Laptop --> footballmanager

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• juveplayer
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-06 21:56
Mijn vraag
...
Met black friday op komst wilde ik een nieuwe laptop kopen. Ik gebruik de laptop om te surfen, microsoft office, netflix te kijken maar ik koop ook elk jaar het spel FOOTBALL MANAGER.
Als ik een laptop koop zou ik toch graag de komende 4 à 5 jaar het spel willen kunnen spelen.

Dit zijn de specs van de huidige versie 2020:
Processor: Intel Pentium 4 (64-bit), Intel Core 2 or AMD Athlon 64 – 2.2 GHz + Memory: 2 GB RAM. Graphics: Intel GMA X4500, NVIDIA GeForce 9600M GT or AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650 – 256MB VRAM. DirectX: Version 11

Dit waren de specs van versie 2017:
Here are the Football Manager 2017 System Requirements (Minimum)
CPU: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon 2.2GHz+
CPU SPEED: Info
RAM: 2 GB
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce 8600M GT AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400 Intel GMA X3100 256MB VRAM
PIXEL SHADER: 4.0
VERTEX SHADER: 4.0
FREE DISK SPACE: 3 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 256 MB :o

Kan er mij iemand een laptop aanraden van rond de 500 euro waarmee ik een paar jaar weg kan ...

Bedankt!
...

Beste antwoord (via juveplayer op 21-11-2019 10:37)

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Nou ik heb dan 2 laptops gevonden,

De pricewatch: Acer Aspire 3 A315-41-R6P1 voldoet prima aan jouw eisen en past makkelijk binnen jouw budget, maar hij heeft wel maar 256GB aan opslag. Als je je budget kunt rekken zou ik voor de pricewatch: Lenovo ideapad S145-15API (81UT008XMH) gaan. Heeft een opslag ruimte van 512GB en je kan de ram upgraden naar 12GB van de 8 die er al inzit. Ook heeft de Lenovo snellere RAM wat heel goed werkt bij deze AMD GPU/CPU combo. Als je de laptop vaak mee neemt is de Lenovo wel fijner sinds die een halve kilo lichter is dan die acer.

De videokaart in allebei de laptops zijn hetzelfde, het zijn ingebouwde videokaarten maar ze presteren zo veel beter dan Intel HD Graphics.

Ik zou de Lenovo sterk aanraden, als hij toch buiten budget is zou ik zelfs nog iets langer sparen tenzij je hem echt nu nodig hebt en hij buiten je budget is dan moet je voor de Acer gaan.

Alle reacties

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Laptops uit de Laptop BBG al bekeken?

• juveplayer
Beste Schumaster, ik ga eerlijk zijn dat ik van al die termen niets ken. Ik heb dat topic gelezen maar ben daar niet veel wijzer mee geworden.

• JohnnyDon
Hoe groot wil je dat de laptop moet zijn en welke scherm resolutie? Is 768P voldoende of wil je toch 1080P? Wil je een 14 inch of liever iets groters?

• juveplayer
De grootte van de laptop is voor mij eerder bijkomstig. Ik weet niet goed wat 768P is.
Ik geef de voorkeur aan een laptop die voldoende snel werkt en waarmee ik het spel FM een paar jaar kan draaien.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:57

YES

Moderator General Chat
Belangrijke vraag voor de (vrijwel) enige eis die je hebt (FM kunnen spelen) is: speel je de wedstrijden in 3D of in de 'ouderwetse' 2D weergave?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon

De pricewatch: Acer Aspire 3 A315-41-R6P1 voldoet prima aan jouw eisen en past makkelijk binnen jouw budget, maar hij heeft wel maar 256GB aan opslag. Als je je budget kunt rekken zou ik voor de pricewatch: Lenovo ideapad S145-15API (81UT008XMH) gaan. Heeft een opslag ruimte van 512GB en je kan de ram upgraden naar 12GB van de 8 die er al inzit. Ook heeft de Lenovo snellere RAM wat heel goed werkt bij deze AMD GPU/CPU combo. Als je de laptop vaak mee neemt is de Lenovo wel fijner sinds die een halve kilo lichter is dan die acer.

De videokaart in allebei de laptops zijn hetzelfde, het zijn ingebouwde videokaarten maar ze presteren zo veel beter dan Intel HD Graphics.

Ik zou de Lenovo sterk aanraden, als hij toch buiten budget is zou ik zelfs nog iets langer sparen tenzij je hem echt nu nodig hebt en hij buiten je budget is dan moet je voor de Acer gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
JohnnyDon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:12:

De pricewatch: Acer Aspire 3 A315-41-R6P1 voldoet prima aan jouw eisen en past makkelijk binnen jouw budget, maar hij heeft wel maar 256GB aan opslag. Als je je budget kunt rekken zou ik voor de pricewatch: Lenovo ideapad S145-15API (81UT008XMH) gaan. Heeft een opslag ruimte van 512GB en je kan de ram upgraden naar 12GB van de 8 die er al inzit. Ook heeft de Lenovo snellere RAM wat heel goed werkt bij deze AMP GPU/CPU combo. Als je de laptop vaak mee neemt is de Lenovo wel fijner sinds die een halve kilo lichter is dan die acer.

Mooi, dezelfde Acer en Lenovo was ik ook al op het spoor gekomen.

Eventueel kan hij om budgettaire redenen nog gaan voor de https://tweakers.net/pric...81v50008mh/specificaties/ kunnen gaan. Identieke Lenovo met iets kleinere SSD volgens mij?

Ik zou zelf één van beide Lenovo's kiezen en als ik het geld had liggen de Lenovo met de grotere SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juveplayer
Beste, jullie zijn bedankt voor jullie hulp. Die Lenovo zal het worden.
Het zou wel fijn zijn als ik FM in 3D kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
juveplayer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:37:
Beste, jullie zijn bedankt voor jullie hulp. Die Lenovo zal het worden.
Het zou wel fijn zijn als ik FM in 3D kan spelen.
Met die Lenovo's moet dat in 3D spelen wel lukken volgens mij. De videokaart in de Lenovo is (veel) beter dan bijvoorbeeld de GeForce 9600M GT die in de minimale eisen genoemd wordt.
Pagina: 1