[T-Mobile] Tweede sim voor in tablet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 924119

Topicstarter
Ik wil voor mijn telefoon mijn sim only abonnement (unlimited) verlengen.
Ik overweeg er een Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) 64GB Wifi + 4G Zwart bij te kopen.
Kan ik bij mijn telefoonabonnement (goedkoop) een tweede sim er bij kopen en die dan in de tablet doen? (zodat ik daar ook unlimited op kan werken als onderdeel van dat ene abonnement?).

Of kan/moet ik anders de hotspot functie gebruiken op mijn telefoon?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 924119 op 21-11-2019 09:51 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Nee er kunnen geen 2 simkaarten van 1 mobiel abo komen, als dat je vraag is. Had je ook gewoon aan de t-mobile helpdesk kunnen vragen trouwens, beetje zelfstandigheid is groot goed :)

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
Sommige aanbieders bieden je wel de mogelijkheid een tweede simkaart erbij te kopen, maar op één abonnement kan slechts één simkaart tegelijk actief zijn.
Als je dan dus je tablet wilt gebruiken moet je eerst je telefoon in vliegtuig-modus zetten en vice versa.

Volgens mij is dat niet wat je wilt!

Anoniem: 320788

Heeft T-Mobile geen data sim die je kan bestellen voor je tablet?

Vf heeft het wel, in sim in gsm en een data sim in mijn laptop.
Zelfde abbo, zelfde data bundel. Tegelijkertijd te gebruiken.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
T-Mobile ondersteunt (iig op mijn abo) een Duo-sim. In feite een 2e simkaart met hetzelfde 06-nummer (en dus abo) voor in een ander device. Maar zoals eerder genoemd, kan maar 1 device tegelijk ervan gebruik maken.
Ze hadden ook ooit een MB-verdeler (extra simkaart met een 097-nummer die hetzelfde abo gebruikt) maar daar zijn ze met Unlimited abo's mee gestopt. Risico op misbruik zou dan te hoog worden.

Dus je hebt grofweg 3 opties:
- Voor Duo-sim gaan met bovengenoemde beperking - of de simkaart verhuizen tussen devices
- Hotspot van je telefoon altijd gebruiken
- Een apart data-only abo afsluiten voor in de tablet

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:16:
Heeft T-Mobile geen data sim die je kan bestellen voor je tablet?

Vf heeft het wel, in sim in gsm en een data sim in mijn laptop.
Zelfde abbo, zelfde data bundel. Tegelijkertijd te gebruiken.
Vodafone ondersteund dat ook alleen bij hun "lage" data abonnementen. Red Together heeft de optie bijvoorbeeld niet.

Ik verwacht bij T-Mobile iets vergelijkbaars; niet beschikbaar bij een unlimited abonnement, juist vanwege deze toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 924119 dit staat gewoon op de website van t-mobile vermeld onder de noemer 'MB-Verdeler'.
Grote kans dat jij naast je smartphone ook andere mobiele apparaten gebruikt. Waarschijnlijk ben je daarmee afhankelijk van wifi. Hoe handig zou het zijn om met bijvoorbeeld je tablet én smartphone te kunnen internetten vanuit dezelfde bundel? Dat kan nu met de MB-verdeler.

Voor MB-verdeler betaal je eenmalig € 14,99. We sturen je 1 of 2 simkaarten en vanaf dat moment heb je met al je apparaten toegang tot de internetbundel van je smartphone. Zo bepaal je zelf via welk apparaat jij je MB’s gebruikt.
Ze bieden dit dus wel, echter niet voor het unlimited abonnement:
Let op: We bieden de MB-verdeler niet aan bij het Go-abonnement
Bij de Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Croga schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:27:
[...]

Vodafone ondersteund dat ook alleen bij hun "lage" data abonnementen. Red Together heeft de optie bijvoorbeeld niet.
Nee, het enigste dat vf wil zeggen is dat het niet kan. . anders was ik misschien wel overgestapt .
Aan de andere kant, ik heb nu 40gb in Europa door mijn oude voorwaarde waar ik 11 maanden per jaar gebruik van maak. Met red together zou dat 20gb zijn..

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:54:
Aan de andere kant, ik heb nu 40gb in Europa door mijn oude voorwaarde waar ik 11 maanden per jaar gebruik van maak. Met red together zou dat 20gb zijn..
offtopic:
Red Together begint bij 80GB, overal te gebruiken. Heb je ook een Ziggo abonnement dan wordt dit verdubbelt. Ik heb dus op dit moment 160GB per maand die overal in Europa beschikbaar zijn, maar helaas zonder datasim optie :-(

Croga schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:06:
[...]

offtopic:
Red Together begint bij 80GB, overal te gebruiken. Heb je ook een Ziggo abonnement dan wordt dit verdubbelt. Ik heb dus op dit moment 160GB per maand die overal in Europa beschikbaar zijn, maar helaas zonder datasim optie :-(
offtopic:
citaat vf algemene voorwaarden "Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken." Einde citaat.
en dat is ook exact wat mij over de telefoon verteld is, icm geen data sim.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 21-11-2019 11:28 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:23:
offtopic:
citaat vf algemene voorwaarden "Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken." Einde citaat.
en dat is ook exact wat mij over de telefoon verteld is, icm geen data sim.
True, Red Together is niet nuttig als je alleen bent.
Dat laatste is echter niet wat ik in de praktijk merk; in de praktijk zegt mijn Vodafone app (en de ervaring van mijn gebruik) dat de gehele bundel in de EU beschikbaar is; wellicht dat ik ook nog ergens onder oude voorwaarden zit ;-)

Anoniem: 924119

Topicstarter
Bedankt voor alle ontvangen informatie, nu weet ik precies waar ik aan toe ben!
Pagina: 1