar je moet spelen lijkt mij.
Je moet uiterlijk 1 maand van te voren je beschikbaarheid opgeven. Of eigenlijk, je blokkade, want je staat standaard beschikbaar. Je hoort vervolgens pas 2 weken van te voren het rooster.

Je sociale leven bijhouden wordt een stuk lastiger. Ik spreek nooit een maand van te voren af met vrienden, terwijl je dat in dit geval wel zo moeten. Standaard starten scheidsrechters trouwens op Yc dacht ik, dan fluit je alleen thuis. Je zal bij de W-cursus denk ik zelfs dat niet eens halen - ik vermoed dat je Yk wordt, dan krijg je de guppies :)

En de nood bij scheidsrechters is hoog. Vanmorgen stonden er in Regio West nog 13 wedstrijden open, waar of geen of 1 scheidsrechter aanwezig is.

Niks zo leuk als trouwens straks om 18:40 uit moeten spelen. Gevolg: je zit om 16:30 al aan je avondeten :+

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 23-11-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:50:
[...]

Wat hierboven staat. Je moet jezelf een maand van tevoren op 'niet beschikbaar' zetten. Dat is gewoon heel lang. Je kan dan wel aangeven dat je zoveel mogelijk wil fluiten waar je ook speelt, maar gezien de tekorten gaat (of iig ging) dat vaak niet goed (of je moet bijvoorbeeld zondag fluiten terwijl je zaterdag speelt, of je moet doorrijden naar een ander bad).

M'n wedstrijden kan ik nog wel omheen plannen, want die hoor je ruim van tevoren (vaak het hele seizoen), maar als een vriend van je drie weken van tevoren een verjaardag aankondigt heb je al een probleem. Zeker als je dan ziet dat je niet alleen om 20:00 moet spelen, maar daarna een wedstrijd niets hebt en dan nog twee wedstrijden moet fluiten. Zeg maar dag tegen je avond. 23:00 klaar zonder vertraging en dan nog naar huis vanaf [verzin een bad ergens].

Wil je daar (verjaardag) dan nog alsnog heen dan moet je zelf vervanging regelen. Vanuit de inplanners snap ik dat prima, maar dan moet je dus tientallen scheidsrechters gaan mailen/bellen terwijl je er geen adressen van hebt, en omdat er tekorten zijn kan dus niemand. Verhinderd zijn na opgeven beschikbaarheid en later inplannen is dus gewoon eigenlijk 'geen optie'. Vanaf 1 maand van tevoren leg je feitelijk dus al je weekeinden op slot. Wat je dus gaat doen is af en toe maar eens zaterdagen op 'niet beschikbaar' zetten om te zorgen dat je iig nog een paar zaterdagavonden hebt. Dit terwijl je nog niet eens iets hebt op die avonden, maar je weet gewoon: als je het niet doet ben je sowieso de sjaak.

Dat ging me zo tegenstaan op een gegeven moment dat ik heb besloten na 10 jaar fluiten te stoppen. Was ook van de redenen dat ik van Ya nooit in de bond (Z) heb willen komen. Moet je nog meer wedstrijden fluiten dan in Y per seizoen en er zitten ook nog andere verplichtingen aan vast. Althans: er wordt van je verwacht dat je meer doet dan alleen fluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 23-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
*O* *O* Waterpolo Topic *O* *O*

Sinds 2 jaar speel ik weer (daarvoor 5 jaar gevoetbald) begonnen op mij 12.

Wij spelen onze thuis wedstrijden helaas wel een te warm bad en 1 kant waar je kan staan.
Hoewel helaas voor mij als keeper soms wel makkelijker ;)

A.s. Zaterdag mogen we weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Maxximus schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:58:
*O* *O* Waterpolo Topic *O* *O*

Sinds 2 jaar speel ik weer (daarvoor 5 jaar gevoetbald) begonnen op mij 12.

Wij spelen onze thuis wedstrijden helaas wel een te warm bad en 1 kant waar je kan staan.
Hoewel helaas voor mij als keeper soms wel makkelijker ;)

A.s. Zaterdag mogen we weer
Ah ja, vroeger (toen ik nog in de pupillen zat) was er volgens mij in Noordwijk ook zo'n ondiep bad. Was echt 1 meter diep aan 1 kant :'). Krijg je van die aangepaste regels: Keeper mag staan, andere spelers niet. Afzetten van de bodem werd gedoogd.

En natuurlijk aangepaste goals (kan geen exacte foto's meer vinden)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cbuX1Wd.png

Die zouden niet misstaan bij een handbalwedstrijd :')
Needless to say, als je daar speelde, verloor je altijd. Thuisvoordeel was daar wat sterker aanwezig dan normaal.

Bad is inmiddels gesloopt. Gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 25-11-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
klopt idd tegenstanders klagen altijd weer als ze komen.

Maar we krijgen binnen een paar jaar ook een nieuw zwembad dus dan zal dat feestje ook over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Leuk zo'n topic. Ben zelf keeper en zit in het bestuur van onze vereniging en startgemeenschap. Ben pas op m'n 29e begonnen omdat mijn vrouw uit een polofamilie komt en ik geen tijd meer had voor de sport die ik ervoor deed. Die trainingen waren gewoon te vroeg.
Ik speel gewoon district dus het is meer voor de gezelligheid en omdat sporten gezond is, niet voor de prestaties :P
Wat betreft de nieuwe regels; vooral op bondsniveau is het nog steeds best fysiek en wordt er veel toegelaten. Ik heb niet de indruk dat de nieuwe regels heel streng worden toegepast. Alleen binnen de 5 moet je de speler met de bal niet meer van achteren aanraken, dan is het meteen een strafworp.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Aah waterpolo wat een geweldige sport, zelf 5 jaar met veel plezier gedaan. veel respect binnen de sport in mijn optiek. helaas kan ik het echter niet meer doen na een ongeluk met de brommer. heb met caps nog wel met nummer 2 erop en de eerste bal doe ik toen kreeg. Enige jammer is dat we altijd alles verloren :P maar dat kwam omdat we altijd een team hadden waar het ons niet uitmaakte of we wonnen of verloren zolang we maar lol hadden en ons best deden om goed samen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Vanavond is het weer feest, deze keer een wedstrijd in Twello. Jammer van het warme bad, dat is niet fijn spelen. Tot op heden heb ik 8 wedstrijden gespeeld en geen enkele P gekregen (muv een foutief geadministreerde P, blauw 9 kreeg een P ipv wit 9). Die nieuwe regels liggen mij wel :P

En we blijven dit seizoen in de 3e klasse district. De eerste 6 wedstrijden verloren, de laatste 4 gewonnen. Degraderen gaat waarschijnlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Zo, dit kalenderjaar zit er ook weer op w.b.t. waterpolo. Laatste training is geweest (alleen nog donderdag, maar dan zit ik aan de borrel en daarna winterstop), afgelopen weekend laatste wedstrijd is gespeeld en de laatste scheidsrechterbeurt was ook afgelopen weekend.

Afgelopen dagen ook trouwens de nieuwe W-ers begeleiding gegeven die nu ook moeten fluiten. Hoewel ik snap dat er gemor is dat er nu ook gefloten moet worden ben ik blij dat het erbij komt. Ook al hou je van de nieuwe lichting 1 'echte' scheidsrechter over dan heb je al winst. Bovendien helpt het sowieso met algehele spelregelkennis.

Zaterdag 4 januari trappen we weer af met weer eens wat anders. Beachwaterpolo. Idee kwam vanuit een vriend, en nu reizen we zaterdag af met een selectie uit het team richting Culemborg om daar mee te doen. Ik ben heel benieuwd :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Nat-Water op 18-12-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Bah, we moeten voor 20 januari 2 nieuwe scheidsrechters opgeven omdat we anders minder teams mogen inschrijven. Dat voelt niet zo goed. Oorzaak is het overlijden van een scheidsrechter en de ander is overgestapt naar een andere vereniging om te fluiten.

Wordt weer een klusje aankomende weken voor de polocommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
De dames gaan erg goed, jammer dat de heren net zijn uitgeschakeld tegen Servië. Was wel te verwachten, maar de eerste 2 padjes gingen behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
Voor de dames zal vandaag wel een "makkie" worden.
Halve finale zou ook zeker te doen moeten zijn. En dan mogelijk weer tegen Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Penalties :X
Ik hoop op het beste. Gelukkig hebben we een goede keeper en een aantal goede schutters.

Jammer. De Russinnen schoten ze er beter in.
Op naar plaats 3.

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 23-01-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
En, hebben jullie ook nog op een bepaalde manier getraind? Zelf alleen de arm / schouderspieren met drukken, stoten, en met elastiek mijn schouder soepel houden. Dit seizoen is ten einde, Moby Dick toernooi gaat niet door :/... En toch hoop ik dat de KNZB en de zwembranche de baden snel weer open gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Schopje

Nee, bij ons liggen de trainingen er nog steeds uit. De kinderen trainen nu weer, buiten op het grasveld. Maar de baden zijn deze week nog dicht. Volgende week gaat het 1e bad open, en wanneer het 2e open gaat - geen idee. Laat staan in welke mate.

Het kwam voor mij wel prima uit eigenlijk, want ik was tegelijkertijd bezig met trainen voor een marathon rennen, en dat combineerde lastig. Het kostte veel energie, en het was elke dag trainen. Dat is nu afgelopen, dus van mij mogen we wel weer los. Maar ik betwijfel dat we voor de zomerstop iets doen..

Ik ga als ik helemaal hersteld ben van rennen weer krachttraining oppakken, en openwatertraining. Het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Wij wachten ook gespannen af op het protocol van het zwembad, want we willen dolgraag weer starten met alle verenigingsactiviteiten. We zijn ook de landtrainingen aan het opstarten, het seizoen loopt immers ook al ten einde (juni / juli houdt het immers op).

Nu onderweg met de teamindelingen. Voor 1 juni moet afaik alles zijn doorgegeven, dus men is druk bezig met alles te regelen. Ik zie wel waar ik eindig, zo lang het maar niet in het laatste team is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Nou, dit weekend is het bekend geworden: wij starten vandaag op met zwemmen. Tijden zijn ingekort, nog niet met materiaal, en het chloorniveau zal wel zo hoog liggen dat het beter voor je huid is om in een vat zoutzuur te springen, maar goed. We gaan het zien.

Nouja, behalve ikzelf dan. Vanavond ben ik het corona-aanspreekpunt tijdens de training. Joepie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Wij gaan volgende week weer van start met trainen. Behoorlijk wat protocollen gelezen, nu protocol moe :+

Ik hoop snel op buiten trainen, daar zijn de regels wat soepeler .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:24

zeroday

There is no alternative!

Zijn we alweer aan het zwemmen?
of moeten er mensen wachten totdat het binnenbad weer open mag.
Gelukkig hebben we hier een mooi 50 meter bad in de openlucht .. dus er wordt alweer volop gezwommen
met hier en daar een balletje wat overgegooid wordt.

Jeugd moet hard aan de bak want een jaar stilliggen met weinig techniek is killing ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
zeroday schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:54:
Zijn we alweer aan het zwemmen?
of moeten er mensen wachten totdat het binnenbad weer open mag.
Gelukkig hebben we hier een mooi 50 meter bad in de openlucht .. dus er wordt alweer volop gezwommen
met hier en daar een balletje wat overgegooid wordt.

Jeugd moet hard aan de bak want een jaar stilliggen met weinig techniek is killing ..
Wij kunnen weer volledig aan de bak :) Normaal zouden we naar het Moby Dick toernooi gaan, jammer genoeg moeten we die nog een jaartje missen. Jammer genoeg dat we nog maar een paar weken kunnen trainen in ons bad, voordat we het onheil moeten zoeken in een buitenbad. Daar moeten we nog maar even over dimdammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:24

zeroday

There is no alternative!

Outerspace schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Wij kunnen weer volledig aan de bak :) Normaal zouden we naar het Moby Dick toernooi gaan, jammer genoeg moeten we die nog een jaartje missen. Jammer genoeg dat we nog maar een paar weken kunnen trainen in ons bad, voordat we het onheil moeten zoeken in een buitenbad. Daar moeten we nog maar even over dimdammen.
Gelukkig zijn we alweer tijden aan het zwemmen. Inmiddels de eerste onderlinge partijtjes ook weer gehad .. nog een paar weken tot de zomerstop .. al kunnen we als senioren nog altijd 3 keer in de week een uur trainen ..
Wat dat betreft: goed geregeld;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Even een schop, want de Nederlandse dames zijn wereldkampioen. Jammer dat de dames Spanje nog terug lieten komen van 10-7 naar 10-10, maar na de penalty's toch nog buitgemaakt :)

Het heeft 23 jaar mogen duren :P
https://nos.nl/artikel/24...zinderende-zege-op-spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Zijn er nog mensen die het EK volgen? De dames doen het wederom erg goed en dingen mee naar de titel. Spanje is natuurlijk geen kattenpis, dus daar zal wel het eea spelen.

Morgen spelen ze weer, zie ook https://len.microplustimi...024/#/schedule-bydate/ASF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
Uiteraard, kwart finale (Israël/Groot-Brittannië) moet zeker te doen zijn.
Dan Italië zeker geen makkie.
Finale zal wel Spanje - Nederland worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Hoppa, en ook nog eens Europees Kampioen bij de dames. Wat een spannende en taaie pot.

*O*

Pagina: 1