Geheugen autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 22:46
Beste MedeTweakers
Sinds kort een Pioneer autoradio (AVH 1-DIN, met uitklapscherm) gekocht voor mijn auto (Opel Astra G, 2003), echter slaat de radio niet alle instellingen op. Bijvoorbeeld tijd en datum worden gereset als de auto uit wordt gezet. Instellingen van het geluid en zenders worden echter wel onthouden.

Nu heb ik op internet het al wel het een en ander gevonden over de stroomkabels die eventueel omgewisseld. Namelijk:

1 voor constante stroom (aangesloten op de accu) <-- deze is nodig voor het geheugen
1 voor geschakelde stroom (aangesloten op contact) <-- met deze kan de radio uit indien het contact wordt omgedraaid.

Echter weet ik niet of dit de oplossing zal zijn voor mijn probleem. Ik zou het kunnen proberen, maar voordat ik aan het knutselen ga, ben ik benieuwd of dit daadwerkelijk zal helpen.

Iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via DannySchreurs op 23-11-2019 12:40)

Verwijderd

Jep. Rood geel even omdraaien.
Als het goed is is je ISO kabelboom die je bij de radio kreeg daar voor gemaakt.
Er zitten op de rode en gele lijn 2 connector.

Dus als het nu is.

Rood rood
Geel geel

Dan moet het
Rood geel
Geel rood worden.

En als het nu
Rood geel
Geel rood

Dat moet je naar
Rood rood
Geel geel.

Dat is voor 98% de oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep. Rood geel even omdraaien.
Als het goed is is je ISO kabelboom die je bij de radio kreeg daar voor gemaakt.
Er zitten op de rode en gele lijn 2 connector.

Dus als het nu is.

Rood rood
Geel geel

Dan moet het
Rood geel
Geel rood worden.

En als het nu
Rood geel
Geel rood

Dat moet je naar
Rood rood
Geel geel.

Dat is voor 98% de oplossing.

• DannySchreurs
Ah dan hoop ik dat ik bij de 98% zit 😜

Ga het van het weekend proberen.

Verwijderd

Ik ook. Heb 1 android radio gehad die ook op deze manier niet wou samenwerken met mijn auto. Uiteindelijk op mijn bureau aan de 12 volt gehangen en getest.

Had ik een brug nodig tussen rood rood en geel geel.
Dus de kabels moesten blijven zoals ze waren, maar met daarna een connectie tussen rood en geel.

Maakt totaal geen logica voor mij, maar de radio ging prima aan en uit binnen de seconde en starte ook weer binnen de seconde op ipv 45sec cold boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
Net even bezig geweest en dit was inderdaad de oplossing. Mooi handig die connectoren.

Dankjewel!